{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Vedligeholdelse {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har nogle få spørgsmål angående vedligeholdelse af min MC

Jeg har søgt her på forum og kigget i min manual.

Når det kommer til olieskift, vil denne her olie være fin?
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/olie-rens-og-pleje/motorolie/putoline-technomoto-sport-4-10w-40-4-liter/n-487127873/pn-536187063/

Jeg har kigget i min manual for de forskrifter den skal have, og fundet et "datasheet" hvor den olie har de specs den skal have i følge manual..
Eller vil i vælge en anden slags olie.

Jeg har søgt noget på nettet, men har ikke rigtigt kunne finde ud af hvilket kæde kit jeg skal bruge til min, og hvor mange tandhjul der er for og bag.
Jeg har ikke prøvet at skifte kæde før. og ved heller ikke rigtigt om den trænger til at blive skiftet eller ej. jeg har kørt omkring 5-6k siden jeg fik den sidste år. jeg ved ikke hvor længe den kan kører på sådan et kæde kit, tænderne ser ok ud så vidt jeg kan se.

Jeg har haft tjekket luftfilteret, og det ser nogenlunde rent ud, det skal måske lige blæses rent, eller er det bedre bare at skifte.

Udover ovenstående står den til at skulle have stillet ventiler, og jeg har set videoer på nettet, hvor det ser rimeligt nemt ud(at tjekke ventiler ikke indstille dem).
hvor jeg også godt kunne tænke mig at gøre det selv. da jeg også gerne vil lære at vedligeholde min MC. jeg tænker om der måske er nogle i Hammel området som har et værksted og en venlig sjæl der måske kunne tænke sig at give gode råd til selvhjælp da jeg ikke har noget sted at stå som sådan. jeg betaler gerne for drikkelse og mad.

Håber i kan hjælpe med at besvare nogle af mine spørgsmål.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholdelse
Kommentér på:
Vedligeholdelse

Annonce