{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.513 visninger | Oprettet:

Skift af batteri.. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle!

I løbet af vinteren er mit batteri gået død og skal derfor skiftes. I manualen kan jeg se at jeg skal bruge YTZ10-S batteri, som kan bl.a. fås hos T-Hansen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6713764624&n=-1815930749&pn=-1815926736

Men ville der være en fordel at købe en med fx. flere Ah? Eller er det ligemeget og man skal bare gå efter den billigste?

Sidst men ikke mindst...når nu jeg skal sætte den på....er det så først "minus" man tilslutter og så "plus", eller? (glemmer det hele tiden)

På forhånd mange tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af batteri..
  • #1   26. mar 2012 Stel (minus) først på og sidst af

  • #2   26. mar 2012 ¨har da skiftet mit batteri rigtig mange gange i tilfældig rækkefølge, og der er intet sket. hvad er konsekvens ved at ignorer den regel?

  • #3   26. mar 2012 For at undgå gnister.
    På de gamle syrebatterier de ikke var lukkede, kunne der op stå hvad der i daglig tale hedder Knaldgas, som så kunne antændes ved gnister fra polerne hvis man ikke monterer/afmonterer kabelskoene i den rigtige rækkefølge.
    Idag er det i princippet ligemeget bortset fra at når de gnister en smule sker der en lille svejsning på enten polen eller skoen.


  • #5   26. mar 2012 hmm.. PIS jeg har monteret batterier forkert..

    starter altid med + da hvis jeg så kommer til at snitte stellet med nøglen sker der ikke noget, og ved minus sker der jo naturligvis heller ikke noget selvom + er forbundet først..


  • #6   26. mar 2012 Mange tak for hjælpen smiley

  • Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
    #7   26. mar 2012 Der er da vist delte meninger-jeg mener Thomas har ret..Så skulle det ikke gnistre.

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #8   26. mar 2012 Jørn, Den vil gnistre præcis det samme uanset hvilken pol du afmonterer først. ( det er jo den samme strøm der løber i både + & -)
    Det som Flemming skriver til sidst er en god ide da der ikke sker noget ved at værktøjet lige snitter stel ved montering/demontering af + polen da - polen jo ikke er monteret.


  • #9   29. mar 2012 Prøv at lure en gang ved Biltema. De var 200kr billiger for batterier til mine GS500 og ER-5 og når man har 3 + 2 så er det en slat og spare. Og så var de veligeholdelsefrie, frem for dem ved Thansen.
    Ved dog ikke hvad dit batteri koster der.


  • #10   29. mar 2012 Prøv at lure en gang ved Biltema. De var 200kr billiger for batterier til mine GS500 og ER-5 og når man har 3 + 2 så er det en slat og spare. Og så var de veligeholdelsefrie, frem for dem ved Thansen.
    Ved dog ikke hvad dit batteri koster der.


  • #11   29. mar 2012 Michael:
    Tak for tippet....har dog allerede købt en i T-hansen og indtil videre virker den fint og var ikke vild dyr


Kommentér på:
Skift af batteri..

Annonce