{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Male cylinder + div sp. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
I forbindelse med mit evighedsprojekt er jeg i gang med motoren. Har lige fået glasblæst cylinder, topstykke + skjolde. Nu har jeg lidt spørgsmål.

1. Dækkede af så godt jeg kunne, men det satans støv er alle vegne. Har pustet og pustet, men bliver ved med at finde det alle steder.

Hvad kan man gøre....vand? Og så tørring. Kan man evt dyppe det i en kemisk blanding der tager de sidste urenheder.

2. Jeg vil male med motip maling til høje temp. Men vil i grunde cylinder og topstykke. Resten at motoren bliver malet med 2k maling og det grundede jeg med noget alugrunder. Har læst lidt i div indlæg og her lader det til, at men ikke grunder. Og hvad grunder i evt. med.

3. Pakfladerne er lidt irret hvad ordnes det med. Forestillede mig en dermed med poler skive på?

4. Afrens inden maling. Hvordan gøres det bedst med alle de køleribber og kringlekroge. Hvad har i af erfaringer.

Det var vist alt for nu, men der kommer helt sikker flere spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Male cylinder + div sp.
  • #1   10. feb 2014 Du skal endelig ikke polere med noget på pakfladerne, skrab dem rene forsigtigt med en knækbladsklinge ell. lign. og giv pakfladerne et ganske tyndt lag flydende pakning, inden du monterer papirpakningerne.

    Med hensyn til rensning og affedtning af de glasblæste dele, kom noget isopropyl alcohol i en blomstersprøjte og spul den ren, blæs efter med trykluft.


Kommentér på:
Male cylinder + div sp.

Annonce