{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

ZX6R 636 2006 ensretter måske defekt? {{forumTopicSubject}}

Cyklen kan starte, men også kun lige. Måske batteriet er dødt. Men når cyklen så er startet, måler jeg omkring 13-14, den ligger og svinger lidt. Men når jeg sår giver gas, går spændingen ned i stedet for op. Spændingen ryger helt ned på 11 volt når jeg giver den de der 4k rpm ca. Så jeg målte ensretteren med diodetester, og den siger ca. 550 hvor den skal være åben, og intet hvor den skal være lukket, så det er vel fint nok? Jeg har målt begge veje mellem faser og plus og faser og minus, og modstanden mellem faserne, som var 4.19 MOhm mellem alle.

Jeg har også målt spændingen på stator, og den siger fint nok de der 40-50 volt ved 4-5k omdrejninger. Der er også de der 0.03 Ohm mellem spolerne, så det skulle være fint.

Så hvad faan sker der?

Jeg tænker at jeg ville prøve at måle spændingen uden batteri, så jeg startede den, og hev minuspolen af, men så slukkede den? What? Kan den ikke være ligeglad med om der er batteri på, så længe den får power fra ensretteren?

Jeg fatter hat af det her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX6R 636 2006 ensretter måske defekt?
  • #1   30. apr 2013 Og er den en fra århus der har en regulator man kan låne/købe?

  • #3   30. apr 2013 4k skal den ligge på 42 volt, så der ser fint ud.
    Havde en Hyosung der gjorde det samme, go der var det ensretteren. Det er bare at når batteriet bliver ladt op med lader, så bliver det heller ikke lidt rigtigt op. Trist at købe ny ensretter, hvis det bare var batteriet. Men jeg går ud og lader det op nu, for at se om det fejler noget.


  • #4   30. apr 2013 Din maskine bruger højest sandsynligt strømmen fra batteriet til at fodre ECU'en, så når du hiver batteriet fra, så får den ingenting.

    Men vil også mene at du burde have mere end 42v ved 4k, service bogen til min cykel siger minimum 55v ved 5000rpm, og mener da jeg testede fik jeg en 60-70 stykker ud af den.


  • #5   6. maj 2013 Morten, jamen den får da vel fra ensretteren!? Det jo det der undre mig smiley

    Ensretteren var problemet.


Kommentér på:
ZX6R 636 2006 ensretter måske defekt?

Annonce