{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.716 visninger | Oprettet:

problem med indstilling af kaburator {{forumTopicSubject}}

Hey jeg går og roder med en 140cc pitbike med honda dax kopi motor..
Problemet er at når jeg giver den fuld gas hurtigt dør den men hvis jeg drejer stille og roligt er der ikke noget. Jeg har prøvet at dyse den op da den også fik for mager blandning kunne jeg se på tændrøret. Det hjalp ikke.
Nålen er hævet helt i kaburatoren. Har også prøvet andre indstillinger men der bliver det bare være.
Jeg har prøvet med en mere spids nål det hjalp heller ikke.
Hvis den får ca halv choker hjælper det en del. Men så firtakter den bare helt vildt fordi den får for fed blandning.
Jeg har også prøvet med luftskruen uden held.

Jeg er snart ved at blive sindsyg over den spilder en masse tid på lortet som jeg slet ikke har tid til hehe.

Har i nogle bud?
Jeg kan ikke nøjes med at give gas stile og roligt på den da jeg køre mini motard på den så den skal bare spille..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med indstilling af kaburator
  • #1   17. jan 2013 mit første bud er du skal sænke nålen... jeg vil næsten vædde med det vil hjælpe på det problem du beskriver, det du har ud af nu når den er hævet og måske samtidig med overstørrelse dyse er at du drukner den, derfor skal du lægge gassen på lige så stille...

  • #2   17. jan 2013 jeg har prøvet at alle indstiller med nålen med et par forskellige str dyser i og jeg oplever samme problem. dog er det lidt mindre når nålen er hævet helt

  • #3   17. jan 2013 Jeg ville jo også mene at den skulle få for mager blandning når problmet bliver bedre med halv choker. Men selvom jeg over dyser 28nr op over den dyse som jeg ellers har kørt med er problemet det samme så jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen..

  • #4   17. jan 2013 der er noget galt med din karburator i så fald, adskil og rens.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #5   17. jan 2013 Det er fordi det er noget kineser lort, der mangler en accelerations pumpe, den kan simpelthen ikke nå at suge nok benzin op gennem strålerøret, det kan muligvis hjælpe at hæve svømmer standen,
    det vil også hjælpe at montere en powerblade, det er en plade der sidder vandret ind i midten af karburatoren, fra luftfilter siden, den skal helt tæt på gasspjældet (1 mm.)
    prøv at google det, man bruger det ofte på crossere,
    det gør at karburatoren virker som en halvt så stor karburator, og så bliver der mere sug op af strålerøret, så den kan tage gassen,


  • #6   17. jan 2013 Fanta h siger noget meget rigtig men hvis den står i tomgang og du hurtig vrider den hurtig om så kommer den ikke til at kunne gør den stor motocross maskine med carb kan heller ikke æde omdrejninger hvis den står i lave rpm og man bare vrider om.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #7   17. jan 2013 Nej det er der ikke mange racere der kan, så skal der en vacum karburator på,
    men så vil den tabe effekt og respons,


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #8   18. jan 2013 Som Fanta siger, er det et problem at der ingen accelerationspumpe er.

    For at kompensere for det, kan man f.eks lave en smule undertryk foran karburatoren, så sidder der et åbent filter på den, kan du starte med at smide luftfilterkassen på igen.

    Men allerførst - adskil og rens. smiley


  • #9   18. jan 2013 Firtakter den????

    Det håber jeg sgu da, for er det en Dax-kopi, så er det en 4-takter.

    Skulle du i det hele taget rode med det her????


  • #10   18. jan 2013 altså tomgang = luftskrue og evt. tomgangsdyse (afhængig af karb model)
    område fra tomgang til tjaeh..½ - 2/3gas= nål højde og hoved dyse
    fuld gas= hoved dyse
    og som sajmon siger, hvis den er uden acc.pumpe, så vil den aldrig kunne tage gassen super hurtigt og åbent filter gør det kun værre...
    når den dør ved fuld gas, er det kun et dyk, eller dør den helt hvis du holder den i bund?
    sort røg?
    tjek også svømmerhøjde, hvis du pr uheld er kommet til at bøje det blik der løfter nålen, så kan det også give problemer...


  • #11   18. jan 2013 Knud du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om så hold dig væk fra mit emne. Når man snakker indstilling af kaburatore siger man at den firtakter hvis den får alt for fed blanding.. Så den hakker afsted. Mest et udtryk man bruger når man indstiller to taktere..

    Niels den dør helt hvis jeg holder gassen på. Så skal jeg svægge lidt på gassen for den kommer igen. Jeg tror muligvis det kan være den pind på svømmeren som er bukket for meget tilbage. Skal lige have det tjekket igennem i morgen og renset benzin hanen/filteret osv. Der kommer ikke noget sort røg


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #12   18. jan 2013 Ja med firtaktere siger man så den ottetakter fordi det lyder som om den springer hvert andet slag over, når den prutter på grund af for fed blanding.

    Men firtaktere prutter ca lige så meget når de får for mager blanding - så ryger de bare ikke sort.
    Du skal finde ud af hvad den korrekte svømmerhøjde er. Det skal være på plads før du roder med andet...


  • #13   18. jan 2013 smiley netop Sajmon

Kommentér på:
problem med indstilling af kaburator

Annonce