{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.894 visninger | Oprettet:

carsten k
carsten k
Tilmeldt:
17. jun 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30

HJÆLP! EL problemer med zzr600? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Min svoger har lidt problemer med sin kawasaki zzr 600, model D fra 1992, der har gået 55.000.
Vi har uden held prøvet at løse det i gennem de sidste 3 weekender, og må nu erkende at der skal lidt nye inputs til smiley

Problemet er:
Den kan ikke starte når den er varm, selvom der er strøm på (klikker fra startrelæ) det hjælper heller ikke med startkabler. Når den er blevet kold, starter den med det samme. Mit bud er at starteren er færdig? Den kan heller ikke tørne, selvom man køre uden om startrelæ.

Men et andet problem er at den kan finde på at gå ud når den er varm (virker som om den bare "slukker") Og vi kan ikke starte den igen, grundet ovenstående smiley Den laver masser strøm, og stator er tidligere blevet skiftet.
Kan det være en træt tændspole? Eller ?

Jeg ved ikke om man skal se på problemet som sammenhængende, eller om man skal gå ud fra den har 2 uafhængige problemer?

Vi er ikke de største el genier, men har prøvet efter bedste evner med hjælp fra en Haynes Manual smiley

Håber der er nogle der kan komme med deres besyv på hvad det kan skyldtes, da han gerne vil ud og nyde sæsonen sammen med os andre smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! EL problemer med zzr600?
  • #1   31. mar 2014 Kan du tørne den hånden?

  • #2   31. mar 2014 kan du løbe den igang når den er varm?? smid den i andet gear. Træk koblingen , få noget fart på (10km/t), drop koblingen. Går den igang kunne det godt være startor problem.

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #3   31. mar 2014 Tommy N: Man kan godt tørne motoren rundt, på det tandhjul starteren trækker.

    Elias: Nogle gange kan den løbes igang, men det er langt fra altid. Startor smider 14,5 volt ved batteriet ved ca, så tror ikke det er der den er galt. Den lader også på batteriet.


  • #4   31. mar 2014 Har i prøvet at daske på starteren med en hammer. Hvis det hjælper er det kullene der hænger eller er slidt.

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #5   31. mar 2014 Dan: Vi rykkede starteren af i går og tjekkede alle mål og tolerance iht. Hayens manualen, Kul osv, var som det skulle være. og der var de korrekte spændinger osv. Der var dog en del "kul slam" som vi rensede ud, og kulaflejringer på den "spole" hvor kullene kører på.

  • #6   31. mar 2014 det er næsten med sikkerhed dine tændspoler....

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #7   31. mar 2014 Dækmanden: Kan det også have indflydelse på starteren? Eller skal jeg stadig gå ud fra den er defekt?

    Ps. Tak for de hurtige inputs, og forsæt endelig smiley


  • #8   31. mar 2014 Hvis din generator giver 14,5V målt ved batteriet, så er du ved at grille dit batteri

  • #9   31. mar 2014 Er det et andet batteri du sætter til ? Hvis ja, så kan du udelukke batteriet.
    Sætter du startkablerne direkte på stel (minus) på motoren og på plus på starteren ? Så burde du udelukke div. ledninger.

    Måske tænker Dækmanden på at tændspolerne kortslutter når de bliver varme ?
    Prøv at koble dem fra og start.


  • #10   31. mar 2014 Dan H Præcis

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #12   31. mar 2014 Glenn B: Skal den ikke lave mellem 13,5 og 14,5 ved ca.2500 rpm for at den kan lade på batteriet?

    Dan H: Ja det er et andet batteri der bliver sat på, og har prøvet med stel og direkte plus på starteren. Det kunne heller ikke få den til at tørne.
    Mht. tændspolerne, man kan vel ikke starte den, hvis de er koblet fra?

    Hans Henrik: Det skal da være et forsøg værd, men magneterne burde vel være fri, når vi haft starteren rykket fra hinanden?


  • #13   31. mar 2014 Bare den er over 13,5V et stykke over tomgang, gasspændingen er 14,4V derfra og op koger batteriet, dvs du koger vandet af plus dine plader indeni vibrerer fra hinanden, så hvis dit måleinstrument passer er max spænding der må være til stede 14,4V, men normalt kommer den max op på 14-14,2V

  • #15   1. apr 2014 #12 Nej men du kan se om starteren kører, når tændspolerne er koblet fra.
    Glem Hans Henrik (#11) - Han prøver vist bare at være morsom.


  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #16   1. apr 2014 Glenn B: Tak for besvarelsen, vil lige måle spændingen over batteriet en ekstra gang så jeg er sikker på den ikke koger batteriet.

    Hans Henrik: Hvis jeg havde forstand på el, ville jeg ikke spilde din tid på at spørge herinde. Og da det ikke er min mc (som skrevet i #1), og svogerens finanser ikke rækker til at smide den på værksted, kan det ikke være så meget anderledes. Men tak for at du gider tage dig tid til at læse om problemet og kommentere på det smiley

    Dan H: Det giver god mening smiley Tak for dit input. Jeg vil prøve det her i weekenden.


  • #17   1. apr 2014 carsten, hvor er du fra i østjylland?

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #18   1. apr 2014 Dækmanden: jeg er fra lystrup, men motorcyklen står i Hornslet..

Kommentér på:
HJÆLP! EL problemer med zzr600?

Annonce