{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Start relæ igen {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har prøvet lidt forskelligt med mit start relæ efterhånden, men kan ikke få det til at slå til, når jeg påvirker knappen.
Når jeg kortsluttet mellem de store ledninger, starter motoren. Når jeg sætter spænding direkte på de 2 små ledninger (se billeder), starter motoren.
Den gule ledning er stel og går til knappen. Når jeg måler fra ledninger og på stel er fr forbindelse når jeg trykker på knappen.
Der er spænding på den grønne ledning.

Hvad kan årsagen være til at relæet ikke reagere??

Der er 12, et eller andet på batteriet. Når jeg måler på mc'en er der 11,8v


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start relæ igen
  • #1   5. nov 2014 Lige et billede at de omtalte ledninger?

    profilbillede
  • #3   5. nov 2014 Gik ud fra at der er gennemgang idet starteren bliver aktiveret når jeg slutter de 2 små ledninger direkte til batteriet. Så klikker relæet op og starteren sætter i gang.

  • #5   5. nov 2014 Jacob, du burde da vide at alle grønne ledninger på sådan en Honda er stelforbindelser og at starterrelæet arbejder med strøm ( + ) fra startknappen på den gul/røde ledning.

  • #6   6. nov 2014 Altså de grønne lidt tykkere ledninger er stel. Dem er der en 4 stykker af alt i alt.
    Eftersom den grøn/røde ledning i lygtehuset har spænding+ og den gule jf. Diagrammer løber op i knappen, hvor der skabes stel når man trykker, så gik jeg ud fra at det hang sådan sammen. Skal lige sige, at jeg ikke er særlig erfaren i at arbejde med ledningsnet.
    Jeg vil lige prøve at bytte rundt på det hele for at se hvad der sker, men umiddelbart vil jeg mene at det bliver samme kredsløb, bare med andre farver. Jeg prøver lige at finde et andet relæ i aften for at se om det gær en forskel, men umiddelbart reagere det jeg har på nu som det skal ved direkte påvirkning.


  • #7   8. nov 2014 Succes. : )
    Efter at have prøvet lidt frem i tilbag fra relæet, besluttede jeg mig for at skille knappen af. Her kunne je se at knappen ikke går i stel, selv om det står på diagrammet. Det er der i mod plus. Så fulgte en sort ledning op i knappen, som så blev til den gule fra knappen. Den gule får til relæet. Den grøn/røde måtte derfor være stel, som før nævnt. Fandt en stel i forlygte og forbandt den med det. Det virkede. Nu klikker relæet og starteren kører. : ) takker Karsten.


Kommentér på:
Start relæ igen

Annonce