{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Dækvalg {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Har en Kawa zzr 1400 med 193 hk på baghjulet.
Mit problem er dækvalg !
Har pt Michelin Pilotroad 4 på for og bag, men de dur absolut ikke. Alt for bløde i siderne, så den skøjter rundt i kurver, når jeg begynder at åbne rigtigt op.
Nogle foreslag til et dæk der matcher denne. Gerne en type, hvor der er lidt kilometer i, men det vigtigste er stabilitet i kurver/sving da jeg kører dem helt ud til kanterne.
På forhånd tak for jeres hjælp
Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækvalg
  • #1   11. sep 2014 Har kun rosende ord om dunlops roadsmart 2

  • #2   11. sep 2014 Kig på bridgestone t30
    Og evt. Ron haslam racing School


  • #4   11. sep 2014 Tak Morten H smiley
    Anders G ser på det oz smiley
    J R. Ja det er det alm. Burde måske have valgt GT smiley

    Indtil videre tak til jer smiley


  • #5   11. sep 2014 Jeg ville også vælge et T30 GT

  • #6   11. sep 2014 michelin pilot power3 smiley

  • #7   11. sep 2014 pirelli angel gt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #8   12. sep 2014 Åbner op i kurver?

    Mon ikke du skulle revidere din kørestil hvis du åbner op for 190hk med nedlægning på?


  • #9   12. sep 2014 Sajmon

    Nu spurgte jeg ikke om min kørestil passede til den type dæk jeg har på, men efterlyste en dæktype der passer til min MC og kørestil. Nu er det jo sådan at JEG kan finde ud af at bruge de 193 hk og HELE dækkets bredde. smiley Hvis du er intr kan du få de gl dæk, så kan DU prale lidt med dem smiley
    Til andre kan jeg oplyse at der har været Bridgestone BT19 på og var egentlig ok, men vil gerne ha noget mere bid.
    Har læst lidt på Bridgestone BT30 og Michelin Pilot Power 3, de lyder ikke tosset.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #12   12. sep 2014 Der er skam intet galt i at bruge hele dækkets bredde - men der er en direkte sammenhæng mellem nedlægning og hvor meget gas man KAN give før dækkene bliver overbelastede og slipper grebet.
    Der vil helt sikkert være et par knallert folk du kan imponere nede foran grillen med dine dæk uden kyllingestriber, men jeg er ikke en af dem for jeg har forstået at det betyder du ikke hænger nok ud på siden af cyklen, og derved ikke har nogen sikkerhedsmargen tilbage. smiley

    Hvis dine dæk "skøjter rundt i kurver", så har du for meget gas på til den nedlægning du kører med, og det er der ingen dæk i verden der kan redde dig fra.

    Hvis du er interesseret, har jeg en stor stak dæk der er helt nye på midten og nulrede til døde på kanten - sig til hvis du vil købe et sæt eller to. Jeg smider et sæt stendøde kneesliders med i handlen for en 100 lap. smiley


  • #13   12. sep 2014 Jeg fik i fredags sat Bridgestone T 30 120&160 på. super dæk, synes de føles rigtig godt i regnvejr, jeg hadet samme dæk på min gamle bike smiley

  • #14   12. sep 2014 Sajmon og Jacob b

    Vil ikke indgå i en diskusion om evner, da jeg også er lev. dygtig i godt brugte kneesliders og ganske god erfaring med banekørsel igennem årene, så drop det p..

    Seriøse svar modtages gerne vedr dæktype til den type mc og Jacob det kom du jo så oz med til sidst smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #15   12. sep 2014 Jamen i så fald held og lykke med projektet, ekspert. smiley

    Pirelli Supercorsa, Metzeler Sportec M5, samt det Bridgedtone S20 Jacob nævner er alle sammen gode dæk, og vil redde dig lidt længere end touring dæk.


  • #17   12. sep 2014 Jeg kører lige nu på Pilot power 3, et fantastisk godt dæk. Gå efter et sæt af dem. Jeg har aldrig brudt mig om Bridgestone, de eksisterer ikke i min verden men smag og behag smiley

  • #18   12. sep 2014 Tak til Michael P og Karsten J smiley


  • #19   12. sep 2014 jeg er ikke i tvivl om at du vil få rigtig stor glæde af et T30GT

    det er rigtig vigtigt at du får et GT på din cykel, har en instruktørkollega der kører på samme cykel, og den kørte af helvede til indtil han fik T30GT på...

    MEN MEN MEN, er du nu sikker på du styrer gassen korrekt når den laver hjuller med dig under nedlægning?

    det kan alternativt også være din affjedring der ikke kan følge med...


Kommentér på:
Dækvalg

Annonce