{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

At stramme kæde {{forumTopicSubject}}

Dette emne er sikkert blevet postet en million gange, men jeg har lige nogen spørgsmål alligevel. Jeg skal til at stramme kæden for første gang på en ny motorcykel.

Har jeg forstået det rigtigt at jeg skal:
1) Løsne møtrikker som holder baghjulsaksel fast på svingarmen
2) Skru på kædestrammer (er det nok at gå ud fra mærkerne?)
3) Stram møtrikker som holder baghjulsaksel fast på svingarmen.

Kan jeg stramme kæden med begge hjul på jorden? Jeg har intet central støtteben eller nogen andre måder at løfte MC bagenden op på.

Andre ting jeg skal være opmærksom på? Tips/tricks er velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At stramme kæde
  • #1   18. jun 2013 ja til alle 4 spørgsmål.. smiley Og mål kæden der hvor den har mest frigang, og se i din manual hvor meget der skal være, typisk 2,5-3,5cm uden belastning

  • #2   18. jun 2013 Super Mirza.

    Manualen siger 3.5-4.5 cm så det må jeg jo gå efter smiley

    Nu får vi se om det kan lade sig gøre for mig. Jeg kan godt være sådan lidt halv-autistisk med sådan nogen ting smiley


  • #3   18. jun 2013 Når du har løsnet baghjulsaksel, så kan du jo give vær side en 1/4 - 1/2 omgang af gangen. Nogle gør jo et stort nummer ud af at stramme kæde med laser, og måler i vildskab.
    Jeg strammede ofte Ca ½ omgang når min trængte til det


  • #4   18. jun 2013 Når du har strammet korrekt ihht manualen, så læg en retteskinne, en rettesnor eller sigt på langs af dæksiderne, som du nu kan, og se at dækkene flugter. Mærkerne på baggaflen passer ofte ikke...

  • #5   18. jun 2013 Har du ikke en lille autodonkraft ? Med den kan du da løfte baghjulet op ved at placere den i modsatte side af sidestøttebenet der hvor dobbeltstøtten normalt var monteret. Når først den står på sidestøtten skal du ikke løfte ret meget med donkraften før baghjulet går fri smiley så er det lidt nemmere at justere kæden, husk dog at løsne akslen inden du hæver den smiley

Kommentér på:
At stramme kæde

Annonce