{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

DiesellaXperten
DiesellaXperten
Tilmeldt:
25. mar 2008
Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 16

Trækaksel slidt Suzuki Gs500e fra 1993???HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har fundet ud af at den trækaksel som drejer fortandhjulet rundt er meget slidt og har ikke langt igen...
Derfor overvejer jeg om man kan skifte den selv?
Er der nogen som har erfaringer med at skille en gs500e motor ad??
Eller skal man have en mekaniker til det og sandsynligvis betale en 8-10000 kr.?? og kan det overhovedet betale sig??

med venlig hilsen en ny fortvivlet mc ejer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trækaksel slidt Suzuki Gs500e fra 1993???HJÆLP!!
  • #1   13. nov 2014 Og betale 8-10000 kr for noget til en gs500 kan ikke svare sig. Vil gætte på du kan finde en motor til 2500 kr til sådan en.

  • #2   13. nov 2014 Hvordan mener du at den er slidt? Lækker den olie? Kan den bevæges fra side til side?

  • #3   13. nov 2014 Tænderne på akslen er meget slidte og derved kan den snart ikke holde på tandhjulet:/

  • #4   13. nov 2014 Det lyder lidt vildt...

  • #5   13. nov 2014 Men den er god nok se selv:)

    profilbillede
  • #6   13. nov 2014 Læg mærke til tænderne på midten:)

  • #7   14. nov 2014 Jeg tror bestemt der er monteret et forkert kædehjul. Man ser tydeligt alt 'sølvet' der sidder i kædesnasket.
    Var det min, fik den et nyt kædekit og så blev kædehjulet spændt med møtrikken som du plejer, ellers kan der begynde at sive olie ud inde bag bøsningen. Derefter hæftet du kædehjulet til motrikken med et par svejseklatter.


  • #8   14. nov 2014 Hej,

    Hvis jeg var dig ville jeg som Poul A skriver skifte kæden og evt. give det nye tandhjulet en svejseklat for at være på den sikre side. - En omskiftningsmotor til 2,3 eller 4.000 kr. kan være meget tvivlsom og kan være i dårligere stand end den du allerede har.


  • #9   14. nov 2014 jeg er mekanikker og jeg tror ikke du skal betale 8-10.000kr for at få lagt en ny aksel I .. Nu har jeg ikke lige for nyligt adskildt en GS´er fra 93, men man burde kunne vende bunden I vejeret på den og tage bundskjoldet af, go så er man inde ved gearkasen ...

    Af materialer skal du vej bruge; et pakningssæt, om ikke andet til bundkar, koblingsdæksel, og generator side, hvis du er flink ved din mc, giver du den nogle Nye pakdåser ved akselen samtidig ... IG så skal du bruge en aksel, og de par gearaksel låseringe på akselen, hvis der sidder nogen dér .. og det var vel det ?!?

    GODT råd ; hvis du skal havde en mekanikker til at leve arbejdet for dig til fornuftige penge, så tager du motren ud selv, og GØR DEN REN .. så ren at du kan bruge den som hovedpude ..

    Kommer der een med en motor til mig som er beskidt, enten sender jeg ham væk igen, og siger at jeg ikke gider at kikke på den før den er ren, og hvis jeg skal gøre den ren vil jeg ha´2500kr for det !! .. smiley .. De fleste vælger så at gøre den ren og komme tilbage ...

    Pakninger og pakdåser er til at få for billige penge, en aksel er nok røv dyr, hvis du køber den original I DK, så England / Holland kan være en god løsning ...

    Det hele kommer nok an på hvor meget din motor har kørt og hvordan den ellers kører .. vil tror det hele nok kommer til at koste dig små 5000 kr alt efter hvor dyr akselen er .. 2500kr I arbejde og 25 I dele .. tror jeg !! ..


  • #10   14. nov 2014 http://www.cmsnl.com/suzuki-gs500-f-usa_model16026/partslist/434112.html#results

    Det er position 15 her du skal bruge koster 140 eur, plus diverse pakninger


  • #11   14. nov 2014 Køb den her, så har du lidt at øve dig på
    (link fjernet)


Kommentér på:
Trækaksel slidt Suzuki Gs500e fra 1993???HJÆLP!!

Annonce