{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.928 visninger | Oprettet:

Kom til at hælde Diesel på motorcyklen... {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min stedfar er her til morgen er kommet til at hælde diesel på sin Yamaha Virago XV750 på vej til arbejde, og har derefter kørt ca. 500m. videre på den efter tankning hvor motoren har gået dårligere og dårligere. Nu bliver den så kørt hjem med autohjælp.. Pinligt.


Hvad gør man ved det?

- Skal tanken bare tømmes og renses - og så er det, det.

- Eller skal der også ske noget med motoren? (udluftning/tømning af en eller anden art), eller skal der bare nyt benzin oveni og så lade det køre igennem motoren indtil den går som den skal)

Håber i kan hjælpe os videre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom til at hælde Diesel på motorcyklen...
  • #1   28. okt 2014 Tanken skal tømmes og skylles med benz, nye tændrør og så skal karburatorerne måske også skylles igennem. Så burde den være klar igen.

  • #2   28. okt 2014 Jeg har en bekendt der har lavet samme nummer nede i Frankrig på vej Marokko..

    Tøm tanken + karburatoren og hæld det på en gamle dieselbil.. Derefter fylder du motorcyklens tank med benzin, trykker på startknappen og kører glad videre.

    Motorcyklen oser nok lidt de første par kilometer, men det går selvfølgelig over hurtigt..

    Ny benzin og nyd efteråret.


  • #3   28. okt 2014 Bedre, at det var det end omvendt. Så var lortet sgu brændt af. Hvordan kan man tage fejl af disel og benzin? smiley

  • #4   28. okt 2014 Kim [5492] og Alex, Mange tak for svarene. Frygtede at det var meget værre.





  • #5   28. okt 2014 Mads W, Når man kører 40.000 km om året i en dieselbil så tror jeg ikke at man tænker så meget over det når man står på tanken, og når motorcyklen så en sjælden gang (i forhold til bilen) skal tankes op, så kan man jo komme til bare at gribe ud efter den sorte dieselpistol som man er vant til.. smiley

  • #6   28. okt 2014 ud med tændrørene det er sku meget billigere at køre på diesel

  • #7   28. okt 2014 Tja - det kan jo ske! Min far har præsteret at hælde diesel på sin græsslåmaskine, hvorefter den selvfølgelig ikke ville køre. Han kørte maskinen på værksted, hvorfra de lidt senere - og storgrinende - ringede og forklarede ham, at den nok kørte bedre, hvis han nøjedes med at fylde benzin på smiley

  • #8   28. okt 2014 Min gamle ntv kom jeg til at hælde diesel på engang, den tappede jeg bare dieselen af, og hældte benzin på, så skulle den lige have lidt starthjælp fra en bil, til det værste diesel fra bundkarene var ude, derefter kørte den med en fantastisk blød motorgang de næste 2 tankfulde. Derefter var alt normalt igen. De der gamle karburerings maskiner kan køre på 5-10% diesel uden der sker det store ved det. Bare det ikke er sket den anden vej rundt. Det er i hvertfalde en person herinde der ved hvad der sker så, men nu nævner jeg ingen navne, de ville være synd for knud smiley

  • #9   28. okt 2014 Kæft Ramses, men bortset derfra har du ret. tap dieeselen af og hæld noget brandsin på. så går den osende og meget blødt nogle km. derefter er alt som tidligere.

  • #10   28. okt 2014 Som andre skriver .. Tøm .. Rens med benz .. Nyt tændrør og så er du på hjul igen

  • #11   28. okt 2014 Jeg skulle en gang prøve en Aprilia Falco hos en forhandler. DE kom til at hælde diesel på, så en potent motorcykel blev forvandlet til en lidt tøvende, osende knallert. Imidlertid krævede det kun halvdelen af min prøvetur, inden den igen gik perfekt. De havde kun tømt tanken og skyllet med benzin. Ingen tændrørsskift.
    God tur.


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #12   28. okt 2014 Har engang gjort det omvendt på en Berlingo 1,9 D den kan så ikke køre på benzin skulle jeg hilse og sige smiley

  • #13   28. okt 2014 mogens N:

    Kan du i den grad have ret i.

    Jeg hældte en gang benzin på en Skoda Superb CRDI - og kørte 30 km på det! - Det kan IKKE anbefales!


  • #14   28. okt 2014 Jeg havde nok ikke valgt at skrive Berlingo! smiley

  • #15   28. okt 2014 #12
    Godt det bare var en Berlingo smiley

    #13
    Træls med sådan en fin bil smiley


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #16   28. okt 2014 Kan lige fortælle at der var cirka en halv tank diesel på, deri røg så en kvart tank Benno jeg kørte så cirka 25-30 km før den satte ud, blev trukket hen på en tank fyldte 1 ltr 2takts olie i tanken og fyldte op med diesel.
    Den var ski svær at starte og da den kom i gang røg den en hel del men den kørte videre og efter den tankfuld blande bolcher kørte den uden brok i 2 år smiley


  • #17   28. okt 2014 Kørte engang tør i en Fiat Ritmo. Der var langt til nærmeste tank, men lige overfor lå en købmand. Ind til ham og købe tre flasker rensebenzin og så køre hen til tanken. Oktantallet er så lavt, at bare man 'rørte' ved speederen bankede den en del i tændingen, men hen til tanken kom den. Derefter kørte den fint videre.
    Har også prøvet at køre tør i en Austin. Da mange biler har sugerøret i tanken placeret ragende et par centimeter op fra bunden, kan man være heldig at 'løfte' benzinen lidt ved at hælde vand i tanken. Da vi ingen vand havde, pissede vi i tanken med det resultat, at pisset stod så højt at pumpen fyldte karburartoren med pis. Vi skubbede bilen til nærmeste tank, hvor vi med en lommekniv skruede svømmerhuset af og 'svuppede' pis op med et lommetørklæde. Frisk benz på og æsken kørte videre.


  • #18   28. okt 2014 #17 - I skulle drikke lidt mere moonshine. Så havde i bare kørt videre på pis smiley :D smiley smiley smiley

  • #19   28. okt 2014 det skal lige nævnes at hvis man ender med en blanding af benzin og diesel (ikke får skyllet al diesel ud) som det også er skrevet kan man sagtens køre på op mon 20% diesel på ældre benzinmotore. MEN og her kommer mennet, Diesel er lavet til at selvantænde så nemt så muligt og benzin er lavet til at modstå selvantændelse så meget som muligt.
    dvs kører du på diesel blanding er det som at køre på meget lavoktan benzin, og man skal passe gevaldigt på ikke at den tændingsbanker ved stor belastning. men kører man pænt er der ingen problemer i det smiley


  • Gumledyr G
    Gumledyr G Tilmeldt:
    feb 2014

    Emner: 5 Svar: 47
    #21   28. okt 2014 Klassiker: Ej jeg har fyldt diesel på:
    https://www.youtube.com/watch?v=JRf3yHmOrSc&list=PLkJ7a-LIMgpnffGY2f46mfq7l_CAmYbfM


  • #22   28. okt 2014 #21
    Også det første jeg tænkte på. smiley


  • #23   29. okt 2014 #21

    Jeg vil også have så billig benzin! smiley


  • #24   29. okt 2014 #23 benzinen er da (med inflation indregnet) ca lige så billig lige for tiden smiley

  • #26   29. okt 2014 Jeg skulle fylde min Lupo 3L op med diesel, men fordi jeg også havde en MX5 og en MC, så gik det lidt hurtigt og der nåede at komme knapt 10L benzin i tanken inden jeg opdagede hvad jeg havde gang i..

    Fyldte så helt op med diesel bagefter, og kørte afsted.. Der var en smule hård motorgang, men den gik okey på knapt 25% benzin...


  • #27   29. okt 2014 Thomas J

    Det er ikke uheldigt!


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #29   29. okt 2014 Hold da op, du er sgu konsekvent, Har en Lupo commonrail?

  • #30   30. okt 2014 Det ved jeg faktisk ikke, jeg tænker at det er en Pumpedyse fordi den var fra 2002 -

    Men jeg ringede min min mekaniker mens jeg stod der, og han sagde at de godt kunne køre på op til 25% benzin, og at det var sådan man frostsikrede diesel.. Jeg skulle bare køre forsigtigt, så var der ingen problemer..


  • #31   30. okt 2014 Thomas J

    Jeg er bange for at din mekaniker har villedt dig. Man bruger petroleum til frostsikring af diesel. Det er højere kogende og smører bedre end benzin.


  • #32   30. okt 2014 Vi brugte også petroleum i dieslen i Afghanistan så den ikke dannede paraffiner i brændstoffiltret på vores G3.

  • #33   30. okt 2014 Knud - Det lyder meget muligt smiley Jeg er bare glad for at det virkede smiley

  • #34   30. okt 2014 På vej hjem fra Holland 2012 fik jeg hældt 5 l diesel på min vandbøffel, efterfyldte med benzin, den røg forfærdeligt men kørte fint ovenikøbet lidt længere på literen
    Tog fejl af håndtagene jeg viste ikke man kunne få V-Power som diesel smiley


  • #35   30. okt 2014 Du ska da bar ha sån en MC
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/40004-mz_ts_4081
    Så er det ikke noget problem


  • #36   30. okt 2014 Har også været ved at hælde diesel på MX5'eren, opdagede det da tankpistolen ikke passede ned i hullet smiley Ups smiley

  • #37   30. okt 2014 Til information er motorcyklen nu fikset med en lille omgang tankskyl og børstning af tændrør.
    Der kom en del hvidt røg ud af udstødning da den blev startet efter operationen, men efter 10 minutter i tomgang spinnede den som en mis uden røg igen.


    Takker for jeres hjælpsomme og yderst underholdende kommentarer smiley


Kommentér på:
Kom til at hælde Diesel på motorcyklen...

Annonce