{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Hærdet bøsning {{forumTopicSubject}}

Hey mcg

Er der nogen herinde der kan lave, eller kender et sted i aalborg området der kan lave, en hærdet stål bøsning i målene ca. 12x17x30 mm ? Det er sådan en bøsning der skal sidde inde i et nåleleje på et støddæmper led..

Problemet er at jeg skal montere en støddæmper fra en anden mc, som har et bolt hul på 12mm iforhold til 10mm som min nuværende bøsning er på.. Jeg har tænkt på at bore den op, men har hørt at det er så godt som umuligt at bore i sådan en hærdet fætter..

Her er et billedeksempel af det led jeg taler om :


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hærdet bøsning
  • #1   24. jan 2015 er du sikker på den er hærdet, de bøsninger jeg har i mit link har da allerede lidt slidmærker efter kun 8 timer, det får hærdige bøsninger ikke

    prøv og sæt en magnet på

    en anden ting, hvis den kan bores op så sæt den i en drejebænk og mål godt på den bolt som skal gå igennem, det må ikke gå ret løst


  • #2   24. jan 2015 Thomas,

    Jep den er hærdet.. På den bøsning jeg har er der også mærker fra hvor nålelejet har slidt, men der er intet at mærke med en negl..

    Den kan, efter min research, ikke bores..


  • #3   24. jan 2015 Var det så ikke nemmere at sætte bøsninger på støddæmperen? Det kunne vel bare være noget alm. skøjtejern!

  • #4   24. jan 2015 Ja, undskyld, men er du nu også 100% sikker på at den er hærdet hele vejen igennen og ikke kun overfladehærdet på fladen hvorpå nålene gnupper sig?
    Hvis godstykkelsen er flere mm, så tror jeg kun på overfladehærdningen. Prøv at tage en lille fil og krads lidt i den overflade du vil bore i. Hvis filen ligesom "skøjter" af uden at ridse nævneværdigt, så har du nok ret, hvis du nemt ridser, ja så bor hullet ud.....


  • #5   24. jan 2015 En god måde at finde ud af om den kan bearbejdes er at tage en fil og FORSIGTIGT køre hen ad materialet, hvis den er hærdet glider den ovenpå..
    Hvis man er for ivrig med filen på noget hærdet dør den smiley


  • #6   24. jan 2015 jeg tror du har ret. jeg har prøvet at bore i den slags bøsninger, og det kan normalt ikke lade sig gøre , ihvert fald med et normalt bor ... Tror som Tom i siger, at det var lige så nemt at lave to små bøsninger til at sætte ind i gaflen på støddæmperen, da det ikke er en del der bevæger sig ...

Kommentér på:
Hærdet bøsning

Annonce