{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.854 visninger | Oprettet:

Knastkæde problemer med CBR1000F {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykelige ejer af en CBR1000F som jeg købte sidste år. En rigtig dejlig cykel, som har gode køreegenskaber, og som trækker som et godstog smiley

jeg har dog et lille problem... Min knastkæde støjer på den. jeg har fået skiftet knastkæde og knastkædestrammer ved MC hjørnet, men den rasler stadigvæk. Specielt når jeg giver den noget at leve af under 3000 rpm. Når den er kold er det værst og når den så bliver vamere bliver støjen mindre. Over 3000 rpm er det ikke et problem. Jeg kan ikke forstå at lyden stadigvæk er der, det nurde jo forsvinde ved at skifte delene. Jeg har godt hørt at det er en svaghed ved CBR1000F'eren, men er der andre steder en kæde i motoren kan rasle, og hvilken ? Er der en måde jeg kan blive støjen kvit, eller må jeg bare lære at leve med den ? Jeg håber at der er nogle derude i fædrelandet der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Noe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde problemer med CBR1000F
  • #1   5. jun 2006 Hej noe!
    Det er sjovt at du nævner det, for min har nøjagtig samme problem! Og det er meget slemt når den er kold, men forsvinder helt, når den er varm. Jeg har hørt nogen sige at det gør de bare, og sådan er det. De gamle CB 750 modeller har nøjagtig det samme! Mvh. Dennis


  • #2   5. jun 2006 Og iøvrigt, hvad mærke er dine potter af? Jeg er ved at prøve at finde en 4i1 men det virker næsten umuligt til den model, og det kan jeg ikke forstå, for det er da en populær model. Jeg kunne godt nøjes med at få skiftet potterne.

  • #3   5. jun 2006 Det kan være bundkæden som koster en formue at skifte da motoren skal skilles ad!! Bare kør det gear lavere og over 3000 rpms hehe:)

  • #4   5. jun 2006 Kan man ikke montere en manuel knastkæde strammer, tror det vil løse problemet, den jeg havde for nogle år siden gjorde det samme, jeg fik skiftet alt, også bundkæden det hjalp ikke en helt masse.

    MVH Tonny


  • #5   5. jun 2006 Ja jeg har cruiset rundt på www.cbrforum.com med CBR1000F ejere fra hele verden, og så vidt jeg kan se er der rigtig mange CBR'ere der rasler lidt i motoren... Det kan åbenbart være mange forskellige ting, lige fra bundkæden til balanceakseler med slidte gummimuffer.

    Er der nogen i Københavns området der kender en rigtig god mekaniker der er god til Honda ???

    Til Dennis:
    Jeg ved ikke hvilket mærke mine potter er. De sad på da jeg købte den sidste år, og de skulle eftersigende være sat på da cyklen var ny.
    Jeg skal dog selv od at have nye potter da et eller andet fjols i en bil valgte at ridse hele afgangssystemet i højre side smiley sur røv, men hans forsikringsselskab betaler heldigvis nogle nye.
    Du har helt ret, det er skide svært at finde nogle til CBR1000F, men Lazer laver et sæt der passer lige på. man kan både få 4:2:1 eller 4:1. Dem jeg kigger på er 4:1 og er i poleret rustfrit stål. De kan fåes som streetlegal og som sports version. Masi Motor importerer dem. De koster ca 6500 for streetlegal version og ca 6000 for sports versionen.


  • #6   5. jun 2006 Hej Noe
    Jeg tror det er din generator- kæde der rasler.
    Jeg mener der i din model er sådan er MEGET lille kæde
    i en cbr 1000. En fra min klub, havde en kæde der sprang.
    Jeg har haft en Honda med samme problem, det var strammeren, hvor der var blevet en spor i. Ligesom en silikonesprøjte virker den. Med det spor/kant, kan den ikke automatisk stramme kæden.
    Kan du ikke bare pille motoren ud af stellet, pille buden af motorerne og så over til mekanikeren og lad ham putte en ny kæde i.Så kan det ikke koste mange basøre at lave det.
    Held og lykke med din cbr


  • #7   6. jun 2006 Når man nu har ti tommelfingre er det ikke let at tage en motor ud af et stel, og så pille bunden ud smiley Men kunne jo spørge en kompetent mekaniker(når jeg finder sådan en...) om det var noget der kunne laves til en rimelig pris.

  • #8   26. okt 2008 Hej Noe jeg ville høre om du fandt ud af hvad det var for en lyd fra din Honda? Ja undskyld jeg ved godt at det er et par dage siden.For jeg har også en cbr 1000 og den har også en banke lyd når den kold så går det væk når den er varm. og jeg tror måske det er balanceakselen der er galt med eller en kæde til olie pumpen eller måske generatoren. Mvh John

  • #9   6. aug 2019 hey folkens
    jeg har sidste år også købt mig en CBR1000f og har samme udfordringer med raslen som i havde for 13 år siden så ville lige høre om i den gang fandet nogle løsninger før jeg begynder at rode i det selv



Kommentér på:
Knastkæde problemer med CBR1000F

Annonce