{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.788 visninger | Oprettet:

MZ Startproblemer. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min gamle MZ volder mig problemer, de startede i sommers, men har ikke haft tid til at kigge på det før nu.

Problemet kom sådan set fra den ene dag til den anden, og består i at den absolut ikke vil starte, men derimod skyder fra tid til anden, min første tanke var et tændingsproblem, gnisten er dog fin, og der er prøvet med et andet tændrør, og andet kabel/hætte.

Planen var at motoren skulle renoveres her til vinter, men jeg vil meget gerne lige høre den igang, inden jeg starter på projektet.

Nogle forslag ? Evt en idiot guide til hvordan man stiller tændingen på sådan en MZ TS 250/0.

Mvh
Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MZ Startproblemer.
  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 2 Svar: 21
    #1   18. dec 2014 Hej selv om den gnister kan det stadig være tænding, det er jo ikke sikkert at den tænder på det rigtigt tidspunkt, er det med platiner eller elektronisk tænding ?.

    Hilsen Søren.


  • #2   18. dec 2014 Det var også min tanke at det er tændingen der måske har rykket sig, den er med platiner.

  • #3   18. dec 2014 Har den stået stille i et halvt år, kan det også være utætte simmeringe ved krumtappen. På den måde trækker den falsk luft og skyder enten som en gal, eller har svært ved at holde sig i gang.

  • #4   18. dec 2014 Den har stået stille i 14+ år, så simmeringe er på listen over ting der skal skiftes her til vinter.

    Den kørte dog faktisk udemærket, og havde absolut ingen problemer med at stå i tomgang - det er dog bestemt en mulighed at pakdåserne er gået helt til nu.


  • Preben P
    Preben P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #6   19. dec 2014 Hej jeg er sikker på du har et problem i din tænding afstanden på din platin eller en kondensator der er smuttet kan muligvis være tændings tidspunktet der har flyttet sig

  • #7   19. dec 2014 Mine tanker bliver også ved med at kredse om tændingen, men jeg har absolut ingen ide om hvordan man justerer platiner på sådan en maskine. smiley

    Måske skulle den blot rykkes fra hinanden her til vinter, pakdåserne skiftes, og så på med en anden tænding. smiley


  • Preben P
    Preben P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #8   19. dec 2014 <Hvor kommer du fra i landet
    At rykke motoren fra hinanden og skifte tændingen løser ikke dit problem når du ikke ved hvordan du juster det bagefter så udskyder du bare problemet


  • #9   19. dec 2014 Preben P, Der skulle vist ikke være den store justering nødvendigt når man monterer et powerdynamo system i stedet for platin tændingen.

    Jeg er fra det mørke nordjylland, ikke langt fra Aars.


  • Preben P
    Preben P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #10   19. dec 2014 Hvis du monter Wape løser du samtidig en del andre fejl mugligheder, er et ok system når man bare ikke tror at så er alle problemer væk og nej der er ikke meget at juster på

  • #11   19. dec 2014 Sålænge tændingen bliver stabil, og så jeg slipper for at pille ved platiner, så er jeg længe tilfreds, det er jo efterhånden en ældre sag min MZ'er, så småproblemer slipper man nok aldrig helt for, men det er også en del af charmen med sådan et køretøj. smiley



  • #12   2. apr 2016 Sådan en fanden starter nærmest uanset hvornår den tænder - En enkelt genial sjæl fandt ud af at montere to sæt platiner, og lavede så bakgear på den måde.
    MZDE har den absolut bedste generator til sådan en tingest. DE holder ikke ret godt. Platiner/kondensator er normalt ikke et større problem, men tændspolerne har en absolut slutdato. Får du en flot blå gnist, når du klikker forsigtigt på kickstarteren?. DEn skal kunne tænde, bare du kører motoren rundt med en topnøgle.


Kommentér på:
MZ Startproblemer.

Annonce