{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Knastkædestrammer cbr600 f2 {{forumTopicSubject}}

Ved godt der er del emner omkring Knastkædestrammer. Men vil lige høre om det er det samme problem jeg har eller om jeg/min cykel er helt fuckt.
Min Knastkædestrammer har raslet i et lille stykke tid. Men fik af vide at det ikke var jordens undergang. Har så en aftale med en mekaniker her på torsdag om at få den skiftet.
Men i dag tog jeg en lille tur i det gode vejr og pludselig begyndte den at rasle/larme sygt. Det følte som om den kun køre på 3 cylindre og på en strækning på ca 300meter. Gik den ned på 2 cylindre og til sidst kun en. Nu kan jeg kun starte den på choker men den død hurtigt igen.
Kan det virkelig være Knastkædestrammer der er helt færdig eller har jeg et støre problem??? HJÆLP!

PS. Det lyder og føldes ikke som om den har hoppet over og skadet mine ventiler eller noget. ( der er stadig masser af kompression på )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkædestrammer cbr600 f2
  • #1   9. mar 2015 Hvis du vil være sikker på, at knastkæden ikke er hoppet over, så må du lige have ventildækslet af og så manuelt lige turne motoren, så du kan tjekke at alle mærker passer.

    Jeg har prøvet og dræbe en automatisk knastkædestrammer pga, af dårlig olietryk når motoren halter og dør. Så det kan lade sig gøre. Derfor kører jeg i dag med en fra APE som er manuel.

    Først vil jeg lige tjekke at alt er OK omkring timing. Derefter vil jeg tømme her karb bundkar for sig ned i et lille klart glas. Så kan du se om der er vand i benzinen.

    Er det vand, så karburatorsprit I tanken og se om ikke det hjælper.


  • #2   9. mar 2015 Min larmede sygt meget(som marmorkugler inde i motoren) når den var kørt varm, slukket og tændt igen lige efter. Der var intet at mærke på motorgangen hverken i tomgang eller når man kørte. Jeg ville ikke tage nogen chancer og har nu monteret en manuel fra ape. Det virker bare smiley
    Eftersom du skal have den til mekaniker går jeg ud fra du ikke har "mekaniske evner"(ret mig gerne hvis jeg tager fejl smiley ), Så ville jeg nok spørge din mekaniker om den har hoppet en tand eller 2 over. og få hans mening omkring problemet smiley


  • #3   9. mar 2015 Helt sikkert. Der er noget at går i gang med. Men ja det med den nye knastkædestrammer, Så har jeg fået Bislev MC til at lave en hydrautisk/manuel knastkædestrammer. Den kommer i i morgen.
    Så må jeg lige pille toppen af inden jeg starter den op igen.


  • #4   9. mar 2015 Hvis du selv kan skrue lyder #1 fremgangs måde meget fornuftig smiley

  • #5   9. mar 2015 Har lavet en del bil. Men det er bare min første motorcykel så er nød til at høre lidt inden jeg går igang smiley
    Og syntes det var en voldsom reaktion pga. en knastkædestrammer. Du ved smiley


  • #6   9. mar 2015 vil du have service manualen til den? Den er god at have når der skal skrues smiley

  • #8   9. mar 2015 Helt sikkert. tak for det smiley

Kommentér på:
Knastkædestrammer cbr600 f2

Annonce