{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.630 visninger | Oprettet:

Tina T
Tina T
Tilmeldt:
9. nov 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27

Udluftning af bremser - umuligt?! :-( {{forumTopicSubject}}

Hej derude.. Nu er det ikke iret mig og min kæreste kæmper med mere.. Vi kan simpelthen ikk udlufte bremserne på vores Honda Cx500.. Og vi kan bare ikke finde årsagen til hvorfor!
Vi har indtil videre forsøgt:
* Alm udluftning
*Udluftning med Brake Bleeder.
* Stilt det hele ad
* Renset det hele.
* Tjekket pumpen.
* Forsøgt for at udlufte med olien gennem ventilerne. (bagvendt udluftning)
*Samlet igen.

Hvad søren kan der være galt? Vi kan bare ikke få tryk på de - undskyd udtrykket - fandens lorte bremser!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udluftning af bremser - umuligt?! :-(
  • #1   28. apr 2014 tja tager på værksted eller kommer forbi

  • #2   28. apr 2014 Hvis du skal lufte ud baglæns er det vigtigt at udligningshullet ikke er stoppet til i masteren.
    Det er helt sikkert fordi at primær gummistemplet er blevet for stift til vige for efterfyldningen hver gang du pumper.
    Kan du sætte tryk på væskebeholderen og trykke væsken gennem systemet uden at pumpe med grebet?
    Hvis det lykkedes kan du sikkert godt lufte ud ved at pumpe tryk med grebet og åbne/lukke udluftningsskruen når først du har fået tryk på systemet.


  • Tina T
    Tina T Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27
    #3   28. apr 2014 Kæresten som makker i det siger at pumpen laver fint tryk åbenbart, og at det er fra pumpen og nedad det er galt.. Hvor kan vi ikke identificere... Og Dennis B - hvis du havde set efter bor vi på en lille skod ø - nykøbing mors, og der findes ikke sådanne mekanikere, og vi ejer ikke rigtigt en bil til at transportere det.. Og det er bare bremser, det bør man selv kunne klare... Men at finde fejlen er et større problem da dette er vores første motorcykel.

  • #4   28. apr 2014 Er der antidive ventil på benet som trykke kører igennem?

  • #5   28. apr 2014 tja hvordan f skulle jeg vide det fra og det er ikke alle der kan . men prøv at sætte en strips på håntaget så grep klingen på bremsemasteren/ pumpen bliver holdt inde med væske i self natten over

  • #6   28. apr 2014 Hej
    jeg havde engang en cx 500 med samme problem.
    Det var så simpelt at det var en af de der klemmefittings i enden af slangen der var utæt så der boblede lidt luft og væske ud.


  • Tina T
    Tina T Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27
    #7   28. apr 2014 #Steen - nej det er der ikke.

    #Morten S - vi kan bare ikke rigtigt se noget væske - kan det være muligt det kun er luft ved os? Og ingen væske? Eller er det ualmindeligt lidt?


  • #8   28. apr 2014 Hvis den har kunnet lave tryk før med de slanger så er det ikke slangen der er utæt.

  • #9   28. apr 2014 Foreslår i går som Dennis siger. Det KAN drille "lidt" , men tålmodighed betaler sig som regel. Så enten det, eller prøv med meget hurtige pump retur fra grebklingen,- altså når man slipper den, skal det ske hurtigt, så den suger ordentligt.

    Ps. Går ud fra i har dækselt af, så pas på med bremsevæske på cyklen.


  • #10   28. apr 2014 jeg fik min forbremse luftet ud på min xv 750, heldig, måske smiley
    kommer fra dudrup, så hvis i har brug for hjælp kan vi finde ud af noget, men ja tålmodighed smiley


  • Tina T
    Tina T Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27
    #11   28. apr 2014 #Steen - det går vi ud fra, men da cyklen har stået i 3 år før vi købte den, så ved vi ikke om de kunne have været blevet utætte - men synes det ville være underligt eftersom at vi ikke kan se nogle utætheder på slangen!

    #Tunt - det kunne meget godt tænkes!!!

    #Per M - vi har faktisk prøvet i flere timer.

    Det underlige er at hvis vi sætter en tang om den ene slange, og så pumper, så kommer der fint tryk på, men så snart vi slipper igen, så fjerner trykket sig, og det er ligegyldig hvad side det er vi gør det ved.


  • #12   28. apr 2014 Da i prøvede at presse væsken ind fra udluftningsskruen, havde i da tømt systemet inden?

    Normal procedure: Start med at lufte ud ved øverste banjobolt. I kan evt udskifte den til sådan en: http://www.dirtbikebitz.com/images/products/brake/Venhill_Banjo_Bolt_Bleed.jpg
    Derefter skal styret drejes, og i skal starte med at lufte den kaliber ud som er højest oppe. Igen er det en god ide at lufte ud ved banjoboltene først. Så ved i med sikkerhed, at væsken er nået dertil.

    Og ellers, så fyld væske i nedefra. Det er måden at gøre det på. Og lykkedes det ikke, så tøm slangerne, og prøv igen.


  • #13   28. apr 2014 To skiver smiley vidste jeg jo ikke. Dobbelt så meget tålmodighed ! smiley
    I har sikkert en t-samling oppe under broen et sted. Lige nu står i bare og flytter luft fra den ene til den anden linje, og det tager tid. Enten skal man virkelig knokle på og få luften ud af kalibrene, eller tage den med ro og lave Dennis-tricket, så slangerne i det mindste er fyldte, da luften vil flytte sig til beholderen. Men det går langsomt. Derfra kan man så tage een kaliber ad gangen.

    Redigering: eller Jesper tricket smiley


  • #14   28. apr 2014 Har i presset stemplerne tilbage i caliberen?
    Det kan være stemplerne som står og trækker sig tilbage i gummiringen hver gang i pumper. Prøv at kile dem i spænd så de ikke kan bevæge sig.


  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 17
    #15   28. apr 2014 har lige udluftet mine bremser, i forbindelse med udskiftning af bremseslanger.

    den ville heller ikke til at starte med, så fik jeg drejet styret til venstre, mens den stod på sidestøttefoden.

    og så for at få boblerne ud pressede jeg håndtaget langsomt ind, med håndtaget justeret så langt ud som muligt og så bare fjerne fingrene fra hådtaget, sådan at den returnere hurtigst muligt.

    hvis alt fejler, så prøv at varme slangerne og caliberne lidt op, med en varmepistol.


  • #16   28. apr 2014 Hvis I fylder nedefra (fra udlufter skruen), og der stadig er luft i systemet, så er der et eller andet galt... I hvert fald hvis I gør det rigtigt.

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #17   28. apr 2014 Er bremse-slangerne så gamle og møre at de udvider sig når i sætter tryk på ?

  • Tina T
    Tina T Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27
    #18   28. apr 2014 # Carsten - det synes manden ikke rigtigt at de er - de virker fine.

  • Tina T
    Tina T Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27
    #20   29. apr 2014 Henrik - jeg er kvinde, jeg mente bremsevæske. Olie og væske bib bob. det samme i min verden. LÆS hvad jeg mener ikke hvad jeg skriver.

Kommentér på:
Udluftning af bremser - umuligt?! :-(

Annonce