{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Fortandhjul røget af... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lige været nede at besøge nogle venner. Kom i går og skulle hjem her i morges.. ..Men da jeg satte i gear ville den ikke køre.

..Da jeg så havde fået autohjælp til at køre den hjem, blev fortandhjulet trukket ud med kæden, da den skulle rules ind i garagen..

..Er det noget der kan ske, eller er det noget der ikke må ske? ..Og hvad kan årsagen være?

- Jeg lavede min første brænder i går + havde gassen helt i bund et længere stykke på motorvejen, så kan det have haft noget at gøre med det?

..Nu når de er skilt ad, så tænkte jeg på at skifte tandhjulet, så den bliver en smule højere gearet.
- et mindre fortandhjul, hvordan vil det påvirke speedo og hvor mange tænder bør jeg kunne gå ned for ikke at påvirke acceleration for meget?

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortandhjul røget af...
  • #1   1. jul 2012 Er dEt på din usynlige mc som du har oprettet smiley vil sige at det lyder direkte livsfarligt, og skal klart undersøges nærmere. Er det på en kineser ???

  • #3   1. jul 2012 Altså,hvis du vil have en højere udveksling,skal du have et større tandhjul foran eller et mindre bagpå.

  • #4   1. jul 2012 Håber det en joke, for ellers har du været heldig at dit tandhjul ikke røg af med fuld gas,.... Nårhhhh !! Min makker har prøvet med 110 km/t hvor fortandhjul gik løs og hoppede af så kæde smadrede motor og baghjul låste, han væltede ikke men det var tæt på... Hvis historeien er sand så har du held i sprøjten sømand

  • #5   1. jul 2012 Det er en hyosung gt250, så nej ikke kineser..

    Jeg lagde den ned i går og det er højst sandsynligt der kæden er hoppet af..
    - Når jeg tænker efter, har den humpet lidt når man slap gassen og den var i lave omdr. Det startede i starten af ugen. Besynderligt. ..Måske den havde problemer der.. ..Der var gevindsikring og den var blevet bukket i den ene side.. smiley

    Peter K: ..håber du har ret, for mig giver det ikke meget mening. Et stort tandhjul i den ene ende og lille i den anden, giver for mig en højere fart. smiley ..Men måske mc'er er anderledes en cykler. smiley


  • #6   1. jul 2012 Et mindre tandhjul foran giver mere optræk /lavere topfart.

    Et mindre tandhjul bagved giver mindre optræk /højere topfart.

    Og omvendt.....

    Er den ikke helt ny den Hyo?

    Sygt at det bare kan ryge af?!!


  • #7   1. jul 2012 www.gearingcommander.com

  • #8   1. jul 2012 Fra 2009, kørt ca. 9000 km.

  • #9   1. jul 2012 Hold dog op... Det må bare ikke ske.. surt show..

  • #10   1. jul 2012 ..Så det er måske noget der dækkes på garanti'en? ..Der er stadig garanti nemlig..

    ..gevindet til der hvor bolten der holder tandhjulet fast, ser noget slidt ud og det ligner hele den aksel i værste tilfælde skal skiftes.. Ja, ved ikke helt så meget om det her, men det er bare et bud.

    - Men kunne det tænkes garanti'en dækker? smiley


  • #11   1. jul 2012 Den bliver sat på nogle hårde prøver den MC skal jeg love for..

  • #12   1. jul 2012 arrh det ved jeg nu ikke.. smiley

  • #13   1. jul 2012 haha det lort skal sgu bare holde til hvad den er lavet til!! nemlig brændere?

    Tror godt den kan luskes under garantien, da det jo ikke er fordi den er slidt i stykker (9000km)


  • #14   1. jul 2012 ja det dækker garantien da det er jo almindelig behandling af en mc !!! fornuftigt at skrive det herinde
    mvh jimmy


  • #15   1. jul 2012 er det ikke lidt fjollet at begynde at geare en 250'er højere? Trækker den da i begrænseren i 6.gear? Hvis ikke ville jeg lade det være.
    Det lyder livsfarligt at tandhjulet bare falder af, og kæden skal ikke kunne falde af, om du så venden den på hovedet og ryster den, det er jo ikke en gammel træde cykel. Hvis du har overholde service og ikke selv skruet, skal de da lave lortet på garantien, samt give kvaje bajer.


  • #16   1. jul 2012 arrh okay, den brænder varede kun 3 sek. ..Så vildere var det heller ikke... smiley

    ..Men tager lige hen til en mc biks i nærheden. Hvis det kun er ny bolt og sikringskive, så gider jeg sgu ikke tage det på garanti..

    ..Har kun haft dækslet af ved fortandhjul, så ved ikke om det betegnes som brug på garanti?

    Mc biksen der solgte den, ligger i Horsens, så det når hurtigt at blive dyrt inden jeg kommer derned..

    Gearing; Ja, den kan gå i begrænser i 6'. ..Synes bare det kunne være rart med lidt lavere omdr. på motorvej v. 125-130..


  • #17   1. jul 2012 ..men noget andet er, gælder garantien ved mig, når det var tidligere ejer der købte cyklen?

  • #18   1. jul 2012 gu fanden er det da farligt hvis kæden hopper af, så er der stor chance for at den blokere baghjulet og det er ikke specielt sjovt.
    Hvis du ikke selv har lavet kæde service på den, så ville jeg gå til forhandleren og klage, det er noget der ikke burde ske lige godt hvor mange tæsk den får, om du laver brænder eller what ever, det betyder ikke det mindste.


  • #19   1. jul 2012 ^^

  • #20   2. jul 2012 En original kæde kan sagtens være slidt efter 9000 km, og hvis kæden falder af når du lægger mc'er ned, tyder det på den ikke har været strammet korrekt op.
    Du skriver der var låseblik og det var bukket... Så lyder der meget mærkeligt at bolten går løs og tandhjul falder af.

    Om det skyldes en fejl fra Hyosung's side, elendig kvalitet på kædekit, eller dårlig vedligeholdelse er svært at sige.
    Men uanset hvad, så kan jeg ikke se hvilken garanti der skulle dække en sliddel på en 3 år gammel mc ?




  • #21   2. jul 2012 Som jeg læser det så er det foreste tandhjul gået løst, enten fordi gevindet på møtriken eller akslen er røget, det er ikke en sliddel, og er det en fagperson der har lavet det, så burde der være garanti på det.

    Tager du din bil til mekanikeren og får skiftet hjulleje, også kører du 9000km også falder hjulnav bolten ud, så er det altså ikke normal slid.

    Men det er ikke til at vurdere uden billeder eller man selv ser på cyklen.


  • #22   2. jul 2012 Nej, det er netop ikke til at sige noget om, uden at se mc'en og kende hele historien.

    Han skriver:
    "=== Jeg lagde den ned i går og det er højst sandsynligt der kæden er hoppet af..
    - Når jeg tænker efter, har den humpet lidt når man slap gassen og den var i lave omdr. Det startede i starten af ugen. Besynderligt. ..Måske den havde problemer der.. ..Der var gevindsikring og den var blevet bukket i den ene side..=== "

    Hvis han lægger den ned og kæden falder af, så er der noget galt - og det tyder på at kæden har været for slap.
    Den kan selvfølgelig også falde af, fordi fortandhjulet falder af af kæden bliver slap - men det undrer mig så meget, at han siger låseblik var monteret og det var bukket.
    Han skriver akslen ser slidt ud.. Om det er fordi kæden har kørt op ad den da tandhjulet er faldet af, eller om det bare er en dårlig aksel er svært at sige.

    Og det er jo ikke en mekaniker som har skiftet kædekittet - det er det originale kædekit som Hyosung har monteret på fabrikken..
    Så selv hvis det var noget en fabriksgaranti normalt ville dække, har jeg svært ved at se hvem der vil betale for det på en 3 år gammel MC.



  • #23   2. jul 2012 Ja det er ikke til at bevise hvem der har skylden, han får mest ud af at tage til forhandleren også snakke med ham, så finder de nok en løsning.

  • #24   3. jul 2012 ja, altså kæden var blevet strammet for en måned siden. .. ..Kæden er uden tvivl røget af, da tandhjulet røg af. .. smiley

Kommentér på:
Fortandhjul røget af...

Annonce