{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Assistance til en Suzuki GS 750 årg 78 {{forumTopicSubject}}

Halløj i skuret. smiley

Jeg har lidt problemer med en ældre GS750 jeg har fået fingrene i.
Problemet består i at den er hamrende besværlig at få startet.. sagt på denne måde, skal tørne en hel del på starteren med fuld choker før den starter, når den så endelig kommer igang holder den sig på ca 3000omd i ca 60 sek og så døer den bare og er stort set umulig at starte igen..... nogle super kløgtige mennesker herinde som har et godt bud eller evt kender nogen som bare ved alt hvad der er værd at vide om sådan en GS750.

tak på forhånd og glædelig jul smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Assistance til en Suzuki GS 750 årg 78
  • #1   23. dec 2013 har du tjekket luftfilter,
    tændrør..

    benzin tilføjelse .


    mvh


  • #2   23. dec 2013 Prøv at sætte benzinhanen på pri (prime), vent 10-20 sek og prøv så at starte.
    Hjælper det, kan det være din vakuum slange til eller diagram i din benzin hane der er defekt.

    Hvis altså den er med automatisk benzinhane smiley


  • #3   23. dec 2013 Har haft sådan en gammel fætter. Mht. start, er det meget vigtigt at sætte benzinhanen på "PRI" i måske 30 sekunder, for at få fyldt karburatorerne, derefter fuld choker og ingen gas.
    Når den er startet, så husk at sætte hanen tilbage på "ON" , ellers er der stor chance for et større overløb, da nålene sjældent lukker helt.

    Håber det giver mening og du kan bruge det til noget.

    Hvad angår det, at den går i stå igen, har jeg ikke rigtig noget bud på, prøv evt. at se om der kommer masser af benzin ud af hanen når hanen står på "PRI" , gør der det, så lad den stå der efter start og efter stykke tid sætte den tilbage på "ON", for at se om den så dør, gør den det, er det vacummembranen i hanen, eller vacumslangen fra karburatorerne, der er træt.


  • #4   23. dec 2013 Kige efter om den har en benzinpumpe. Hvis ikke har Henrik O givetvis fat i noget rigtigt.

    Ellers spørg Peder S, han klarer det her på 4 minutter smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/204208-mekaniker_opgiver


  • #5   24. dec 2013 Jeg vil også sige benzinhanen. Jeg plejer lige at suge i vakumslangen, og så starter den. Go jul

  • #6   24. dec 2013 Ja benzinhane vakum funktionen, sloges meget med det på min gs550

  • #7   24. dec 2013 Det var ikke Peder S-sorry-det var Søren Pm der klarer det her på 4 minutter.

  • #8   24. dec 2013 Knud:
    Siger du nu, men skete det i virkeligheden, at han fiksede den, eller var det bare hans udtalelse du baserede din udtalelse på?


  • #9   24. dec 2013 Altid hyggeligt med lidt småfnidder, mens vi venter på julen og Kim S kommer tilbage fra værkstedet. smiley

  • #10   24. dec 2013 Allan (Kolding) R:

    Den går specifikt på det her indlæg:

    Citat:
    "MCer er slet ikke så besværligt som nogen får det til at lyde, man ved allerede ved dens opførsel hvor fejlen skal findes, hvis en mekaniker ikke kan finde en fejl på en MC på under 1 time, så er han enten ikke uddannet MC mekaniker ellers er han retarderet, på 1 time har man kunne komme til ledningerne så alt el kan testes let, er det selve motoren som bøvler, så ved de fleste det med det samme de hører den starte eller prøve på det, nogen skal lige prøve en tur, og så er resten lige til.


    Mvh"

    Jeg finder det sgu noget arrogant at påstå, at man på en time kan diagnisticere enhver fejl - vi er alle mennesker og kan løbe den gale vej - bare for nu at tage et eksempel.


  • #11   24. dec 2013 hold nu k**t en masse evt løsninger på problemet smiley lækkert...

    Har desværre ikke rodet med det idag, selv om det er fristende smiley

    "cyklen" er med benzin hane hvor jeg har de 3 muligheder som er res/ON/pri jeg vil prøve ovennævnte muligheder af for at se om det virker, sjovt nok har tidligere ejer aldrig haft problemet, det er først efter jeg har fået den hjem til mig det er gået galt uden den har været ude at køre 1 meter.... men har forsøgt adskillige gange at få den startet for at kunne køre smiley


  • #12   24. dec 2013 btw så hænger der en tyk slange under tanker som ligner den kommer inde fra imellem karbonaderne, er det ikke vacuum slangen som normalt sidder oppe på filter huset... den har forresten åbne KN filtre monteret....

  • #13   24. dec 2013 Sådan et ådsel kan være møjsvær at starte hvis den har stået i mere end en uge, det var min i hvert fald!
    Jeg havde til gengæld aldrig problemer med at holde den i gang når først den var kommet i gang.
    Jeg vil gætte på at det har noget med synkroniseringen af karburatorene at gøre, det kan nemlig godt drille.
    Den slange som går fra topstykket og ned mellem kaburatorene er udluftningen fra krumtaphuset, den skal helst sidde på en studs på luftfilteret.


  • #14   24. dec 2013 Tror du er tæt på nu. Slangen du nævner, skal nok sidde på en fri studs, på benzinhanen.
    Kun i "PRI" er der åbent for hanen, hvis ikke slangen er monteret, eller membranen i hanen er defekt.


  • #15   24. dec 2013 Og start ned at finde et originalt luftfilterhus til den, den er ikke glad for andet end hvad den er født med. Altså det kan nok komme til at virke, men det kræver en hel del justeren for bare at få det til at blive bare næsten lige så godt...
    Slangen fra topstykket skal også have en eller anden form for filter, for at undgå skidt i krumtaphuset.


  • #16   24. dec 2013 jeg vil tage en nærmere gennemgang af hvordan det er bikset sammen under tanken her en af de nærmere dage smiley


  • #17   24. dec 2013 Djull R >>> Der er lige netop en fri studs på benzinhanen hvor der intet sidder og det har jeg egentligt studset noget over hvad der skulle sidde der...

  • #18   24. dec 2013 tror tampen brænder .

    smiley :)

    mvh


  • #19   24. dec 2013 jeg håber, jeg håber smiley

Kommentér på:
Assistance til en Suzuki GS 750 årg 78

Annonce