{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Speed sensor valg?? hvad er forskellen? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at købe mig et Koso instrument til min Suzuki Sv650.

Inde på hjemmesiden kan jeg vælge mellem "magnetic speed sensor+6 magnets" og "Active non-magnetic speedsensor".. Umiddelbart giver den første jo sig selv. Den benytter magneter til at danne signal.. men hvad med den anden? Hvad bruger den for at finde ud af hjulets hastighed?

Jeg har derudover tænkt mig at købe en Motogadget sureshift gear indikator.. Denne benytter et speed signal med 2 magneter.
Tror i man på nogen måde kunne få en fælles løsning til disse to systemer? eller er man nød til at lave to stk speed sensorer?

Og hvad fan gør man lige med de magneter? Jeg har set at mange sætter dem ind i boltene der holder de forreste skivebremser, men jeg har 5 bolte der.. dvs. at de jeg ikke kan bruge alle 6 magneter fra Koso instrumentet.. og jeg kan ikke placere de 2 fra gearindikatoren overfor hinanden...

Koso instrument:
http://www.moorespeedracing.co.uk/cafe-racer-guages/koso-combined-guage-for-cafe-racer.html

Motogadget gear indikator:
http://motogadget.com/en/digital-instruments/gear-position-indicator-sureshift/sureshift/sureshift.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speed sensor valg?? hvad er forskellen?
  • #1   2. mar 2015 Den anden føler som ikke bruger magneter er bare så følsom at den registrere en genstand der køre forbi. For eks en bolt til bremseskiven.

  • #2   2. mar 2015 Nu ved jeg godt prisen er anderledes... Men motogadgets speedometre har gear indikator indbygget...blot til info..

    Ang. Din placering af magneter vil jeg mene at speedometeret blot ska programeres til hvor mange magneter der bruges så regner den selv en omgang ud.


  • #3   2. mar 2015 Hva årgang er din sv? Jeg skal selv igang med et lignende projekt på min 2001 smiley

  • #4   2. mar 2015 Allan K #2 Motogadgets instrumenter er nok noget nær de dyreste på markedet.. og på en billig MC, har jeg ikke lyst til at have instrumenter siddende for 6000kr eller deromkring smiley Den fra Koso har analog omdrejnings måler, digital speedometer, samt alle advarselslamperne.. Hvis man skal have alle de funktioner med motogadget, bliver man mig bekendt nød til at købe to ure.

    Eigil M.. Min SV er fra 99.. så det er samme model som din. Jeg har forhørt mig omkring genanvendelse af det elektriske speed signal som sidder standard på vores MC.. men det er der tilsyneladende ikke nogen der kan bruge.. så det er magneter eller active følere for vores vedkommende.. havde satme ellers været nemt hvis man kunne bruge standard signalet.


  • #5   2. mar 2015 Hvis det kan hjælpe dig, så har jeg engang bygget en sv 650 fra 99 om fra at måle på forhjulet, til at måle på tandhjulet via magnet. Det kan lade sig gøre, men om det gør dine valg nemmere hvis du gjorde det ved jeg ikke. Jeg aner nemlig ikke en dyt om de instrumenter du vil ha` på.
    Men skulle du finde min oplysning brugbar så kan du bare kontakte mig for yderligere info.


  • #7   3. mar 2015 Super. Hvordan med tankmåleren? Kan man må det til og fungere?

  • #8   3. mar 2015 Eigil M #7... Vores motorcykler har vist kun en tankkontakt som viser "snart tom".
    Det er ikke muligt med det setup SV'erne kører med standard at få en decideret tankmåler til at fungere.. Dertil skal man have en motorcykel med decideret niveauføler i tanken.


  • #9   3. mar 2015 Det er selvfølgelig rigtigt.. Så skal man li ha en ekstra lampe smiley

  • #10   3. mar 2015 Eigil M #9... ja. Alternativ kan du køre efter din triptæller. Hvis du nulstiller den efter hver tankning, ved du vel ca. hvor langt du kan køre på en tank.

  • #11   3. mar 2015 Kan se du har gang i samme ombygning jeg var igennem sidste sommer, dog med standart instrumentering smiley

    Overvejer selv noget koso eller motogadget det er sgu lidt pænere smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Speed sensor valg?? hvad er forskellen?

Annonce