{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

USB-strøm til tlf. og gps {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvis nogen har brug for dét på cyklen, eksisterer der dimser som denne:
http://www.ebay.co.uk/itm/Water-Proof-USB-Interface-12V-DC-Converter-Car-Auto-Power-Supply-DC-8-22V-5V-/390519774940

Til en start var jeg lidt betænkelig ved, at den var angivet til max output på 3A; det ville være ret meget hvis telefonen bare tog imod..

Så jeg læste lidt op på USB-standarder, og hvis jeg forstår det rigtigt, er der flg. muligheder (tallene gælder 2.0 standarden) :

1) En enhed må som udgangspkt. trække max. 100 mA fra en usb-vært.

2) Efter enhed og vært (dvs. i praksis en computer) har 'snakket' sammen, kan enheden få lov til at trække op til 500 mA.

3) Alternativt, hvis usb-værten opfører sig på en bestemt måde (de miderste to af stikkets fire ben forbundet), er det signal til enheden om at værten er en oplader/kan levere høj strømstyrke, og enheden må trække mere ... Op til enten 1,5 eller 5 A tror jeg.

Jeg havde afprøvet min telefon med en tablet-oplader angivet til max 2A, og der trak telefonon lidt mere end 1 A. Så jeg tænkte i værste fald ville den tage det samme - eller de 'idiotsikre' 100 mA fra denne ukendte oplader.
Nu er den ankommet, og telefonen tager - lidt overraskende - ca. 500 mA. Altså som om opladeren var en pc. ... Og det' jo glimrende, så skal det bare monteres til foråret. Telefonen er en Xperia Go (vandtæt).
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USB-strøm til tlf. og gps
Kommentér på:
USB-strøm til tlf. og gps

Annonce