{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

Hjælp til Kawasaki zx6r skralder/tikker {{forumTopicSubject}}

Hej har lige købt mig en kawasaki zx6r ninja (igen) Modellen er den sammen som i min profil (den med to runde baglygter) denne gang er det dog en 98 model, synes den snakker lidt meget fra motoren smiley både når den står i tomgang og helt op til den går i begrænseren... ved ikke hvad det kan være? Hvad jeg har kunne læse mig frem til kan det være ventiler, knatkæde, knastkædestrammer osv... Synes det lyder som om det kommer fra venstre side af motoren, er det der knastkæden sidder? Kan det betale sig at få det lavet/set på? Har ladet mig fortælle at man kan få en ny brugt motor hjem fra Tyskland for ca 5.000

På forhånd tak for hjælpen.


Mvh Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Kawasaki zx6r skralder/tikker
  • #1   22. jun 2011 Jeg havde en 2003-04 model som også snakker en del fra knastkædestrammeren... Hvis det viser sig at være fejlen laver APE manuelle strammere der er nemme at montere og som virker perfekt. Og så koster de ikk ret meget hellere... Dem brugte jeg med stor succes på min!

  • #2   22. jun 2011 Er det "nemt" at finde ud af selv om det er knastkæden? jeg mener selv jeg er ret god til at bruge mine hænder, ved dog ikke meget om mc, laver mest bil smiley

  • #4   22. jun 2011 Nu er det jo ikke selve knast kæden der som regel er problemet her, men trykkraften på de automatiske strammere der er for lille... Så at skifte kæden vil ikke ændre noget da spændingen med den nye kæde stadig er for lav!
    Der er mange måder hvorpå man kan tvinge knastkædestrammeren til at give et hak mere. Det vil oftest være nok til klikken forsvinder...

    Der er diverse guides på nettet så Google er din ven...


  • #6   22. jun 2011 Ok tror bare jeg kører til lortet springer i luften og så får den en ny motor til den tid smiley

  • #7   23. jun 2011 At knastkæden klaprer får ikke noget til at gå i stykker - tværtimod er det bedre den er lidt for slap end overspændt.

    Din knastkædestrammer er en fjederbelastet pal der fremdrives når kæden bliver slap. Der er så modhager på palen, så den kun kan stramme kæden ud, men ikke køre tilbage igen. Hvis du løsner skruerne der holder knastkædestrammeren vil palen kunne køre et klik ud når knastkædestrammeren får lov at gå bagud af motoren. Derefter kan den skrues ind igen og vil være tvunget et klik strammere end den ellers ville have været. Det er lidt fusket at gøre sådan, og man skal være meget opmærksom da to klik på palen kan være for meget. Så man skal lytte godt efter hvornår den klikker... Men det er den eneste måde du kan få din originale knastkædestrammer til at tie stille...

    Og dog - der er også nogle der skifter fjederen i dem til en der er lidt længere eller strammere ( giver samme resultat ).

    Jeg vil dog stadig anbefale en APE manuel knastkædestrammer. De koster vel en 4-500kr mener jeg og de er klart pengene værd!

    Så er du også fri for at fuske sådan for at få motoren til at gå ordentligt... Men sådan er det desværre på en Klapperzaki. smiley


  • #8   23. jun 2011 Jeg har en g1 fra 98 som jeg har kørt 10000 km på da jeg købte den troede jeg kun den kunne holde et par 100 km.... men den kører stadig har rundet 80000 km nu og larmer stadig meget voldsom men den kører perfekt... så kør på lortet til det brækker sig....

  • #9   24. jun 2011 vil nu give Jacob ret.
    - den cykel han snakker om er nu min smiley og i forhold til andre cykler magen til, siger min "intet"

    - så jeg tror på det er de 4 - 500 kr værd!


Kommentér på:
Hjælp til Kawasaki zx6r skralder/tikker

Annonce