{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.876 visninger | Oprettet:

Montering af GPS {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

Da sæsonen foralvor er ved at komme igang - skal jeg have monteret en GPS på min Bandit 1200. Hvordan får sådan en fætter strøm? er der ledninger direkte i den plade, som den sidder på eller er det med stik i GPSen, som man kender det fra bil? grunden til at jeg spørger er, at jeg overvejer at få lavet et 12V udtag inden GPSen er købt - men hvis det fleste får strøm direkte igennem pladen - så er der evt. spildte kræfter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af GPS
  • #2   18. mar 2012 Hvilken GPS overvejer du at købe?

    Og ledningerne skal jjo sluttes til batteriet på en eller anden måde. På MC er det en fordel med direkte tilslutning til batteriet. Tilslutning via stømudtag giver ikke en speciel stabil strømforbindelse. (Egne erfaringer)



  • #3   19. mar 2012 Læs evt. denne tråd, der handler om tilslutning til ledningsnettet.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=177039


  • #4   19. mar 2012 God læsning og løsning Allan D! Har selv monteret min gps direkte til batteriet, og HAR oplevet resultatet af fejlen at glemme at den sad der.... :S Heldigvis hjemme i garagen.

  • #5   19. mar 2012 Og så er der nærige tosser som mig.
    Jeg nyder os at ha gps'en med på tur. men fandme nej om jeg smider ca 3000 efter sådan et svin, det er jo en 4. del af hvad jeg gav for cyklen.

    opskriften lyder.
    Cigarettænder stik monteret på batteri med en sikring imellem, stripset fast så det sidder diskret ved sideskjoldet.
    Tanktaske med navigationlomme monteret, sjovt nok på tanken, og den helt billige tom tom med eu kort til 400kr monteret i tanktasken. Jeg kan ovenikøbet os oplade min smartphone, hvis jeg nu sidder foran teltet.

    Og det smarte ved denne løsning: Det er pisse billigt, og jeg kommer aldrig til at tappe batteriet, da jeg selvfølgelig ikke efterlader hverken navigation eller mobil alene tilbage på motorcyklen, da det på ingen måde er låst fast.

    Og nej, jeg kan ikke skrive en ny adresse ind med mine handsker på. Og ja, solen kan da godt finde på at gå lidt i skærmen. Men med en besparelse på 2500kr, så kan jeg sgu godt leve med det smiley


  • #6   19. mar 2012 Jeg bruger en "low - tech" løsning med et stik under sadlen og ledning fremført del under tanker, på toppen af kåbe glasset jeg lavet et lille beslag hvor min navi sidder pænt, og jeg har stadig udsigten til det vigtigste (olie tryk / temp og vand + benzin) farten kan jeg se på navien.
    Vigtigere end så meget andet er (syntes jeg) at du selv kan ligge ruter ind på navien, jeg valgte en bil navi, og en vandtæt taske, jeg syntes de dedikerede mc navier er klumpede, så jeg valgte en Nüvi 1390 og kan på den ligge op til 10 egne ruter ind - og det virker 100% aldrig mere skal jeg forvilde mig rundt på fremmed grund, og gå glip af de mest spændende veje :o)


  • #7   19. mar 2012 De ER klumpede - men vandtætte smiley
    Jeg er faktisk heller ikke vildt imponeret over min TomTom Go, men jeg var heldig at få den billigt. Holderen, og inst. kablet følger med, så det er jo oplagt at lave det rigtigt første gang smiley

    Faktisk har jeg også et vandtæt cigar stik under sædet - netop for at kunne holde strøm på min iphone (som jo ikke har verdens længste batteritid - men det er vist generelt smartphones). Et lille rum under sædet er blevet foret, og der ligger mobillos trygt og godt.
    Til min TomTom medfulgte et Cardo Bluetooth headset til hjelmen, og da både den og mobilen kan parres samtidigt med GPS´en, kan jeg fint både ringe, og modtage opkald på turen - det hele foregår i GPS displayet. altså...når det nu er der alligevel, så smiley


  • #8   20. mar 2012 Jeg har en TomTom OneXL, vi har også en Garmin i fruens bil og en håndholdt Garmin til båden. Garmin'ern er der ingen problemer med, de virker bare, og den har en hel del smarte funktioner til gennemasnitshastighed o.s.v.

    Min TomTom virkede også bare, lige indtil jeg i et anfald af momentan sindsforvirring satte den til min PC og opdaterede den. Derefter kunne den ikke finde satellitterne. Når den en gang imellem på mirakuløs vis fandt signalet, kunne den ikke tåle man holdt stille mere end 2-3 minutter, for så mistede den signalet igen når man startede. Alt dette er kendt på internettet (hvorfor checker man ikke der, inden man foretager sig noget?), og løsningen er at resette til fabriksindstillinger, og miste alle sine opsætninger. Det virker til gengæld hver gang.

    Jeg skrev så til TomTom og spurgte om man kunne genindlæse det oprindelige system, som rent faktisk virkede. De svarede at jeg havde en gammel enhed der ikke er support på, at der ikke kom flere programændringer, heller ikke en fejlrettelse, og at jeg måtte finde hjælp et andet sted. Det har jeg gjort. Jeg placerede vraget under venstre forhjul og kørte hen over den.

    Derefter anskaffede jeg mig en Garmin.


Kommentér på:
Montering af GPS

Annonce