{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.153 visninger | Oprettet:

blinklys lyser konstant {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ved at sætte min gamle GSX400 i stand, og er nu nået så langt som at de sidste småting skal laves, og deriblandt blinklysene.

Der sad blink foran da jeg fik den, og ledninger til bag, men bagblinkene var dog fjernet, så jeg har købt nogle nye universeller der passer med monteringshullet i bag.

MEN, når jeg monterer dem, så lyser de bare konstant når jeg aktivere blinklyset.

kobler jeg bagblinket fra, og kobler de to blink i for sammen, så kan de blinke et par gange, og lyser så konstant.

er det relæet der er helt færdigt, eller kan det skyldes noget andet jeg ikke lige har set/tænkt på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blinklys lyser konstant
  • #1   12. nov 2011 reklæ/ dårlig forbindelse/ eller krævet udskift af pærer...

  • #2   12. nov 2011 hvordan kan det være pærene? har da ikke set pærer der ikke virkede ordentligt før, medmindre soklen var irret væk, hvilket de ikke er her.

  • #3   12. nov 2011 det var bare en forslag... ´men hvis du har så meget styr på det - så er der vel ingen grund til at spørge..... Held og lykke me det blinkeri - eller mangel på samme.

  • #4   12. nov 2011 er ikke fordi jeg har styr på det, mener bare ikke en pære med en enkelt glødetråd kan være defekt medmindre den er irret. men kunne jo være der var nogle der vidste om der var noget jeg havde overset som en normal fejl ved sådan noget.

    og hvis nogle kunne sige at det næsten sikkert var relæet, så ville jeg jo ikke bruge mere tid på at rode med det, inden jeg får et nyt relæ hjem.


  • #5   12. nov 2011 dit relæ bruger modstanden i pærene til at åbne og lukke relædet med så jeg vil gætte på der er for store pære i dine blinklys eller for lidt strø på dit batteri.

  • #6   13. nov 2011 batteriet er helt ladet op, har lige været i ladere.

    Men læste lige en anden post her på siden igår, hvor der var en der havde for små pærer i nye blinklys, hvor det opførte sig på samme måde, så vil prøve at se hvor store pærerne i front er, og så få nogle nye af samme størrelse til bag hvis de er over de 10w som de nye bagblink er på.


  • #7   13. nov 2011 tag relæet af og dask til det et par gange , pga.manglende brug har relæet sat sig fast !
    kun i slemme tilfælde skal det udskiftes


  • #8   13. nov 2011 he, havde samme problem på min... det var relæet der have lavet en "svejsning" så det sad fast .... fandens til arbejde... køb et nyt til en 100 så er du sikker på det virker, lidt endnu...

    husk at kigge på størrelsen på dine blink pære så du får et rigtigt relæ.. noget med hvor mange watt... kan ik huske præcist...


  • #9   13. nov 2011 har nu fået købt et par 21w pærer (som der også sidder i front) til de nye blinklys istedet for de 10w der sad i, og nu blinker det ihvertfald når jeg kobler den på ledningerne til det forreste blink, så håber at det også virker når jeg montere det bagi.

    Var så samtidig en masse rust i ledningerne yders i samlingerne, så det bliver også klippet af, og nye samlere på.


  • #10   13. nov 2011 dårlig stelforbindelse?

    jeg havde på et tidspunkt det problem på min DT'er at blinklysene lyste konstant uden og blinke. fandt ud af at den klemmeting som stel sad med på batteriet ikke havde så god forbindelse. en ny af dem og vupti så virkede det fint igen.

    så enten blinklys relæ, eller dårlig stel forbindelse er mit gæt.


  • #11   17. nov 2011 OG så foreslår jeg at Birger O går ud og vasker sin mund med sæbe, vi er jo ikke alle så kloge at vi kan undvære hovedet lige som ham .
    Husk venner der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar,

    Sku li af med lidt galde ( :- D


  • #12   17. nov 2011 Flemming J...

    Der fik du da lige løst problemet med blinkene...

    Tak for de pæne ord...



  • #13   17. nov 2011 ingen årsag, problemet er jo løst med større pærer som han skriver, så jeg kan jo ikke løse noget som allerede ER løst, vel .
    Ha en god aften .


Kommentér på:
blinklys lyser konstant

Annonce