{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.918 visninger | Oprettet:

Per N
Per N
Tilmeldt:
14. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Knastkæde strammer cbr 600 pc25 {{forumTopicSubject}}

Hallo jungs.
Må lige høre diverse eksperter her på siden om råd og vejledning.
Har en cbr 600 f2 med pc25 motor, hvilket vil sige at den har hydraulisk knastkæde strammer. (Gået 67500 km)
Den begyndte sidste år at snakke fra knastkæden - ny starmmer på sagde min mikker. Der blev så gjort.
Begyndte så igen at snakke et par måneder efter - ny knastkæde på sagde min mikker. Det blev så gjort.
Nu er den så begyndt igen. Snakker til jeg når 3000 omdrejninger.
Og især hvis jeg motorbremser lidt, så kommer der en "svingende" raslen.
Nu siger min mikker så at jeg skal have skiftet en lille oliepumpe inde i motoren, da den gamle ikke laver nok tryk...
En rep. til ca 3.000,00, hvilket jo er pænt dyrt.
Er der nogen der kender dette problem, denne løsning eller har andre løsningsforslag.
Har hørt/læst man kan købe en manuel strammer fra APE.
Nogen der har indspark ang. den?

Håber på lidt gode råd inden jeg går ned med dårlige nerver over det. Og skulle der sidde en der får kløe i fingrene for at se, røre og selv føle problemet - ja så giv lyd og jeg kan evt. komme forbi et sted i det østjydske.

Pft tak Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde strammer cbr 600 pc25
  • #1   22. jun 2014 omgå olietryk tab ved at montere en manuel strammer ...

  • #2   22. jun 2014 du skulle have startet med at skifte olie pumpen da det andet sikkert ikke fejler noget og en ny olie pumpe koster ikke 3.000 kr og den er nem og skifte. og det er altid olie pumpen den er gal med på de cbr 600


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   22. jun 2014 Problemet blev løst med en manuel strammer fra urbanviking. 1000 tak for hjælpen Kristian. Det var køreturen på 340 km værd

  • #4   27. jun 2014 Dit problem er ikke løst for dit problem er en slidt olie pumpe du har bare maskeret problemet så det ikke kan høres at der enlig er for lidt olie tryk.



  • #5   28. jun 2014 Rolig Bent , har kørt min i 3år efter samme tur og den kører såmænd endnu

  • #6   1. jul 2014 ja det har du måske men dit olie tryk er stadig for lavt og det bliver ved med at falde da din olie pumpe er revet og bare slides mere og mere og en eller anden dag lyser din olie lampe og så er det slut da den så har nået og tage snoninger uden olietryk og der skal ikke mange snoninger til før end at olie filmen er væk og den så river samtlige lejer i motoren. jeg har desværre set det lidt for tit når folk bare har sat en manuel strammer på i stedet for at lave det ordentligt eller bare måle at deres olietryk er inden for tolerancerne i service bogen.


  • #7   1. jul 2014 ja ja smiley har ikke set en cbr600 smide et leje endnu pga. lavt olietryk - og gør præcist det samme på min nuværende 900 som også skal ha smæk morgen til aften fra iskold til kogepunktet smiley

    men vil gerne se et eksempel ?


  • #8   5. jul 2014 jeg kan da lige se om jeg stadig har de gamle lejer og olie pumpe til og ligge fra den sidste sc 28 jeg renoverede som havde taget skade af lavt olietryk

Kommentér på:
Knastkæde strammer cbr 600 pc25

Annonce