{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

Simon
Simon
Tilmeldt:
13. apr 2014
Emner: 5 Svar: 103

Yamaha mt-03, metallisk hylelyd, ved lave omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt en brugt mt-03, kørt under 5000km. Desværre er der en højfrekventlyd fra motoren som kommer når man kører under 3000omdr. Stille og roligt. Lyder kommer ofte i forbindelse ved tilkobling, men kommer uafhænget af koblingen. Jeg har kontrolleret olie osv, og det lyder ikke som en knastkæde eller ventil. Lyden er høj og kommer fra venstre side, nederst af motoren. Og forsvinder over 3000omdr. Lyden er værst når cyklen er varm, og man kører rolig bykørsel, og den sejtrækker, men kan fremprovokeres i tomgang.

Jeg søger, om der er nogle med en mt-03 med samme lyd, og eventuelt ved hvad det skyldes? Eller om der er nogle der har en mt-03 jeg eventuelt må høre tændt, for at sammenligne, på Fyn eller i Jylland?
hvad tror i det skyldes? Gearkassen?

Gode påske hilsner.
Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha mt-03, metallisk hylelyd, ved lave omdrejninger
  • #1   18. apr 2014 hvor når er den købt, og er den holdt med service ifølge garantien, for så er det jo bare på værksted med den, der er 5 år på yamaha, hvis den er holdt med service pr 10.000km

  • #2   18. apr 2014 Prøv at lyt dig frem og se om det ikke er benzinpumpen som hyler.

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #3   18. apr 2014 Det lyder mere som en mekanisk lidt, som kilerem på en,bil der hyler, bare kortere og mere mekanisk.


  • #4   18. apr 2014 Er det noget den er begyndt på, eller har det været der hele tiden?

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #5   18. apr 2014 Jeg fik cyklen sidste uge, men føler det er blevet værre og værre, især når motoren er varm. Øv øv

  • #6   18. apr 2014 bare rolig.

    det er din kæde der synger lidt.

    giv den evt en justering, og lidt kæde olie, så køre din motorcykel tip top igen uden div lyde .




    smiley :)


    mvh


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #7   18. apr 2014 Det er ikke kæden, for kæden er ny og justeret. Og så er lyden der også hvis man,giver gad i neutral. Desværre, lyden er fra bunden,af motoren. Ellers godt bud:)

  • #8   18. apr 2014 ok .

    mvh


  • #9   18. apr 2014 Det kan også bare være gearkassen du kan høre, sådan en kan godt synge lidt, også når den er i frigear, men ikke sikkert, du må lige lægge en video op, så er det noget nemmere at hjælpe smiley

  • #10   18. apr 2014 Synes Yamaha gearkasser har en tendens til at synge fra ny af.....det kunne evt bare være det.....Min Fz6 gjorde det især men mener det var 4 gear, den Mt09 jeg prøvede sidste weekend havde også en tydelig "hylen" fra gearkassen

  • #11   18. apr 2014 hov kan se den også gør det i frigear så er det nok ikke gearkassen.....

    P.s. Synes de er pisse frække de mt03ér


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #12   18. apr 2014 Ja de er pisse lækre, er også glad for den på alle andre punkter smiley ser lige om jeg kan oplade en video senere i påsken.
    Hvis den står i tomgang, så kan man røre gassen hurtigt og meget lidt så kommer lyden, sådan en lille hurtig hylelyd, men den forsvinder efter hurtigt. Samme hvis man kører i andengear og triller uden gas, og så lige rører ved håndtaget, så kommer den lyd, som en due inde i motoren, og jo varmere den bliver jo værre bliver lyden. Men kun i helt lave omdrejninger, så snart cyklen for gas, er den helt sund.


  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 20
    #13   19. apr 2014 Det her er godt nok en test af en mt-09 jeg lige faldt over og der skriver de at under 3000 omdr kan den godt synge lidt fra knastkæden.

    Ved ik om du kan bruge det til noget. smiley

    http://www.magacin.dk/motorcykler/den-noegne-sandhed/ar5698/


Kommentér på:
Yamaha mt-03, metallisk hylelyd, ved lave omdrejninger

Annonce