{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Benzinslange klistrer fast {{forumTopicSubject}}

Jeg satte nye benzinslanger på for under et år siden.
Idag da jeg ville have tanken af, var den ene slange klistret fast til den lille cylinder den sidder på, ved benzinhanen.
Den var klistret så godt fast, at den gik i stykker det jeg med kraft forsøgte at få den fri. Et lille stykke sad klistret fast og jeg måtte rive det af og pudse resterne af slangen ad med sandpapir.

Hvorfor sker dette? De gamle benzinslanger jeg havde på klistrede aldrig fast. De sad på i 6 år og jeg skiftede dem kun fordi de var møre tilsidst.

Kan man komme noget på det metal slangerne skal sidde på, for at forhindre at det sker igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzinslange klistrer fast
  • #1   21. nov 2013 Prøv noget stålomviklet, men det lyder som om slangen sidder vel tæt på cyllinderen, den må jo ikke røre, og skal helst så langt væk som muligt, varm benz er også noget lort, det kunne ellers have været ren Evil Knievel hvis den var brændt over, og der var løbet benz ned på en varm motor på en tur, Puufff

  • #3   21. nov 2013 Og måske af bedre kvalitet...

  • #4   21. nov 2013 Altså når jeg siger cylinder, så mener jeg den lille runde metaldut som slangen presses ned over.
    Slangerne sidder som de skal, de bliver ikke varme eller sidder op ad noget varmt.
    Har sat nye slanger på.
    Men slangen der gik i stykker var bestilt som originale og de kostede 65 kr pr stk, for 15 cm gummislange.... Så regnede jeg med at de var gode..


  • #5   21. nov 2013 Er det benzin/brændstof slanger du har købt?

  • #6   21. nov 2013 Milling: Den der gik i stykker Var en benzinslange. Den nye jeg har sat på er en gummislange, tror ikke at den er specifik til benzin.

  • #7   21. nov 2013 Ok. Hvis den ikke er beregnet til benzin, så kan den muligvis godt være ''smeltet'' fast.

    Jeg rensede engang karburatore, og hældte det overskydende benzin (fra karb.) over i en hvid engangs kop... Det kan sådan en kop altså ikke tåle, den smeltede fuldstændig.

    Jeg ved ikke om det er tilfældet i denne sag, men jeg havde nok valgt at finde mig nogle slanger, som jeg var SIKKER på kunne tåle benzin.


Kommentér på:
Benzinslange klistrer fast

Annonce