{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Udlufte forbremser -Næstved -Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.
Hjææææææælp!
Er ved at rive huden af hovedbunden!

Har skiftet gummiringe mm. I kalibrerne og nye klodser. (Mangler forøvrigt en ny "pind" som holder klodserne hvis nogen har)

Der kan ikke komme tryk på, jeg har forsøgt alt! (På nær løsningen).
Pustet,suget, pumpet, med slange, uden slange, spøjter, kanyler, strippere mm. Men intet tryk. De virkede fint før.

Nogle der vil tjene en håndbajer eller ti for at kigge forbi og hjælpe med det gyldne trick?

Der kommer patter til vinderen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlufte forbremser -Næstved -Hjælp!
  • #1   4. sep 2013 Trækker den væske igennem, når udluftningsskruen er åben?

  • #2   4. sep 2013 Det lyder spændende at du har prøvet med både kanyler og strippere smiley du må ha noget af en fest i den garage smiley

  • #3   4. sep 2013 Prøv at suge igennem udluftningsskruen. Sådan som en bremseudlufter gør. ( Dem på trykluft) På den måde tvinger du væske ud i dit system. Så skal du nok få tryk på, så du kan udlufte.

  • #4   4. sep 2013 Prøv at løsne slangen en smule på bremsemasteren når du trykker bremse håndtaget ind, så du udlufter masteren.

  • #5   4. sep 2013 det kan havde lagt sig en luftbobbel i klemmen et sted, prøv at afmonter kaliber fra forgaffel og ryst/vend den lidt rundt mens udluftningsskruen er løsnet lidt mens du pumper - det plejer at virke når kaliberen på min gs500 driller!

  • #6   4. sep 2013 Du kan også give mig en god pris og så lade mig overtage den med eller uden fejlen smiley

  • #8   4. sep 2013 Kasper: den spjætter kun lidt ud en gang imellem, men kan ikke få den til at komme med "stråle".

    Peter modvind: ja når ikke konen vil være med, så må jeg finder alternativer smiley

    Thomas: jeg prøvede i dag at suge luft ud, men min sølle lungekapacitet kunne ikke hive nok ud..men bobler kom der i slangen men niveauet ændrede sig ikke i beholderen smiley

    Lars: har haft slangen af deroppe, skal jeg skrue slange af, trække grebet, holde den inde og så skrue på igen?
    Kan man evt hælde væske i slangen mens den alligevelmer af?

    Og ke: hvad en god pris? smiley zxr400 91... Skal synes og uden plader...tror min kammi taber for meget på den handel smiley



  • #9   4. sep 2013 Hans henrik, hvor de til at betale henne? smiley

  • #10   4. sep 2013 Spørg Chris / RPM /Dækpifter.. Han bor i Rønnede og er altid frisk på en hjælpende hånd smiley

  • #11   4. sep 2013 Prøv at hold bremsen med en strip.. Lad den stå natten over og gå systemet igennem med en gummihammer. Forsigtigt, selvfølgelig. Jeg havde samme problem på min 12'er og der sad en luftboble ved masteren... Kæmpestor, men fik den langsomt ud..

  • #12   4. sep 2013 Har faktisk haft skrevet med chris tidligere, han skal dog have cyklen op til sig, og det svært uden plader og syn...og bremser selvfølgelig smiley

    Harnhaftngrebet bundet i to dage, men nårmsystemet stort set er tomt tror jeg heller ikke det vil hjælpe? Er det ikke mere det sidste når det hænger lidt?


  • #13   4. sep 2013 Af med hjulet, greb mv. lol smiley

  • #14   4. sep 2013 Systemet skal selvfølgelig være fuldt

  • #15   4. sep 2013 Alt har faktisk været af smiley

  • #16   4. sep 2013 Problemet er jo lidt det ikke vil blive fuldt smiley

  • #17   4. sep 2013 Så længe, der er fyldt i reservoiret, så skal det nok komme...

  • #18   4. sep 2013 Så åben luftskruer, bremsegreb ind og så efter et par dage en gummihammer?

  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
    #19   4. sep 2013 Bjarne. Nu er vi jo så heldige at vi har Biltema som nærbutik smiley
    Du kan købe denne for 149 kr.
    (link fjernet)
    Mvh. Leif.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #20   4. sep 2013 Hvis du ikke kan flytte væske, skal du glemme alt om det med strips og gummihammer osv osv...

    Start med at sikre dig at masteren overhovedet kan sætte tryk.

    Det gøres ved at pille slangen af selve masteren, sætte en finger for hullet og pumpe stille og roligt, selvfølgelig med fuld væskebeholder. Hvis den fungerer korrekt, bliver det umuligt at holde væsken inde efter kort tid - dvs max 7-8 pump - UANSET hvor hårdt du trykker med fingeren på hullet.

    Når du pumper, skal du samtidigt sikre dig at grebet går HELT tilbage og stemplet følger med, så fyldehullet fra beholderen åbnes - og du skal pumpe langsomt.

    Når masteren virker som den skal, spænder du slangen på igen og piller kaliprene af cyklen. Hæng dem en smule op over masterens niveau, så man fylder systemet nedefra, men ikke mere end 10-20cm højere.

    Så åbner du kun den ene luftskrue og pumper stille og roligt igen til der kommer væske ud. Luk den første og åbn den anden luftskrue og gentag fyldningen i den anden kaliper.

    Når det er gjort, kan du montere dem igen på cyklen og lufte ud normalt.

    MEN MASTEREN SKAL VIRKE 100%!!!!!!!!


  • #21   4. sep 2013 Aaargh, havde ikke set den med finger for masteren...det skal prøves inden weekenden, havde en mistanke til den, men anede ikke hvordan den kunne testes, og så investere jeg lige i den fra biltema på min vens vegne smiley

    Tak indtil videre for udførlige tips og tricks...ill be back!!

    I er herlige!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.856
    #23   5. sep 2013 Ja f.eks.

  • #24   5. sep 2013 Jeg bor i Fuglebjerg og vil gerne hjælpe. Ring evt 6133-5412.

  • #25   5. sep 2013 i sgu så kloge hva' smiley
    jeg ser i starten af næste uge om noget af det dur, har købt den i biltema i dag.

    og jens, jeg siger mange tak, der en chance for jeg vil udnytte din gavmildhed hvis det andet ikke virker smiley mange tak!


Kommentér på:
Udlufte forbremser -Næstved -Hjælp!

Annonce