{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Honda motor Break-In {{forumTopicSubject}}

jeg er i gang med at finde lidt data på en Honda CBR 500 RA men har ramt et død punkt.

kan ikke finde nogle data ang. mc´ens motor break-in?
har kigget i manualen https://docs.google.com/file/d/0BwmYWlzMWkPhQi1Sd1UwZV9NUGc/edit
og kunne ikke finde noget. (velkommen til at kigge, kan jo ha overset det)

har hørt fra en at Hondas -600 motor er kørt til fra starten men ved ikke helt om det kan passe?

en der kan give et svar på dette?

Mvh Franke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda motor Break-In
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #1   25. feb 2014 Den er kørt til når du får den. Ingen grund til at spilde tid på det.

  • #2   25. feb 2014 Sajmon*
    Okay.
    Hvorfor pokker gør andre ikke også det, jeg skal hente min nye Yamaha XJ6N her på lørdag og den har da en 1600km break-in periode?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #3   25. feb 2014 Den er også kørt til når du får den.

    Alle motorcykler får tæv et par gange inden kunden får den, så hvis ikke den kunne tåle det, var den nok ikke blevet leveret.


  • #4   25. feb 2014 Hvorfor pokker siger de så at jeg skal bruge 1000km v.max 5800r/min og 600km v.max 7000r/min, hvis motoren allerede er kørt til

    Det jeg enlig fisker lidt efter nu er nok, behøves jeg at tag denne break-in på min XJ6N så seriøst som min forhandler siger citat "hvis man ikke følger break-in skemaet frafalder garantien"


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #5   25. feb 2014 Hvordan vil han tjekke det?

    Så længe du ikke prygler den i timevis med fuld gas på motorvejen, så er der ingen problemer.


  • #6   25. feb 2014 Har jeg også tænkt lidt over hvordan han ville, der findes vel ikke et data system på sådan en xj6n så han kan se hvilke omd den har været udsat for?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #7   25. feb 2014 Næ.

  • #8   25. feb 2014 Fint,

    Lige et sidste spørgsmål siden sengetid, jeg har lidt en teori om at hans cbr500 faktisk er hurtiger end min pga selvom de begge har 48 heste (min er droslet) fordi min er blevet begrænset på på gasspejlet så den ikke kan få helt gas men min har mere moment end hans.

    Dette er jo rent teoretisk men ville lige høre en mand med erfaring´s mening?


  • #9   26. feb 2014 Læs den her www.mototuneusa.com BREAK IN SECRETS så får du den rigtige opskrift, den kan dog ikke følges på dem der har elektronisk omdr begrænsning ind til første service.

  • #10   26. feb 2014 De er IKKE kørt til. Det er der ingen der er. De er test kørt og tjekket for olietryk. Og om de lader samt andre værdier. Har endda set det fysik selv. Og kigger du i en mc manual står der om det. Det har jeg set i MANGE Honda og Harley osv. Original manualer og ejer papir som mantr går når man købet dem og som man skal udlevere som forhandler der står også om olie og meget andet


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #11   26. feb 2014 Læste lige i manualen til min 7495 (ja en Massey Ferguson) : " det er vigtigt ikke at køre for pænt de første timer".

  • #12   26. feb 2014 Regn du bare med at forhandler kan aflæse brug af omdrejninger så let som ingenting fra computeren

  • #13   26. feb 2014 Ja og ham tossen siger så det modsatte af hvad RIGTIG mange motor tuner, motor bygger, fabrikanter af motorcykler og mekanikker samt olie firmaer siger. Så de til link er sku lige til at lukke op og skide i. Og hvis du nogen siden har set den olie som de bruger fra fabrikken af på motorcykler så vil du vide at det fandme er tynde end vand og er MEGET beskidt og grim når man skifter det. Det er en break in Oil. Lige inden jeg åbnede det link tænke jeg....... Har siger sikret "bare giv den tæsk" den er nemlig godt for den. Nemlig ja.

  • #14   26. feb 2014 Anders G - jeg har hørt at de kan det på suzuki men kan yamaha det samme (viden eller gæt?)

    Fenris - mantr ?


  • #15   26. feb 2014 Da jeg fik den ene, af mine nye mcér, og spurgte ind til det, sagde han det bestemmer du selv, men køre du den "hurtig" ind, kunne jeg godt regne med noget olie forbrug.
    Lad den blive varm og kør varieret, og undgå over 8000omd.
    Det blev den så, og den køre stadig, og brugte ikke olie i min tid.


  • #16   26. feb 2014 Det er ren fysik og kemi, og det er noget der er ens for alle motorer, GSXR1000 har fået 12.000 omdr ab fabrik, for at sikre indkøring er startet på den rigtige måde, så kan det ikke fuckes totalt op af en bedstefar, som er bange for at give fuld rulle, men kvikt er vejen frem, der er kun stempelringe og cylinder der skal slides sammen, der er ikke andre dele der skal køres til, alt kører jo på en oliefilm og kan ikke slide sig sammen på nogen måde.
    Your choice chief.


  • #17   27. feb 2014 Franske: man får når man........ Allan: og det har du fået af vide at producenten af mc'erne og igennem din uddannelse inden for området.? For det er jo så sjovt at de samme producenter skriver i deres owner manual at det skal man ikke, men mere som Thomas siger. Og alt bliver slidt til. Det er sku ikke kun cylinderen og ringe - det er jo også simpel fysik. Og når de bevidst kommer ringe olie i for at slide den til fra starten af så er det jo endnu mere dumt at prygle den hårdt fra start af. Det gør man når det har fået første service og ny olie og filter.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #18   27. feb 2014 Min XT er "kørt til" efter mototuneusa metoden, og den bruger ikke olie.

    Det var da mærkeligt, for det siger du og Yamaha jo den vil?

    Den eneste grund til fabrikanterne hælder "dårlig" olie på motoren fra ny, er at de ved den skal skiftes efter kun 1000km, så de kan spare en masse additiver og penge ved at gøre det.
    Når stempelringene er nye, er der en del mere underkompression end når de er kørt til, så olien forurenes hurtigere hvis man kører cyklen hårdt i starten. Der er en af årsagerne til mototuneusa vil have at man skifter olien før 1000km.

    Der er ingen tvivl om at en ny motor stadig har en tilkørselsperiode, men der er intet argument for at skulle fedtgasse den i 1000km.

    Gør hvad I vil - det gjorde jeg, og der er ingen som kan bevise at det er dårligere end at følge fabrikantens henvisninger.



  • #19   27. feb 2014 Du har i runde tal 50 km til at køre den til, det er fakta fra motorrenoveringsfirmaer og det er ens for alle motorer, alle. (har en makker som er ejer af sådan et)
    Hvis ikke du ønsker højeste gastæthed, så kør som en bedstefar, og mist de 8-9 hk du kan få på en GSXR1000 K8, og køb så bagefter udstødning, luftfilter og PC3/4/5 og betal 2,500,- for en tur på rullefelt, så har du dem også sådan.
    Din cylinders overflade bliver glaseret/hærdet, og inden det sker skal du have ringene kørt ordentligt ind, ikke bare ved at give fuld gas, men følge en procedure.
    Mere olie?? 2 dl på 5.000 km i stedet for 1 dl, ja det er det dobbelte, men ikke alarmerende.


  • #20   27. feb 2014 Klart at en forhandler ikke siger folk skal gå ud og give den fuld gas, GSXR1000 K8, den går 165 i 1ste gear og 0-200 på 7, fordi så dør kunden sikkert og der kan sælges reservedele eller service til ham mere.

Kommentér på:
Honda motor Break-In

Annonce