{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Hasse M
Hasse M
Tilmeldt:
6. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Power comander SV650s {{forumTopicSubject}}

Hej derude.. smiley

Jeg har lige købt en sv650 og dertil høre en ordentlig potte, så jeg fik monteret en DEVIL (carbon) potte.

Forhandleren sagde at povere comander ikke var nødvendigt fordi mc'en selv justerede benzin tilførslen.

Men der er alligevel nogle stykker der siger at det ikke er godt for motoren uden power comander.

Hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Power comander SV650s
  • #1   8. nov 2013 Den justere IKKE sig selv ind, du vil med garanti får bedre gasrespons mv med en PC samt indkørring. HUSK at lave alle de mods du skal have lavet inden indkørring, dette kunne være åbning af luftfilter kassen, PiperX luftfilter etc.

    Dog tror jeg ikke der sker noget ved bare at lade den blive som den er nu med anden potte og ellers std. Men du kan jo kontrollere dine tændrør for rigtig farve


  • #2   8. nov 2013 Det kan have lidt at sige hvis det er et komplet system. Men hvis det bare en slipon giver det ikke det store. Min egen er en slipon, og der vil jeg ikke få noget ud af en commander. Udover en smule mere jævn gang ved helt lave omdrejninger hvor den kan pludre lidt..
    Men alle jeg har snakekt med mener ikke det kan betale sig.


  • Hasse M
    Hasse M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   8. nov 2013 Det er slip on.. er det det sammen med alle mc er? min far købte nemlig en gsx 1400 (2007) i sammen handel og han fik også en ny potte på (slip on) ??

  • #5   8. nov 2013 Der er ingen mcér eller biler som fra fabrikken selv kan justere benzinmængden andet 5% nogle 10% + - efter lambdasonden og det er kun ved lave omdrejninger

  • #6   8. nov 2013 Jeg er af den overbevisning at det ikke kan betale sig for dig. Mest på baggrund af hvad jeg har fået af vide af mekanikere. Det er muligt man kan mærke en lille forskel, men ikke noget der kan svare sig, når der ikke er lavet mere ved den.
    Det vil ikke skade motorcyklen at du ikke får det gjort, og effekten er minimal. Du kan få en pænere effektkurve, men når det er en cykel med 70 hk, så har det ikke den store betydning.


  • Hasse M
    Hasse M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   8. nov 2013 Tak for alle svarene smiley Jeg skal skal ikke have en PC, ville også bare høre om der ville ske noget ved ikke at anskaffe en.. Jeg takker og bukker.

  • #8   8. nov 2013 Man kan ikke sætte pris på en velkørende motor

  • #9   8. nov 2013 På en 6½'er kan det ikke svare sig at betale de 6-8 k det koster for PCIII plus indkøring. Der er så lidt at hente. Der er meget andet du selv kan gøre (gratis) for at få den til at køre bedre. Det der efter min erfaring er et must at gøre på en 6½ er først og fremmest at få justeret TPS. Det giver en meget bedre gasrespons og føling. Derefter skal der leges med affjedringen, helst med nye fjedre. Den bedre kørbarhed du får ud af det er meget mere værd en de 2-4 hk du kan hente ved en PCIII.

  • #10   8. nov 2013 Koster det virkelig 6-8k for en PC og en indkøring? Troede prisen var omkring 5k max.

  • #11   8. nov 2013 HK = pølsevogneffekt
    Kørbarhed = glæde og mere lyst til at køre


  • #12   8. nov 2013 indkørring koster tit i nærheden af 4k hvis de ikke bare skal lægge et std map ind fra Dynojet's hjemme side, som du også selv kan gøre med en pc. Men ville også hellere bruge pengene på bedre affjedring

  • #13   8. nov 2013 Ville det ikke være rigeligt med en FI Tuner?
    Det er da noget billigere end en PC.


  • #14   8. nov 2013 Glem den FI-tuner, den er alt for grov

  • Hasse M
    Hasse M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   8. nov 2013 Hvad gør en FI Tuner??

  • #16   8. nov 2013 Jeg har en Dobeck performance unit (Electronic JetKit, FMF Programmer, den kommer med mange navne) den fungerer okay, men er lidt grov som Glenn B siger.

    En powercommander ville uden tvivl være bedre, men den er godt nok også pricy hvis man skal have den rullet. Gad vide om man kan få et ligeså godt resultat med Autotune.


  • #17   8. nov 2013 Glenn B : har du prøvet en mc monteret og rullet med en fi tuner ?
    Jeg har prøvet en del af mine cykler med powercommander og nu min bandit med fi tuner, og jeg kan ikke mærke forskel, den kører kanon godt og trækker helt fra tomgang


  • #18   8. nov 2013 Få justeret den boks cyklen har. Eller snak med sajmon..

    Men boksen den har kan justeres


  • #19   8. nov 2013 Boksen kan kun grov justeres
    Teka has 5 discrete throttle position RUN settings:
    You can adjust and programs fuel delivery in 5 different ranges -
    1. up to 10% throttle - to help tune out that annoying off-idle hiccup.
    2. 11% to 25% throttle
    3. 26% to 50% throttle
    4. 51% to 75% throttle
    5. 76% to 100% throttle
    All adjustable with the engine running!
    Fra teka's hjemmeside


  • #20   8. nov 2013 Bazzaz.dk

  • #21   8. nov 2013 FV Motors hjemmeside

  • #22   8. nov 2013 Teke er så en boks din trimmer har så han kan justere i din originale Suzuki boks. Det er en "grov" justering men det vil hjælpe og koster under det halve af en powercommander og justering af den. Jeg har seriøst ikke oplevet på nogen af de mcs jeg har haft med sprøjt at jeg følte behovet for at ofre en 4-6k for at lige få den til at gå 5% bedre.

  • #23   8. nov 2013 Men ofte er der nogen der har problemer med at de hugger i påløb, går dårligt ved langsom kørsel og ved gasgivning efter påløb, det kan rettes i de fleste tilfælde.
    Nogen køber alle de nyeste gadgets, andre drikker sig fulde og nogen køber fine ting til deres mc, sådan er det jo.


Kommentér på:
Power comander SV650s

Annonce