{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.161 visninger | Oprettet:

Justering af karburator/nye dyser på en CB 750 K5 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har her i sensommeren købt en Honda CB 750 fra 75´, som jeg er ved at lave til Old School/bratstyle. Jeg har skiftet udstødning til en Megaton potte (på sebring forrør 4-1) fra Bikeshoppen samt påsat powerfiltre.

Allerede ved udskiftning af potte, var motoren begyndt at gå ujævnt. Powerfiltre som jeg netop har sat på, har nok ikke gjort det bedre.

Er der nogen som kender lidt til hvordan jeg får justeret karburator og dyser, helst uden at skulle store dele af mit sparsomme budget til mekaniker/rullefelt ?

Det skal lige siges at jeg ikke har rodet med motorcykler før, så er på bar bund mht. det tekniske.

P.s. Hvis nogen kender en guru i det sønderjyske mht. CB 750 K, som kan være behjælpelig, selvfølgelig mod betaling med nogle at de ting som kan drille. så må I meget gerne skrive

PFT.

MVH

Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af karburator/nye dyser på en CB 750 K5
  • #2   30. okt 2014 Hej Nikolaj, du skal en 15 - 20 numre op i dyser, det Henrik linker til er et jetkit, det kan du ikke bruge til en skid.

  • #3   30. okt 2014 Er i gang med samme projekt. Næsten.
    Har sat 130 i som start og vil så lige se om det kører nogenlunde. Ellers er det enten 5 op eller ned. Men det ser jeg lige ad.


  • #5   30. okt 2014 Hov forresten Nikolaj. Kan jeg lokke dig til lige at kigge hvor stel fra batteri er monteret på din. Kan ikke lige huske det og skal til at samle ledningsnettet på min. Altså den ledning de er monteret på - Polen på batteriet.

  • #6   30. okt 2014 Hej

    Tak for svarene, det vil jeg prøve om jeg kan få fat i! Hvis I kender til et sted hvor man kan købe de dyser, så sig endelig til.

    Fedt projekt Jacob, den skal nok blive rigtig fed når den er færdig. Men hold da op, det er jo helt fra bunden, der havde jeg brækket halsen adskillige gange inden smiley Jeg ved hvordan min skal se ud, så udfordringerne ligger i at få de ideer ført ud.

    Jeg har kigget på min cykel, hvad jeg kan se så er stelforbindelsen sat fast bag ved sædelås (min er pillet af) i det bundt ledninger ud til baglys og bagerste blinklys.........var det det du mente (hallo, jeg er kontornusser :-))??

    Forresten, er du ved at lave et simpelt ledningsnet?

    I får lige et billede af dyret smiley

    Hilsen Nikolaj



    profilbillede
  • #7   30. okt 2014 Ha ja det er jeg også men så lærer jeg hen af vejen. Det var lidt ideen med mit projekt.
    Umiddelbart er det vist ikke den ledning. Den ene, røde + fra batteriet går til starter releet. Den anden sorte - går til et sted på stellet mener jeg. Kan bare ikke lige huske hvor. Har kigget manualer og der fremgår det umiddelbart ikke. Glemte et FOTO af det da jeg skilte det ad for 5 år siden : )


  • #8   30. okt 2014 Din ser ud til at være i perfekt stand. Tør ikke tænke på prisen for sådan en skønhed.

  • #9   30. okt 2014 Hej Jacob

    Jeg har faktisk været sindsyg heldig. Fik den for 25k, den jeg fandt havde været skilt af og samlet igen. Motoren har været skilt ad og er nu på 836 kubik, og stellet er malet. Sælger havde lavet adskillige af disse honda'er, så den er i rigtig fin stand. Den var ikke original dvs. lakering og udstødning osv. var ikke standard. Men alle de dele som ikke var standard, har jeg alligevel skulle skifte, for at få den til at se ud som jeg gerne vil.

    Mangler at få lavet bagende og sæde/sædebund, samt lakeret tank samt en masse småting (anden lygte, speedometer og håndtag osv.)

    Hvad med din, hvad vil du gerne ende ud med.


  • #10   31. okt 2014 Den ser også fin ud.

    Min fik jeg for 8000 med dansk papir på. Men den var ikke noget at råbe hurra for : ) har efterhånden været igennem det hele nu og mangler lige at få styr på elnettet. Det er det org, men vil gerne forsimplet det med tiden. Nu vil jeg bare lige haverne startet op og synet, så kommer det andet hen af vejen.
    Den oprindelige tanke var en klassisk cafe racer, men har for tiden skiftet over til noget brat a la wrenchmonkees. Dæk er. Blevet ret grove o motoren valgte jeg at få malet mat grå. Men det ændre sig hele tiden, så processen er løbende : )


  • #11   31. okt 2014 fandme flot arbjede du laver smiley ... Har du kikket I MC nøglen, der burde de dysser være du gerne vil have

  • #12   31. okt 2014 Jeg kigger efter i MC nøglen smiley



  • #13   31. okt 2014 Nikolai og Jacob hvor har i handlet jeres mc henne?

  • #14   31. okt 2014 Købte min privat af en gut i Kbh ikke langt fra zoo.

  • #15   31. okt 2014 Jyderne køber i Kbh og de køber i Jylland:)

  • #16   31. okt 2014 Yep. Bor på fyn men er faktisk oprindeligt fra Kolding.

  • #17   1. nov 2014 Hvor i Kolding har i boet?

  • #18   1. nov 2014 Tjørnevænget. En sidevej til galgebjergvej. Ved munkevænget skole. Det var tider : )

  • #19   1. nov 2014 Hej,

    Jeg skrev faktisk herinde om at købe en cb'er. Det var et tilfælde det blev jylland.

    Bor i Kolding smiley


  • #20   1. nov 2014 For at komme lidt tilbage til hvad det egentlig handlede om....... hvilke dyser og hvilken justering jeg skal lave.

    Er det egentlig nok blot at skifte dyserne, er der andre ting som skal justeres?

    P.s. er der slet ingen i nærheden af Kolding man kan spare med mht. diverse problemstillinger man støder på ved sådan et cafe projekt? smiley

    Hilsen Nikolaj


  • #21   1. nov 2014 ved ik´ellers hvordan din mc går, men ofte når luftfilterkassen ryger af, er det em god idé at få et nr større tomgangsdysser I, og måske rykke nålen et hak længere ud af spjældet .. kan ik´lig huske I hovedet, hvordan dine cab´s er opbygget .. men ellers som hovedregel .. tag EN ting af gangen .. F.eks hvoeddysser .. uf og kør ! .. hvoerdan er den så I bunden ? .. er den okay at starte osv, og kan den tage gasse fint I den høje meidt op hlet op ( hoveddyssen ) .. ud med et par tændrør ,, hvad er farven ? ..

    En ting er sikkert .den kan komme til at spinde som en mis hvis du tager og går stille og roligt frem smiley


Kommentér på:
Justering af karburator/nye dyser på en CB 750 K5

Annonce