{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.071 visninger | Oprettet:

VS750 Starter-problemer {{forumTopicSubject}}

Har som tidligere MC ejer igen taget hobyen op, nu som 53årig. Har imidlertid muligvis købt katten i sækken i form af en 89 Intruder VS 750

Mit akutte problem er med cyklens starter, der efter nogle dage viste lidt samme sygdom som den Virago 920 jeg havde sidst (for 20år siden). Går ikke i indgreb, men "klikker" i stedet fra relæet. Hvad skal gøres ved denne starter, og er det blot relæet? Det synes lidt som et periodisk problem, for nogle gange køre starteren "halvhjertet" rundt, og jeg vil mene der skulle være rigelig strøm på batteri.

Jeg søger hjælp til enten:- at finde en med forstand herpå til at hjælpe mig, - et værksted i klubregi med "supervision", - en farvet mc-mekaniker eller andet, hvor man selv kunne lave den slags arbejde med kyndige assistance. Har købt en billig cykel som jeg ikke har råd til at ofre store beløb på, men laves skal den for
det er en dejlig cykel (særligt når den ER startet. smiley
Nogle råd/gode ideer/kontakter/tilbud....?

Tænker at skaffe "Clymer"-manual og har set starter/-relæ til hhv 550/65 på nettet.
Slet svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VS750 Starter-problemer
  • #1   27. sep 2014 Tjek batteriet en ekstra gang. Det eneste som er træls på en intruder er placeringen af batteriet.det får en del vand dernede hvor det sidder,og det er ikke unormalt der går til hurtige end på andre cykler.har selv haft en 750 fra 89 med samme problem.ellers er det satme en dejlig stabil cykel. Min havde problemer med polskoene ikke sad ordentligt på batteriet så den klikkede af og til og skød og satte ud til jeg fandt fejlen.vh

  • #2   27. sep 2014 Batteriet har tidligere haft de forbindelses-problemer du taler om, men den fejl skulle være rettet. Der har ikke været kørt i vådt vejr. Nogle gange går starteren i indgreb, men andre gange "klikker" det kun og det lyder som om det kommer fra et relæ.
    Kan for tiden slet ikke starte og tør når jeg kan ikke køre længere væk end jeg kan trække hjem....SURT show smiley


  • #3   28. sep 2014 Hvis du køber manual, så sørg for at det er haynes til netop den mc.... har aldrig hørt om det problem netop på den cykel, kun på virago, så selvom du mener det hele er ok med batteri, vil jeg også råde dig til at tjekke det en gang til, ta kabelsko af, vask dem med dobbelt wd 40 og den grove side af en grydeswamp, og spænd det hele godt sammen igen,,,,, hvordan lyder det når den klikker? ??? Er det ligesom på virago eller er det bare et enkelt klik? ?? Hvis ja til det sidste, så prøv det med batteri, hvis ja til virago problemet, ved jeg sørme ikke

  • #4   28. sep 2014 Hvor mange amp er dit batteri på, på min 87'er sidder der som standart et 16 amp batteri

  • #5   28. sep 2014 Et batteri kan godt tage mod strøm når man lader på det og holde spænding når det er ladt op uden at kunne levere ordentlig startstrøm. Derfor kan det være svært at måle om et batteri er 100% uden at have det rigtige udstyr.

    Men du kan afluse batteri spørgsmålet ved at prøve at forbinde et bilbatteri med kraftige startkabler til dine kabelsko - hvis den starter der gentagne gange er det med stor sandsynlighed dit batteri.

    Relæet efterprøver du på samme måde ved at påvirke starteren direkte (eller på udgangen af dit relæ) med førnævnte startkabler.

    Det kan også være en slidt starter, det er ikke usandsynligt. Dette efterprøves ved at måle spændingen på udgangen af dit startrelæ / indgangen til din starter. Hvis der er noget nær samme spænding her som på dit batteri (forudsat dit batteri er 100% ok mht leverbar effekt) er det sikkert i starteren fejlen ligger, da den så får strøm.

    Men god idé med at skaffe en manual - det burde alle gøre som noget af det første efter de har fået overdraget nøglen til deres nye knallert....

    Der står sikkert også beskrevet hvordan man efterprøver og fejlfinder på starter systemet smiley


  • #6   28. sep 2014 Måske en dårlig stelforbindelse?det var da værd at tjekke også.

  • #7   28. sep 2014 99% sikkert et dårligt batteri, på med et nyt, det koster ikke mere end ca. 400kr. og så ved du at det er i orden.

  • #8   28. sep 2014 Du kan godt ta startmotoren af! Enten er kullene groet fast eller nedslidte, prøv lige først at gi den direkte power, uden om relæet, det er en lidt dum starter, med kun 2 kul, som kan købes løse!

  • #9   28. sep 2014 Nu snakker vi lidt sammen. Har den ikke ligefrem smadrede søler eller plejlstangslejer, så er det en cykel med masser af glæde og mange km i. Det du beskriver e småtingsafdelingen for alle cykler:

    Problemet ligget 1 af 3, måske 1 af 2 steder, og Tom har sandsynligvis ret i at det er en batterisag!


  • #10   28. sep 2014 Har du et mulitimeter????? Ellers brug dagen på at skaffe et - det behøver ikke været fint og Fancy. Bilka har nogle fine nogen til en lille hund!

  • #11   28. sep 2014 Jeg er med på holdet som mener at det er et dårligt batteri.

  • #12   28. sep 2014 Morten V - Henrik O - Keld - tom I - Asger M - Knud J

    Simpelthen Fantastisk. Tusind Tak! Spot on hvad jeg ledte efter.
    Næst efter min søn og min kæreste er I dem jeg "elsker" mest lige nu. smiley
    Har selv mest hældet til løs kabelsko/forbindelse (en del vibrationer) men kunne ikke få dette til at stemme med stabil "brugs-strøm" på cyklen. Det kan jeg nu! Tak igen!

    Jeg vil helt sikkert købe manual, men er "Clymer" bedre end "Haynes"??

    Hvem sælger billige/gode batterier? og kan jeg roligt sætte et kraftigere end 16amp på?

    Mht multimeter, Knud J, så har du selvfølgelig ret, men det jeg savner og mangler mest er et værksted og så lige din/jeres erfaring - disse to ting fås ihvertfald IKKE billigt i Bilka.....Desværre.. smiley Men jeg går glad i seng. Fedeste ting jeg har gjort længe: at få (en Intruder og) en profil på MCgalleri smiley


  • #13   28. sep 2014 @Milling m.fl Det batteri ER allerede sat "til tælling" smiley

  • #14   28. sep 2014 Med hensyn til manuel er det en smagssag, nogen kan bedst lide den ene og omvendt. De kan så begge bruges, så nu køber du en slags, og til den næste cykel prøver du den anden, og så danner du din helt egen mening smiley
    Her kan du få alt hvad der findes, bare giv ham et ring, flink hjælpsom mand!
    http://www.birgersbilligebilboeger.dk/


  • #15   28. sep 2014 Tak Tom. Sidste cykel købte jeg for ca 20år siden, så der kan jo gå en rum tid før jeg ved hvilken der er bedst smiley

  • #16   28. sep 2014 Nu er jeg lidt tungnem, vil det sige at du har fået løst problemet? ????
    Mht til batteri, tror jeg godt du kan sætte et med flere amp på, men hvorfor? ???? et standart batteri er alt rigeligt, de her sælger gode batterier.......Billigbilpleje.dk.......bare skriv din model ind så skulle der gerne drukke et op, ellers har jeg faktisk gode erfaringer med thansen discount batterier, ,-,,,-, og beklager dybt at jeg skrev at det var en haynes manual du skulle anskaffe, det var en claymer jeg mente, haynes dækker over flere modeller, men claymer går mere i dybden med Præsis den model du har..... Jeg købte desværre en haynes, Vh


  • #17   28. sep 2014 Nej problemet er ikke løst, men jeg har en klar vej til løsningen og det er jo langt over halvdelen. Køber Clymer manual, der måske kunne kopieres... smiley

  • #18   29. sep 2014 Start fra en ende af, med batteri/forbindelser o.s.v og arbejd dig stille og roligt fremad, husk at skrive en update når du finder fejlen, så vi andre også lære noget,,,,,,knud er lidt intrudergud her, har gjort stor brug af hans viden nogle gange,,,,,, men som det første tag min 5 billeder fra alle vinkler rundt om cyklen, og opret den her, så vi kan se den, Vh

  • #19   29. sep 2014 Der er også et intruderforum herinde, måske skulle du melde dig ind her.....

  • #20   29. sep 2014 Det kunne jeg sagtens finde på at gøre, men vær lidt overbærende da jeg er "PC-spasser". Skal nok vende tilbage når problemet er løst.

  • #21   29. sep 2014 Keld, det du skriver om manualer passer helt enkelt ikke. Clymeren dækker 600-800 modeller strækkende over en årrække, MEN den er langt mere konsekvent med figurer og rækkefølger!!!!!

  • #22   29. sep 2014 Det er nu ikke min oplevelse af Præsis den her mc,,,,,,,, haynes dækker over flere modeller (marauder o.s.v) og årgange, hvorimod claymer kun omhandler vs, men det er sikkert som tom skriver en smagssag, jeg har downloadet claymer og købt hayens, er ret irriteret over jeg ikke gjorde det omvendt, så jeg skal aldså ud og købe claymer på et tidspunkt,,,,, men til min daværende vfr 750 var det omvendt.......jeg anbefaler aldså claymer til den her smiley

  • #23   29. sep 2014 Altså jeg ejer er VS manual fra Ckymer, og den ER god, men den dækker modellerne 600-800 fra hhv. UK(Japan), Canada og US modellerne alt iårene fra 1985-1991 Det er Fandeme mange modeller:-)

  • #24   29. sep 2014 ja, det er rigtigt, knud, men de er alle vs'er, og det er det der er forskellen for mig

  • #25   29. sep 2014 Som jeg skrive, synes jeg også at Clymer laver en god manual. De mangen forskellig modeller anvender nok 90 % ens dele, og ellers er der redegjort ret godt for forskelle i mål og numre de forskellige modeller imellem.

    Ledningsdiagrammerne er også godt gennemgået pr. variant


  • #26   29. sep 2014 Det blev en Clymer manual, bestilt og på vej. Nu mangler jeg "kun" værksted og erfaring .... smiley

  • #27   29. sep 2014 Jeg er enig med Knud (Øl......) Har læst begge, Clymer er mere spiselig. I hvert fald til de info jeg har haft brug for. smiley :D smiley

  • #28   30. sep 2014 Problemet fundet, ikke helt løst, men fundet! Det var en knækket pol-sko til stelsiden på batteriet. Total tåbelig batteri-placering smiley , og med begge potter på den ene side af cyklen, helt umulige pladsforhold!!!
    Keld: HAR forsøgt at lægge billeder af min cykel på galleri, men blev stemt ud og væk før jeg nåede at blinke - besynderligt system!, regnede da ikke med det var "en konkurrence".


  • #29   30. sep 2014 OK. det lyder ret sandsynligt. Køb nu en ordentlig polsko, og kig rigtig godt på den ledning du piller den af. Er ledningen mør, og det er den sgu nok, så løsn den oppe i den anden ende, pil den ud og skidt den med en dobbelt eller tredobbelt 2 kvadratmm ledningm der er snoet sammen inden den er forsynet med polsko, Og selv om disse ting skal samles ordentligt, så lad være med at spænde noget over!!!

  • #30   30. sep 2014 Tak Knud!! Er Rigtig glad for at have lært dig at kende! Rager egentlig ikke mig, men... laver du overhovedet noget der IKKE har med Intrudere at gøre...?? smiley smiley

  • #31   30. sep 2014 Ja, man skal ha nogle ordentlige billeder, og en fyldestgørende beskrivelse, for at blive stemt ind, du prøver bare igen smiley

    Ellers lyder det som om at du har fundet kilden til dit problem. .....


  • #32   1. okt 2014 Bo:

    Yes men jeg har haft såen en og de kendte jeg ud og ind


  • #33   2. okt 2014 Keld: Jeg er ikke sikker på at jeg orker at lave en bare 1/10 så udførlig cykel-beskrivelse som ex Knuds. Ville bare "vise cyklen" og ikke "køre ræs på billeder". Hvad har man ud af at blive stemt ind?

    Knud: Den auto-elektrikker jeg blev nødt til at få på sagen da jeg endnu ikke havde Clymer-biblen blev lidt småfornærmet da jeg viderebragte ham dit råd om 2-3xforbindelse og kraftigere polsko. Har dog gentaget overfor ham, at pga vibrationer og batteriplacering er det vigtigt med i hvert fald en kraftigere sko og et godt sikret batteri i kassen. Jeg kan jo høre at min aktuelle fejl ofte opstår; også på andres cykler. Håber meget han lytter, for lur mig om ikke han vil ha penge for det smiley Dette var måske min første lektion i, at hvis man vil have noget lavet ordentligt så skal man lave det selv (sammen med Gud nr 1 & 2: Knud & Clymer, har jeg fået rækkefølgen rigtig?... :P)


  • #34   2. okt 2014 Du har som sådan ikke noget ekstra ud af det, andet end vi andre kan nyde din cykel, mindre profil beskrivelse kan også gøre det, du kan jo lure min f.eks,,,,,


    Prøv at se knuds træklods som han kalder vaskebrættet, lav sådan en og igang med at lave din cykel selv, og selvom man har std udstødningere på, aldså en på hver side,, skal de næsten altid af, ligemeget hvad man skal lave, så er det rart at mc står oprejst og stabil....god fornøjelse


  • #35   2. okt 2014 Ad # 33

    Du kan jo gøre, hvad dinn elektriker siger. jeg bruger blot min bondefornuft, og den siger at når starteren skal trlkkes af batteriet, så går der MEGET strøm(læs dannes varme) Jo mere kobber man har at levere dette i, jo mindre modstan og dermed varme påståer.

    Det der er bare meget nemmere end at finde en stump 4, 8, 10 kvadrats ledning!


  • #36   2. okt 2014 Du har sikkert ret Knud. Nu har jeg min Clymer og med et sted at stå og skrue bliver jeg fri af "eksperttyrani" og kan gøre som jeg selv finder bedst. Er der bare ikke helt endnu, mangler stadig værksted som jeg håber at finde i klubregi.

    Tror du jeg skal være bange for alvorlig slid i hovedlejer siden vibrationer nu har gjort det af med 2 polsko på mit batteri og mit v sidespejl ryster også hele tiden løs. Overvejer en Recoil til gevindet, men hvor mange vibrationer er "normale" for en små 60k gammel vs750er? Skulle en hovedrenovering ikke normalt kunne vente til ca 100k?


  • #37   2. okt 2014 Den burdekunne snurre temmelig mange km efter de 100000. Skaderne skyldes nok nærmere det rysteri sådan en V2 har. Der er ikke noget det lyder alamerende. Husk lige at rystende motiver i spejle ikke ervitige. Når det kommer til stykket skal man bare se om de er tomme eller ej

  • #38   3. okt 2014 Mit uoriginale venstre sidespejl ryster også meget ved bestemte omdrejningere

  • #39   3. okt 2014 Du skal lige huske, at polsko er lavet af halvskidt metal, og at de sidder på gedens nogenlunde mest udsatte sted. Efter bare 50000 i normalt dansk føre burde de være rådne!!!!

  • #40   3. okt 2014 Knud & Keld: Jeg er en lykkelig mand, 1750 sorte kugler fattigere, men et nyt Varta batteri, et nyt negativ batterikabel med ekstra kraftig sko... men først og fremmest en kvikt-startende "truder- <3- tøs" rigere. smiley

    Nu skal jeg bare lige have min TUV på mit fremflyttersæt sendt fra Tyskland, forbi min MC-pusher og købe de største killers der kan monteres i mine BSM-udstødninger, og muligvis også til lejligheden proppe et par grove grydesvampe i hvert rør - for NU skal tøsen altså snart synes og registreres så jeg (officielt & lovligt) kan "hear the engine humming, head out on highway, looking......". smiley

    Regner ikke med at have killers og "svampe" i rørene længere end på synsdagen, men er det ikke rigtigt (Knud o.a) at med øget modstand på udstødningen burde cyklen (optimalt) omdysses og til en magere blanding?
    Regner ikke med det betyder noget for de sølle 20-30km det drejer sig om?

    Gode ideer til at få v sidespejl-gevind til at holde bare lidt bedre?

    Og....Nu er mit starter-problem jo løst - hvordan ender man så denne tråd - med et HURRA eller fortsætter det bare til den "dør af sig selv"?

    Ihvertfald skal der herfra lyde et oprigtigt: TUSIND TAK FOR HJÆLPEN GUTTER !!! smiley smiley smiley smiley B)


  • #41   3. okt 2014 Med større modstand bør man faktisk anvende mindre dyser - rigtigt, men lav nu ændringen først og ki så pa dine tændrør med 14 dages mellemrum. Du skulle gerne ende med nøddebrune porcelænkerner omkring centerelektroden, men blot det ikke ligefrem bliver kulsort og kanonfedtet, er der ikke meget grund til at skifte dyser

Kommentér på:
VS750 Starter-problemer

Annonce