{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Blinklys Intruder VS 1400 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej .
Går og "Pusler" / ombygger min VS 1400 og har monteret Rizoma
"Drop" blink. Jeg har mont . Rizoma ´s elektroniske relæ , men når jeg blinker til den ene / eller anden side BLINKER alle 4 lygter ????
Flytter jeg så ledningerne tilbage på det orig.relæ LYSER alle 4 ???
Er der nogen der har en ide til det problem , tager jeg gerne imod smiley .
Ps , Alarmblink er vist ikke standard på en VSér


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinklys Intruder VS 1400 2004
  • #1   5. feb 2013 Helt sikkert ikke første og sikkert ikke sidste gang det problem dukker op smiley

    løsningen er ca ½-vejs nede i tråden: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/175763-led_blink__modstand_


  • #2   6. feb 2013 Kan du "præcisere" hvorhenne halvvejs , ( Ps , Kan den ha alarmblink funktion når støttefoden er nede og blinkslået til ????? ( skal lige undersøges senere.) se link
    (link fjernet)


  • #3   6. feb 2013 Har nu checket med støttefod oppe ..... Ingen ændring . smiley Var måske også lidt hypotetisk , men havde den været Tysk så måske en Feature de kunne finde på !!

  • #4   6. feb 2013 forklaringen er her sakset fra mit indlæg i det andet emne:

    Så skal det være en noget speciel cykel smiley

    På nogle cykler trækker binker indikatoren stel gennem de blinklys der ikke bruges. Og da dioder ikke bruger alverdens strøm er resultatet at alle 4 blinker samtidigt smiley Sjovt nok kan strømmen løbe baglæns igennem diode blink. Prøv selv at bytte rundt på ledningerne!

    Dette kan enten løses ved at lodde en ensretter / diode i enden af hver af de ledninger der går op til indikatorlampen. Forbinde de to til den ene side af lampen og den anden side direkte til stel.
    Eller endnu nemmere - fjerne pæren fra instrumentet smiley

    Normalt er et blinker system strikket sådan sammen at der går 12v direkte til det ene ben (P / 30 / + / 49) på relæet (afbrudt af tændingslås og sikring selvfølgelig)
    Det andet ben (T / 49 / I) er udgang fra relæ til blinker kontakt, herfra gåt det ud til hhv højre eller venstre side.
    Hvis der er et tredje ben (31 / (steltegn)) på relæet er det blot stel direkte til relæet. Et relæ med tre ben kan snildt bruges på cykel beregnet til relæ med to ben, man skal blot selv trække en stel ledning smiley


  • #5   6. feb 2013 Skriver lige mit svar i forum så andre også kan få glæde af det.

    Modstande "skal" blive varme, det er sådan de virker! Af samme grund er det noget l-o-r-t at montere + det blot giver en ekstra ting der kan gå i stykker = ingen blinklys.

    Grunden til alle fire blink lyser med dioder monteret, er at din indikator lampe trækker stel baglæns gennem de blink der ikke lyser.... giver det mening? Det gør de også med almindelige pærer, men da din indikator lampe typisk er på 1w og standard blink er på 21w vil dette forbrug ikke være synligt igennem dem. Men da diodeblink oftest også selv er på 1-2w ser det ud til de blinker pga relæet, men i virkeligheden er det blot indikator pæren der trækker stel gennem dem!

    Løsningen er i mine øjne som sagt ikke modstande, men i stedet enten at afmontere indikatorlampen (ikke en god løsning i min bog) eller montere to ensrettere (dioder ikke led) oppe ved indikatoren og trække den anden side af den direkte til stel.

    Længere nede i den anden tråd, er der vist hvilken type jeg brugte. Andre med nogenlunde de samme specifikationer kan bruges.

    Jeg har vedhæftet en hurtig stregtegning af princippet ved indikatoren. Den ene side af pæren forbindes direkte til stel og den anden side til hhv h/v blink adskilt af enrettere så strømmen ikke løber baglæns og til den falske side!


    profilbillede
  • #6   7. feb 2013 Jeg prøver lige endnu engang at flytte svaret fra PB og ud i offentlig forum så andre i samme situation også kan få glæde af det smiley

    Svaret på hvilke ensrettede jeg har brugt er ret godt beskrevet i det indlæg jeg linker til højere oppe, men for den dovne har jeg her sakset det ud :-b

    "Dem jeg har brugt hedder: IN4007

    datablad: http://dk.farnell.com/fairchild-semiconductor/1n4007/diode-standard-1a-1000v-do-41/dp/1467514

    Prøv at tage det med ned til dem igen og se om ikke de har noget der ligner, det skulle undre mig hvis ikke de har smiley

    Ingen årsag - tiden indtil den 1. skal jo gå med et eller andet :-D"

    Denne type eller noget lignende burde være muligt at få på et vel assorteret elektronik værksted eller elektronik butik smiley

    Husk at fålidt krympeflex med i samme omgang!


  • #7   9. feb 2013 Så har jeg fundet en løsning , SELV !!!;-)
    Enten at pille pæren ud ( ikke rigtigt godt)
    Men , "Bare" montere EEN af de 8 modstande der følger med hvis man køber 4 Rizoma blink ( sikkert også andre fabrikater )
    Men EEN modstand på en blinklygte i hver side ( dvs, man skal bare bruge to ) ,selvfølgelig sammen med et elektronisk relæ . Så virker det smiley
    At det som Henrik ovenover skriver er en modstand og med risiko for den går i stykker og i øvrigt bliver varm , så vælger jeg den løsning og ser hvordan det går , i stedet for at skulle lodde en diode ( måske2 ) ind over Kontrolpæren og dermed klippe i ledningsnettet .


    profilbillede
  • #8   10. feb 2013 Klap på skulderen til DIG!

    Selvom det vistnok er en af de 3 foreslåede løsninger på dit problem..... smiley
    Men bare det virker for dig, det er trods alt det vigtigste.


  • #9   10. feb 2013 Til Henrik
    He He , Læg mærke til smileyen efter "SELV ".. , men jeg gik med tanken i hovedet at skulle ud og lodde en "Gammedags" modstand eller diode på ledningsnettet, og først i aftes slog det mig jeg "lige" kunne prøve een af de modstande der fulgte med .
    Så Nej, Indrømmet din hjælp har klart været årsag till L.... blinker fint nu .
    Takker smiley
    Palle


Kommentér på:
Blinklys Intruder VS 1400 2004

Annonce