{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.488 visninger | Oprettet:

Kubik størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hey MSG,

Jeg skal ud og købe min første motorcykel, og har som så mange andre kigge på forskellige størrelser og priser.

Jeg har A2, så kan kører op til de ca. 500cc, men hvor vigtigt er det at motorcyklen har mange kubik?
Jeg er med på flere hk og bundtræk, men er det sådan at det er helt skidt at kører på 250cc? skal man op på de 400-500cc før det kan betale sig?

Hvad er jeres erfaring? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kubik størrelse?
  • #1   30. maj 2014 Startede på en 250cc og har kørt på den et år nu.

    Keder mig ikke, men det er jo en smagsag. Der er ingen andre der kan svare på det spørgsmål end dig. Det kommer også lidt an på hvad du vil med den. Hvis du vil køre i byen vil jeg mene at 250cc er rigeligt, skal du ud og kører langture på motorvejen så er det nok i underkanten.


  • #2   30. maj 2014 Som hovedregel kan man sige at jo større slagvolumen (måles i kubikcentimeter, har enheden: cc, ccm eller cm^3) desto mindre skal motoren arbejde, dog afhænger det også af mange andre faktorer.

    Honda CB500 er et godt eksempel på en motor med en relativ respektiv størrelse, som ikke skal arbejde ret meget for at flytte sig, da den kun yder omkring 60HK. Til sammenligning kan du få en 600RR cykel med omkring 125 HK, her forekommer væsentligt mere slid på motoren, da den skal arbejde meget mere.

    Dette er dog meget forsimplet, og ellers svært at sige overordnet.


    Kort sagt, en større motor med mindre HK vil højst sandsynlig kræve mindre vedligeholdelse, og i sidste ende holde længere. Eksempler på gode cykler til A2: Kawasaki ER5, Suzuki GS500, Honda CB500.


  • #3   30. maj 2014 Der er mange at vælge imellem til A2. Det kommer meget an på, hvor mange penge du har at gøre med. Evt. overvej CB500, ER-5, GS500, og hvis du har lidt mere at gøre med, så overvej SV650, Bandit 650 og Hornet 600. Der er mange flere at vælge imellem, men det er fine bud, og de kan alle drosles lovligt smiley

  • #4   30. maj 2014 Hvis du har pungen i orden er Kawasaki Ninja 300 også en sjov cykel, og den behøver ikke drosles.

  • #5   30. maj 2014 Jeg startede med at købe en GS 500 e på A2, og fik hurtigt byttet den ud med en GSF 600 ( selvom den skal droslet ).
    Det var mest pga. hvis du køre motorvej synes jeg GS 500 ikke er optimal og med en bagpå kæmper den for meget i mine øjne..
    Men en GSF 600 kan du drosle nu fx og så om to år kan du pille droslingen af og vupti du har en helt "ny cykel " smiley




  • #6   30. maj 2014 Super fedt med jeres svar folkens!

    Tak for hjælpen!


  • #7   30. maj 2014 #5
    Uenig..... Jeg vil til enhver tid vælge den 2 cyl gs500 udroslet, end en gammel droslet 4 cyl 600.. Med mindre den er droslet til mere end 48 hk, er der ingen forskel på motorstien smiley


  • #8   30. maj 2014 Du kunne også kikke efter noget chopper
    evt Honda vt750 den har 44 hk.


  • #9   30. maj 2014 Har en sv650 der er droslet, er virkelig glad for den. Kan varmt anbefales smiley

  • #10   30. maj 2014 Hvis pengene er ligemeget så er duke/RC 390 det fedeste!

  • #11   30. maj 2014 Der er ingen begrænsning på kubik. Men den må ikke have over 96hk inden droslingen.

    #7: Hvorfor det? En droslet GSF600 vil stadig have bedre moment end en GS500


  • #12   30. maj 2014 En gs500 har ca 40nm ved 7500rpm, det tror jeg ikke på er bedre på en vingeskudt bandit 600... Men har dog ingen dokumentation for min påstand smiley

Kommentér på:
Kubik størrelse?

Annonce