{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

SV650s - Superbike Kit {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er super glad for min SV 650s, men mine hænder begynder at sove efter et stykke tid, især ved højere omdrejninger, f.eks. efter 10-15 min på motorvejen. Jeg er nået frem til at det næsten kun kan være clip-on's og dermed vægten på håndledene der er synderen.
Derfor overvejer jeg at smide et superbike kit på for at gøre den lidt mere komfortabel, især til bykørsel og længere ture på motorvej, hvor problemet er størst.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogle erfaringer med om en mere oprejst siddestilling og mindre vægt på håndledene kan afhjælpe sovende hænder, eller om jeg bare smider 3k væk ved at købe sådan et sæt.

Jeg ville desuden gerne høre om nogen har ideer til hvad jeg skal have fat i for ikke at gøre budgettet alt for stramt, jeg har selv kigget på:
http://www.topyokes.com/comfort_kit_+_handlebars/307
samt en bar:
https://www.louis.de/en/artikel/lsl-superbike-handlebar/10021480?list=10042724

Alternativt kunne jeg få nogen til at bore hullerne i min originale bro og købe raisers+bar+kabler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV650s - Superbike Kit
  • #1   18. aug 2014 Det skal siges at jeg for at afhjælpe problemet har fået synkroniseret spjældene, købt blødere håndtag, tungere styrender, efterspændt alle bolte mellem motor og stel, samt styr med korrekt moment, og tjekket dæk for korrekt dæktryk.

  • #2   18. aug 2014 Jeg købte et par Apex flip-on super kvalitet

  • #3   18. aug 2014 Vær OBS på at kabler til gas, bremse og kobling muligvis også skal skiftes da jeg forestiller mig de skal længere ud og op, da jeg skiftede styr på min SV1000N til et et alm. Rizoma kunne gaskablerne lige knapt nå.

  • #4   18. aug 2014 Da jeg kørte til Jylland, godt 400 km. Motorvej havde jeg stor glæde af en lille plastisk "plade" man sætter på gas håndtaget.

    (link fjernet)

    Den kostede 40kr og fungerede perfekt for mig. Jeg kunne også godt få ondt i hænderne på længere ture men der var intet med denne lille plade monteret.


  • #5   18. aug 2014 PS. Jeg kører selv sv650 s og er også super glad for min smiley

  • #6   18. aug 2014 Ryster den meget da?

  • #7   18. aug 2014 Søren N: Er det justerbare clip-on ?

    Phillip L: Det sæt jeg linker til, er inkl. alle kabler der skal udskiftes.

    Christian t: Dem har jeg godt kigget på, det var da et billigt alternativ!

    Kim J: Jeg synes umiddelbart ikke det er slemt, men når jeg slipper gassen og kører af motorvejen går der ikke mere end 10 sek før jeg kan mærke varmen i fingrene igen, så umiddelbart må det være en kombination af kørestilling og vibrationer, jeg har aldrig oplevet problemet på min GSF (4-cylindre) der også har clip-on..


  • #9   19. aug 2014 Har også kigget op LSL, det er bare en del dyrere, 2400,- og så er der hverken kabler eller bar med..
    Jeg tror jeg hælder mere og mere til at få et superbike styr monteret når der lige kommer lidt penge i kassen, sandsynligvis hen over vinteren.

    Tak for svarene smiley


  • #10   19. aug 2014 Jeg tror det billigste og bedste alternativ umiddelbart er ABM, her er alt inkl. og det kan fåes i mange forskellige farver:
    http://www.ebay.de/itm/ABM-Superbike-Lenker-Umbau-Kit-Suzuki-SV-650-S-03-/390532849228


  • #11   7. okt 2014 Lige en opfølger hvis andre skulle finde på at læse tråden senere:
    Har fået monteret min ABM superbike kit:
    http://www.ebay.de/itm/ABM-Superbike-Lenker-Umbau-Kit-Suzuki-SV-650-S-03-/390532849228


    Rimelig hurtig leveringstid taget i betragtning at man selv kan bestemme farver på div. dele og det derfor bliver sat specielt sammen, tror det tog 1½ uge før jeg havde det ca.
    Det skal siges at det IKKE kun tager en time at montere som det bliver antydet i en youtube video, i hvert fald ikke hvis man ikke har alt i værktøj og stor lækkert værksted. Især det at monteringsvejledningen KUN var på tysk og der desuden ikke var nogen billeder i vejledningen gjorde at jeg droppede at følge vejledningen efter lidt tid. Men det er dog stadig ikke vildt kompliceret hvis man har pillet lidt i MC før.

    Efter jeg har fået kørt ca. 500 km med kan jeg sige at det er en helt anden cykel at køre på nu, langt mindre vibrationer i styret, meget mere behagelig kørestilling uden at være for morfar. Især ved bykørsel har det gjort en kæmpe positiv forskel når der ikke er så meget vægt på håndled og skuldre hvilket også er lækkert hvis man skal ud på længerer ture.
    Desuden har jeg også bedre plads til en tanktaske uden den sidder i vejen.

    Jeg regner med at smide nogle billeder op af kittet monteret senere. Jeg synes det ser noget bedre ud end jeg havde regnet med.

    Jeg ville helt sikkert købe igen!


  • #12   7. okt 2014 Den følger jeg lige den her...

    Hvis jeg nu kommer til samme konklusion en dag smiley
    Men har jo lige fået kortet og cyklen i maj, så er jo stadig bare glad for skidtet og tænker ikke så meget over komforten smiley

    Men har da kørt - i hvert fald - godt 6.000 km siden da smiley
    Måske nærmere 7.000


  • #13   11. okt 2015 Nu er det jo ved at være længe siden, du fik foretaget dette, men kan du sådan ca huske, hvad du gav for at få den sorte gaffelbro? Kan se, den er sat som sølv til standard og sort er noget, der koster ekstra smiley

    Og hvordan fixede du det med at bestille de rette farver? Når man bestiller og betaler via Ebay, er der jo ikke rigtig nogle muligheder for at komme med sine ønsker smiley



  • #14   11. okt 2015 Hey, kan ikke huske hvordan jeg valgte farver, mener bare jeg skrev det i kommentarfeltet og så betalte jeg senere, da de havde rettet prisen til... Kom af med 380 € I alt ca.

Kommentér på:
SV650s - Superbike Kit

Annonce