{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Bremse skive adaptor {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Jeg var i dag ude på min nr 2 kørsel på min nye truder, og opdagede en møg irreterende pipe lyd fra forbremsen..
Jo varmere bremse jo højere pipelyd.

Så jeg vente snuden hjem igen og ville kigge på det.
Til min overraskelse da jeg afmonterede kaliberen væltede der 4 stk spænde skiver ud bag ved..

De sad i mellem Kaliber og bremse åg..

Så kan jeg bedre forstå hvorfor den larmede sådan da den åbenbart ikek har været centreret ordenligt..

MEN hvad gør jeg nu?

Jeg har læst man kan få en form for adaptor til nogle bremse skiver. Men jeg ved ikke hvilken forgaffel der sidder på min Intruder, ved kun at det er den originale kaliber der sidder der, og at de 2 ture jeg har kørt plus turene til syns hal og prøve kørsel, har slidt en hel del på nogle ellers nye klodser og nok også på den næsten nye bremse skive... Og det vil jeg jo helst komme til livs:)

Er der nogen der kan hjælpe?

På billederne kan man lige når og se der ligger 2 skiver bag den øverste bolt til kaliberen...

Jeg ved ikke rigtigt om det skal forstille at der faktisk er en adaptor monteret i forvejen, for der sidder jo et eller andet imellem gaffelbenet og bremse kaliberen. og det er dså det jeg kalder for et bremse åg (Det heder det hvertfald på en vil:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse skive adaptor
  • #1   30. apr 2013 Nr 2

    profilbillede
  • #2   30. apr 2013 Kan man få en til at måle ud og lave en adapter til det som passer eller? Hvis man eller kunen finde ud af den slags og kunne måle helt nøjagtigt, skulle man jo tro at det bare var at skifte de 4 spændeskiver ud med noget solidt i en bestemt tykkelse eller?

  • #3   30. apr 2013 Min forbremse hyler/piver også, jeg fik i sidste uge helt nye skiver og bremser klodser på og jeg har brugt kobberfedt på bagsiden af mine klodser

  • #4   30. apr 2013 Det er spacer (afstandsstykker) til at få din kalibere til at gribe ligemeget på begge sider om skiven, er det forkert bremser den ikke ordenligt.
    Bremseklodserne skal jo tage fat samtidig om skiven.
    Dog syntes jeg det lyder mere som om der kan have siddet en sten eller andet i klemme.


  • #5   30. apr 2013 Uden at have det i noget. Så ser det ikke helt originalt ud..
    Kan du ikke finde nogle fiche filer på nettet af din model ? For at tjekke hvordan den skal se ud.

    Mvh Brian


  • #6   30. apr 2013 Der sidder intet i klemme..
    Har haft det skilt ad renset og smurt det op, med samme resultat...


  • #7   30. apr 2013 Brian nogle hvad for nogle filer:)

    Jeg har kigge tlidt på andre std trudere og det skal ikke se sådan ud smiley

    Men ved ikke hvor forgaflen der er monteret stammer fra så der er blevet fusket med de spændeskiver for at kunne få kaliberen til at side nogenlunde ordenligt... skla se om jeg kan få aget nogle lidt bedre billeder imorgen, og så ellers lige fixe en midlertidig lift så jeg i det mindste kan køre forhjulet rundt og prøve prøve prøve...


  • #8   1. maj 2013 Jeg tror han mener MicroFiche billeder, som dette!

    http://www.mc-importen.dk/wop/


    profilbillede
  • #9   1. maj 2013 Dine gaffelben ser ikke originale ud. Det gør kaliberen heller ikke, men jeg kan tage fejl.
    Prøv at lure på cmsnl.com. De har nogle ret gode billeder.


  • #10   1. maj 2013 Nemli Olle smiley

  • #11   1. maj 2013 Man kan ligefrem se hvor skævt den sidder!



    profilbillede
  • #12   1. maj 2013 Jeg fik tiden til at kigge lidt på det dag. Gaflen er som bekendt ikke original, men kaliberen er..
    Efter lidt udmåling, og fund af spændeskiver og lidt sliben og tilpasning, tror jeg muligvis det er lykkedes at få den centeret, nu kan hjulet køre uden at den bremser selv, jeg har dog ikke været ude på en længere tur endnu og se om den begynder at larme igen, efterhånden som bremseskiven bliver varm,.. men fortsætter det gode vejr prøver jeg i morgen:-) virker det så skal jeg bare have lavet 2 spacer i den tykkelse som jeg nu måske har fundet frem til, og så er den ged barberet:-) Tak for de gode svar..


  • #13   4. maj 2013 Så blev den testet. køte en god tur... uden den pep, men så pludselig begyndte den igen:( Jeg er træt af bremser!!!!

  • #14   5. maj 2013 Har prøvet efter alle kunstens regler..

    Slebet kanten væk, fedt bag på klodser og på siden, 100 forskelige spændeskiver (Ellers spacer om man vil) imellem gaffel og kaliber for at forsøge at justere den HELT lige.

    Og intet virker... Tvært imod har jeg så fundet ud af at pga, den har kørt med Spændeskiver (spacer) så har std. boltene ikke kunne komme helt ud i det yderste af gevindene og når dem der har lavet den så har spændt bremserne har de ødelagt gevindene... Så den øverste bolt har jeg må skifte ud med en længere der kan gå hele vejen igennem (Ser ud af helveds til) og den nederste må jeg jo så spænde lige til grænsen fpr jeg kan mærke at den skal til at rive det sidste gevind. (Dette er self KUN for at kunne få løst problemmet med skiven, ligeså snart jeg har fundet en holdbar løsning bliver kaliberen skiftet så en er spændt helt fast (Ikke fordi den falder af nu)

    Jeg har også lagt mærke til at når jeg presser stemplerne helt tilbage i kaliberen og så køre dem ud igen, så presser den først det inderste ud og når der så kommer modstand (Når den rammer skiven) Så presser den det yderste stempel ud. Så langt så godt. MEN når så jeg bremser og slipper bremser, så er det kun det yderste stempel der trækker sig tilbage og laver luft imellem klods og skive igen, hvor det inderste stempel sidder helt tæt på klodsen og nok er derfra den begynder at hyle når jeg har kørt 200m...

    Om det så er kaliberen der er defekt med stemplet også eller det stadig er forde jeg ikke har fået centreret kaliberen til Bremseskiven helt 100% ved jeg ikke.. Kan ikke huske hvordan det var på min Honda:(

    Undskyld den lange besked.. skulle nok have talt til 10 eller 1000 inden jeg skrev det...!


Kommentér på:
Bremse skive adaptor

Annonce