{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.236 visninger | Oprettet:

Ingen tænding periodisk? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Nogle der har et bud på hvad f*nden der galt når der PLUDSELIG ingen gnist kommer på tændrør? Jeg måler periodisk12v på tændspolerne, og den korrekte modstand i dem, og fra cdi til den ene pol på tændspolerne er der også "hyletone" igennem, så der burde være forbindelse hele vejen til tændspolerne.

Det kom ud af ingenting hvor den ellers kærte PERFEKT.

Der er lidt grøn ir på nogle af kablerne på stikket til cdi. Hvordan tjekker man om en cdi er ok og/eller giver signal til tænding?

På forhånd rigtig mange gange tak!!!

Ps. Kawa zxr400 l1 '91.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen tænding periodisk?
  • #1   12. okt 2013 tændrør kan både gniste og se fine ud... men være defekte..
    så der ville jeg starte med at skifte dem..

    ellers kan tændspoler godt drille .. som du der forklarer, især når de bliver varme...

    men som sagt , tændrør er et godt bud.. også selv om de ser fine ud og ikke er særlig gamle..

    mvh


  • #2   12. okt 2013 Jeg havde et problem på en af de gamle bikes mellem tændhætte (hedder den det?) og kablet.. smiley
    Skru hætten af, - klip 1 cm af tændkablet og prøv igen..?
    God bedring..!
    J smiley


  • #3   12. okt 2013 Men alle 4 samtidig? Det ville da være sygt smiley men selvfølgelig et nemt forsøg... kan man ikke teste/måle på boksen?

  • #4   12. okt 2013 Hvis du måler periodisk12v på tændspolerne, så har du dit svar. Der skal være konstant 12V+ Den trikker på stel

  • #5   12. okt 2013 Det sådan at i går var der 12v men ingen gnist, i dag 0v og ingen gnist. Kan det ikke være cdi eller dårlig stel og hvordan fejlsøger jeg det nemmest?
    Tak for jeres input smiley


  • #6   12. okt 2013 Du skal lede efter en dårlig forbindelse i et stik, eller værre endnu en knækket ledning inden i isoleringen = møg. Start med de ledninger der sidder skarpt omkring samlinger osv. Det er typisk ikke dem der ligger i de store bundter.. Ryk i dem mens motor kører.

  • #7   12. okt 2013 Støttebenskontakt ?
    Manglende stel ?
    http://www.zxrworld.co.uk/Manuals/L%20Model/ZXR400%20L%20Chapter%2015.pdf


  • #8   12. okt 2013 Kan støttebenskontakten give sådan en nu er der tænding, så kører den fint, så stopper man motor så der pludselig ingen? Mht til ledninger, kan det stadig være dem selvom multimeteret siger beep når man holder den på fra cdi til tændspole? Så der vel hul igennem? Mistænker stadig måske cdi når den er grøn på stikkene? smiley

  • #9   13. okt 2013 I forhold til hvor mange CDI-bokse der kører rundt, er det under 0,1% der går i stykker, så sandsynligheden for at det er den er meget meget lille.
    Dårlige stikforbindelser og f.eks en dårlig støttebenskontakt kan give akkurat de samme symptomer.
    Prøv nu at starte med at se på det diagram der er i den pdf jeg linkede til.


  • #10   13. okt 2013 Jeg har udskrevet selvsamme diagram, men må indrømme jeg er gået kold i det smiley
    Og mht til boksen er det jo fordi der er så meget grøn ir på stikkene jeg mistænker den. Jeg mangler også at måle "pickup coil" eller hvad den hedder...

    Men selvfølgelig tak for at finde det til mig smiley


  • #11   13. okt 2013 Kig efter samlinger ved tændingslås, dødmandsknap og støttebenskontakt. Det er alle dine rør, der holder på med at give gnist på en gang, så det må være et stadt, hvor du giver "universel" strøm.

    Jeg ved ikke hvordan det er med din ged, men masser af ældre hondaer får de her symptomer omkring tændingslåsen.


  • #12   13. okt 2013
    Jeg har haft samme symptomer på wingen, ledte et helt år efter en løs forbindelse
    Det viste sig at være pickupperne til tændingen på krumtappen der stod af når de blev for varme


  • #13   13. okt 2013 Den eneste måde du finder fejlen på er ved at gå systematisk til værks.
    En fremgangsmåde kunne være
    1. Batteri afmonteret: Rense alle de stik der har med tændingssystemet at gøre og samtidigt check ledninger, ohm/bip forbindelser/ledninger du er i tvivl om, dette må være rimeligt nemt at gøre v.h.a. diagrammet
    2. Batteri afmonteret: Check de forskellige komponenter i følge manualen, Batteri (12.3V) + Tændingslås (sikker og god forbindelse) + Tændspoler (Ohm) + Tændrør (Hvis de har været druknet = NYE) ect ect, brug evt. tændings diagrammet side 15-19.
    3. Batteri monteret: Mål at der er 12V (som kommer fra tændingslåsen) alle steder hvor det skal være, brug igen diagrammet side 15-19.

    Hvis du skal udelukke Sikkerhedssystemet (Sidestøttebenskontakten + Neutral + Koblingsswitch) skal du lægge ledning "G/BK" fra CDI`en til stel (-)


  • #14   13. okt 2013 Tak Dan! Jeg prøver ud fra din detaljerede vejledning. Tak indtil nu.

  • #15   13. okt 2013 Bare kald mig dum, men jeg kaster snart håndklædet og triller den til mekaniker.
    Godt nok er jeg ikke den skarpeste til diagrammer, men umiddelbart får alt hvad jeg lige kan måle som det skal.

    Hvis en vil tjene et par hundrede kr. For en lille fejlsøgning (selvfølgelig på regning) så pb mig evt. Det tager sikkert ikke mange minutter for en rutineret at gøre det smiley

    Måske det blevet for sent på dagen og med junior der render om benet kaster jeg snart op af den cykel ! Grrr. smiley


Kommentér på:
Ingen tænding periodisk?

Annonce