{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

ENDELIG BLEV HUN MIN!! {{forumTopicSubject}}

Så blev sagen afgjort som nogen har set.. jeg fik lov at beholde gixxeren!!

Nå.. nu har jeg så samlet færdigt og kørt de første ture..
Blandet fornøjelse eller hvad man siger.. er MEGET nervøs for mislyde osv.. men igen.. det er en japser så den skal vel rasle..

Jeg undre mig dog over at den er VIRKELIG sløv i lave omdr.. kommer fra en VFR750.. den har selvfølgelig både flere ccm og anden moment/hk-kurve, men gixxeren er jo totalt død når den skal sejtrække i høje gear ?

En anden ting.. syntes den køre med sygt høje omdr.. 100kmt = 5500omdr.. syntes det lyder vildt ?

Og så søger jeg en venlig sjæl der måske vil stille ventiler, tænding og synkronisere karbs på den ? det er jeg helt 100 på den godt kunne trænge til.. ved et bestemt punkt, klikker ventilerne kan jeg høre, og højere oppe er der et leje eller lign der skurer.. det bliver lavere og lavere jo mere jeg kører, men den har også stået stille i snart 8år jo

Håber i kan svare mig på lidt af tingene, og måske hjælpe med det mekaniske der ?

Mvh en ny glad gixxer-ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ENDELIG BLEV HUN MIN!!
  • #1   24. jul 2013 Jeg kan anbefale dig at kigge forbi salar i glostrup. Han er både dygtig og særdeles rimelig prismæssigt. www.salarmc.dk



  • #2   24. jul 2013 sådan en GSXR 600 er en fin maskine, men hvis du lige kommer fra en V-Honda så forstår jeg godt du "leder" efter bundtræk .. Jeg er bange for at du kommer til at lede forgæves !! .. HELT klart kan det hjælpe at få den trimmet og justeret, men et 750 V bundtræk findes bare ikke inden i den 600 R suki ... Ny slags MC, ny slags køremåde smiley

    Den er helt fin når man lige lærer den at kende smiley ..


  • #3   24. jul 2013 Ang. omdrejninger, så er det ikke slemt. Den ligger 500 omdr/min højere end min gamle FZR gør i 6. gear. Red-Line er vel også først ved +11.000 omdrejninger, ikke? Så er der vel stadig masser at give af.

  • #4   24. jul 2013 morten l : Nej det sgu lidt kedeligt.. VFR rykkede alligevel pænt fra 3000 og opefter hvor gixxer skal helt op på 5-6000 før der begynder at ske noget.. og det lyder bare voldsomt at den skal køre med så høje omdr hvis man nu kører på landet og leger lidt smiley

    Chris : Det vil jeg helt sikkert prøve, for hun skal lige ha en kærlig hånd inden jeg for kørt for meget på hende (:


  • #5   24. jul 2013 Redline ligger ved 13500-14000 først (: og det lyder lidt ala en crossmaskine når du skifter gear.. det lyder ikke som om den falder i omdr, den skriger bare og trækker temmelig vildt når den kommer derop (:

  • #6   24. jul 2013 altså ... for nogle år siden prøvede jeg en GSXR400R ( og noget ), som var en eller anden speciel cykel der var hentet hjem fra de japanske landeveje .. vildt tunet !! ..

    Nårh ,, ud og køre .. Den var HELT væk i bunden .. intet skete .. ved 7-8 stykker begyndte der at ske lidt ,,, Ved 12.000 tog satan pludselig ved den, og LAAANGT op .. i starten var jeg vildt bange for at jeg ville smadre hele cyklen med alle de omdr .. men ikke en skid .. Da først jeg havde vænnet mig til de vilde omdr, var den SUPER sjov .. smiley ..JEg mener at det vigtigste omkring din cykel er at man skal huske ALTID at køre på god olie, og så ALTID at sørge for at motoren er godt gennemvarm før den får "slag" .. så kører den godt km efter km ...


  • #7   24. jul 2013 Den kører på røv dyr Castrol olie, og det bliver skiftet igen her om ikke så længe, da den har stået stille længe, så for at få evt snavs osv ud, får den nyt olie og oliefilter igen når jeg har kørt små 1000km på den (:

  • #8   24. jul 2013 Dit VFr bundtræk finder du aldrig nogen sinde i din gixxer! Desuden og lad en skriger cykel sejtrække er sku syndt, den lever bedst under en del omdrejninger..

  • #9   24. jul 2013 det er fed oile smiley .. Jeg ligger også og gakker rundt på en gammel CBR600 som jeg har "gejlet" lidt in motoren og styring .. smiley .. Der sker heller IKKE en skid før sådaan en knallert kommer lidt op, men SÅ vil den også "op med næbet" hele tiden ..

    Efter min mening er en 600 "kun" en lorte knallert, på EPU, og steorider, og smilet sidder jo helt omme bag ørene hver gang jeg har taget en tur .. smiley .. Det ER sgu et stk. genialt legetøj .. Lidt ligesom de skam-tunede Honda CR 125´ere jeg kørte på før i tiden ..


  • #10   24. jul 2013 min Ninja køre ca 105kmt, ved 4000 omdr.. mvh hc

  • #11   24. jul 2013 Jeg syntes så at en vfr750 er kedlig at kører og der sker nada når man drejer det håndtag i bund. Holmeren se om du kan nasse en tur på en gsxr1000, så opdager du en helt anden verden af power og bundtræk:)

  • #12   25. jul 2013 jov jov Nik .. du har ret .. en 11R er råd, men den får aldrig den lette, håndterlighed som en 600 har .. Den store kan køre stærkt ud af lige, men hvor vejene snor sig er den ikke nødvendigvis hurtigere ..

    Jeg kende da mange med store racere, men meget få, hvor fordækket er "flået op" og bremskiverne er blå efter de har ude og holde den "stram" .. smiley ..

    VFR´en er da en fin blanding mellem styrke og race.. Ja det syntes jeg !!


  • #13   25. jul 2013 det med omdrejningerne passer ca med min gamle 750r slingshot og fuld moment kommer først ved 7000 rpm der så ikke noget at bekømre sig om der, det er jo en R model den skal have klø, og det skal nok holde min er 25 år i år og den køre super selv om den får stramt kabel

  • #15   25. jul 2013 Det er nok noget jeg bare skal køre lidt på, inden jeg bliver vant til det smiley
    Syntes bare det er voldsomt.. og det passer meget godt med jeg skal op over 7000 før den begynder at reagere på gassen.. men syntes der kommer mange lyde fra motoren.. det gjorde VFR jo sådan set også når den kom derop, så det er nok bare mig der får noia af det smiley


Kommentér på:
ENDELIG BLEV HUN MIN!!

Annonce