{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

Knastkædestrammer på CBR '91 {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder!

Jeg har en Honda CBR fra 1991, hvor jeg har været ved forhandler og fået skiftet Knastkædestrammer, dog var den defekt så han har sendt en ny hjem til mig, som jeg lige nu selv har skiftet..

Min udfordring/problem er at den her strammer også lader til at være defekt, eftersom når jeg starter motoren med den nye strammer monteret, så lyder den som en gammel traktor.. Den falder " ikke på plads ", hvis man forstår..

Nogen der ved hvad det kan være? Eller kan det virkelig passe at 2 Knastkædestrammer er defekte?


Mvh
Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkædestrammer på CBR '91
  • Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #1   8. sep 2014 hvilken CBR er det?
    en gammel 1000er kan godt støje fra kædestrammeren selvom den er ny....

    er den blevet primet med lidt olie inden montering?

    600er kan også larme en del, men ved ikke lige hvordan den strammer ser ud til sådan en....

    kan det være din kæde der er ved at være for lang?


  • #2   8. sep 2014 Det er en f2'er

    Forhandlerne sagde at det vil tage max 1 min, så larmer den ikke mere.. Plus hvis jeg sætter den gamle i, så larmer den væsentlig mindre!


  • #3   8. sep 2014 er du sikker på det ikke også er din knastkæde som er blevet slap ? hvis kæden er tilstrækkelig slap kan den godt slå mod cylindervægen og larme ?

  • #4   8. sep 2014 Men så burde den da også larme ligesådan med den Gamle Strammer, ikk?

  • #5   8. sep 2014 Mon kæden ik os skal skiftes,fik skiftet både strammer og kæde på min gamle jeg havde dengang

  • #6   8. sep 2014 Ser sådan ud..

    profilbillede
  • #7   8. sep 2014 Hvis du køber en som er manuel,kan du selv stramme den,,,,,

  • #8   8. sep 2014 Jeg skal ikke købe noget.. Har Garanti på cyklen... Men det burde jo virke når man har prøvet og sætte 2 nye på..

  • #9   8. sep 2014 hvis du har garanti på kværnen er det da bare ind med den og sige det skal fikses ingen grund til selv og rode med det...


  • #10   8. sep 2014 Har 100 km hver vej til forhandlerne.. Og hvis det " bare " er strammeren der skulle skiftes så har jeg intet imod at gøre det selv.. Bare en skam når det så ikke går som planlagt..

  • #11   8. sep 2014 Hvis du har garanti på den,hva skifter du den så selv for? Lad da ham lave det,sån der ikke blir noget bøvl lisom du har nu... Og nej ikke hvis din knastkæde er for lang og slidt,så burde det ikke virke...

  • #12   8. sep 2014 Nå ok,ja kender det udemærket godt når det ik vil som man vil. Trals,men du blir nok nød til at køre til forhandleren og lade ham om det...

  • #13   8. sep 2014 strammeren ser rigtig ud, den er i hvert fald magentil den jeg skiftede på min. der er stadig det lille hul i pakningen til olietryk? og den er selvfølgelig vendt rigtig?

  • #14   8. sep 2014 Tjek og tjek..

  • #16   8. sep 2014 Det er fuldstændig underordnet om den gør det eller ej, når Forhandler selv har spurgt om jeg vil gøre det, plus ikke alle forhandler vil sine kunder det væreste.. Så de popcorn kan du spise et andet sted smiley

  • #18   8. sep 2014 Den gamle sidder på.. Ligesom den blev sat på sidste gang jeg var nede ved ham, hvor den første strammer blev sat på, og som så viste sig at også være defekt.. Så hvis en tand skulle knække og motoren ryger, så er det med den gamle strammer i.. Også vil min gode forhandler da selvfølgelig lave den på garanti..

  • #19   8. sep 2014 Men han skaffe en ny strammer, Nr 3.. Og hvis den laver samme nummer, køre jeg ned til ham med den og stiller den, og henter den når den opføre sig ordenligt! smiley

  • #21   8. sep 2014 Ja den skal skilles ad og samles i olie (helt under i en spand) inden monteringen, det husker jeg i hvert fald fra manualen.
    hvis der er luft i, så vil den fjedre, og så har du baladen...


  • #22   8. sep 2014 Det kan også være pga. Dårligt olietryk, syntes jeg at have hørt om før. Strammeren fungere jo via olietrykket.
    Jeg har selv haft problemer med sådan en strammer på en f2er, men der var det kun ved tomgang, og efter lidt længere påløb. Jeg byggede dog den gamle strammer om til en manuel, det køre fint, har ikke haft problemer med den, kørt ca. 30.000km sådan


  • #24   9. sep 2014 Bliver overhovedet ikke " kællingesur ", iøvrigt meget ringe sprogbrug af en moden herre må jeg sige..

    At du samtidig kalder mig naiv..
    Man skal godt nok finde sig i meget, må jeg indrømme..

    Han har på intet tidspunkt vist jeg IKKE kan stole på ham.. Synes det er en skam at man konstant prøver at få det hele til at lyde negativt og som om alle folk er ude på at tage røven på en.. Jo vist, det sker.. Men der er også mange gode historier, men nogen mennesker vil helst bare se det gå dårligt for folk også kan de sidde og få lov til at være bagkloge og spise popcorn.. Tillyk med det!


  • #25   11. sep 2014 der skal da nok findes nogle forhandlere som er reelle nok, dog er der nok også mange som ikke er reelle når der kommer til større beløber som de skal slippe smiley

    Håber din er fornuftig, ellers er det vel bare at spørge ham med garantien hvis du selv laver noget?

    Mvh


Kommentér på:
Knastkædestrammer på CBR '91

Annonce