{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Shovelhead gearing. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Kører shovel fra '72, med standard 74ci. Er blevet anbefalet at skifte gear tandhjulet en tand op, for at få en roligere kørsel på længere motorvejs træk, et råd der lyder fornuftigt og som jeg vil følge. Er der nogen der sidder inde med en god erfaring til den "perfekte" gearing, som giver en roligere kørsel ved højere hastigheder (110-120 km/t)? Jeg er IKKE interesseret i at skifte de 4 ud med 5 gear.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shovelhead gearing.
  • #1   23. jan 2014 Jeg har lige gearet min ned fra 24 til 23 tænder foran, da kæden skrabede på bunden af min starter, det er dog også en større starter, det skal du lige være obs på, hvis det er har jeg et nyt 24 liggende....

  • #2   23. jan 2014 Hej JW,

    Jeg havde nu tænkt at gå op til 25, fra standard 24:-) Men ikke højere, da jeg så skal skifte mere end bare tandhjul (fra pålidelig og erfaren kilde).


  • #3   23. jan 2014 Iøvrigt, kan jo se du bor i Nordsjælland. Hvis du en dag har tid, så kunne jeg godt bruge et par ekstra øjne ved skiftet, har nemlig ikke prøvet den øvelse før.

  • #4   23. jan 2014 Jeg har 24 for og 51 bag og det passer ok til 110-120. Kunne dog godt have tænkt mig et bagtandhjul på 48 til min normale cruisefart 130-140, men har tromle bag. Det kan jeg se du har mulighed for.

  • #5   23. jan 2014 Ps. Det ville da også være MEGET nemmere for dig bare at skifte til mindre bag, så slipper du for at skille primær/kobling osv.. Tro mig.

  • #6   23. jan 2014 Hej Per,
    Det har du helt ret i og det bliver nok også den første løsning. Der var en klog herre der fortalte mig at det lille tandhjul ofte er slidt og derfor tænkte jeg på at "slå to fluer med et smæk" ved at skifte det lille. Men i første omgang bliver det det bagerste, tager ikke mere 5 min:-)


Kommentér på:
Shovelhead gearing.

Annonce