{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Søger mekaniker/hjælp med når jeg giver den gas går den ud. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg købt min først motorcykle og det er en Suzuki GS 750 e fra 1980. Da jeg købte den fik jeg at vide at det eneste der var galt var at batteriet ikke bliver opladt. Så jeg skiftede Stator og ensretteren.
Nu er mit problem, at jeg kun kan få den til at starte nogle gange og når jeg får den starte skal den være på chocker ellers går den ud og hvis jeg prøver at køre en tur kan den godt køre i gearet og en lille smule gas men lige så snart jeg kommer op på ca halv gas går det ud. Når jeg trykker koblingen ind køre den op i omdrejninger.
Har renset karburatorene med lufttryk og luftfilter.

Håber der nogen der kan hjælpe mig der ude eller har mod på at lave den og bor på Sjælland gerne nær Lyngby.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger mekaniker/hjælp med når jeg giver den gas går den ud.
  • #1   23. mar 2015 Kunne lyde som falsk luft. Kontroller evt dine indsugningsgummier for revner.

  • #2   23. mar 2015 Lyder som om den får for meget luft. På min dt175 skal den have choker for at starte. Når den er varm, skal chokeren trykkes ind inden jeg begynder at køre, ellers går den ud.

  • #3   23. mar 2015 Jeg har tjekket dem og kunne ikke lige se nogle revner men har hørt man spay Diesel start på og høre efter om om der kommer noget ind, hvorfor er det så den ikke gider at starte? Villy p Jeg kan bare ikke forstå hvor henne det skulle komme ind? Skal spændebåndene spændes igen kan det var så en lille detajle, de sidder selvfølgelig på karburatorene ?

  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 2 Svar: 21
    #4   23. mar 2015 Har du justeret tænding, kun en tanke ??.

    Jeg er fra det mørke Jylland ellers ville jeg gerne hjælpe dig.

    Hilsen søren.


  • #5   23. mar 2015 Øv, vil virkelig gerne have den lavet så jeg kan få den synet og lavet om til Cafe racer, alligevel du ikke bor på Sjælland. Jeg har også tænkt på det men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre for at finde ud af om der noget galt eller om bare kan se det.

  • #6   23. mar 2015 Hej Nick.
    Har selv haft en magen til, bare en "77-èr". Generelt når du starter den fra kold tilstand, skal din benzinhane stå på "PRI" (frit gennemløb) i måske 15 sekunder, for at fylde karburatorerne inden startforsøg. Når den så er startet, sættes hanen tilbage på "ON" (så er den vacumstyret).

    Du kan evt. have en dårlig membran i din benzinhane, så vacumstyringen ikke virker og derfor mangler benzin, du kan prøve at køre med hanen på "PRI", afhjælper det problemet, er du tæt på løsningen.

    Husk at sætte hanen tilbage på "ON" når du stopper motoren, ellers får du meget nemt et grimt overløb pga. nogle ind i mellem lidt ustabile svømmerventiler.

    PS. Den elsker at køre med nogle ordentligt synkroniserede karburatorer.


  • #7   23. mar 2015 Hej Djull R,

    Jeg har prøvet mange ting og har drejet den frem og tilbage flere gange og tro nok jeg har prøvet det som du har skrevet, men jeg vil da lige prøve det igen i morgen. Jeg ved ikke om de er synkroniserede. Har du lyst til at kigge på den?


  • #8   23. mar 2015 Lysten er der, det er værre med tiden, så jeg må desværre sige nej tak, er lige blevet færdig med en større omgang på min gamle FJ1200.

    Nu har du vel prøvet at tage afgangsslangen af benzinhanen, når du sætter den på "PRI" skal benzinen løbe meget stærkt ud af hanen. Der sidder et filter oppe i tanken, ikke jeg tror det er stoppet, men det kunne være en mulighed.






  • #9   23. mar 2015 Øv det ville jeg ellers blive glad for hvis du havde tiden men hvis du kender en anden der måske har lysten og tiden. Jeg har prøvet at tage slangen af og der kommer benzin ud.

  • #10   24. mar 2015 jeg ville kigge karburatorene grundigt efter. De skilles totalt og renses grundigt. Og sørg for dine vacum slanger fra karb til hane sidder rigtigt

    Jeg er selv igang med en gs750'er fra 78.
    Www.allansgarage.blogspot.com


  • #11   24. mar 2015 Jeg er ikke klar over hvordan de slanger skal side der er 3 i alt ik? Kan du fortælle mig hvordan de skal side? Hvilke en skal køre til tanken osv.? Tro nemlig at det også er det der galt.. Jeg kunne ikke gå ind på din side.. Min er med 4 karburator.

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #12   24. mar 2015 Har du prøvet med nye tændrør.

  • #13   24. mar 2015 Nej det har jeg ikke.. Men vil da li prøve det i aften. Er der nogle der ved hvordan de 3 kabr slanger skal side?

  • #14   24. mar 2015 Prøv igen.. Www.allansgarage.blogspot.dk

    Her er et billede der viser hvordan


    profilbillede
  • #15   24. mar 2015 tråd starter

    hvor står maskinen pt? smiley hvis vi ka finde en dag kommer jeg gerne og kigger på den.. er ikk mekaniker men har god teknisk forståelse inden for maskiner smiley og ka sagtens skrue.. smiley

    skriv evt pb smiley


  • #16   26. mar 2015 I dag har jeg fået den til at stå i tomgang og kunne næsten slå chockeren fra til sidst da den blev rigtigt varm. Så det eneste problem jeg har nu er den går ud når jeg prøver at give gas, kan godt give en lille smule ad gangen, fik den den stille og rolig op på 7000 omdrejninger. Den kan bare ikke gøre det på en gang.
    Jeg har renset benzin filter og slangen samt filter inden i tanken.
    Tjekket om tændrørene laver gnist.
    Håber der nogle der har en ide om hvad det kunne være. Jeg har selv tænkt over om det kunne være tændrørene eller platinerne.

    Har I nogle ideer eller kan i be eller afkræfte mine tanker??


  • #17   26. mar 2015 Bar fordi at tændrørene laver gnist ka de godt være trætte smiley prøv nu at starte med at skifte dem smiley

    Nu har den den ikk fået åbne luftfiltre eller ligne der ka fucke blandingen helt vildt op vel? smiley

    Prøv evt at gi den 4 nye tændrør og start maskinen op.. Og ka du holde liv i den uden brug af choker vil det være perfekt.. Hold gassen i ro hvis det er hva der ska til for at holde liv i den.. Vi snakker ca 1 minut..

    Når det ca minut er gået slukker du øjeblikkeligt maskinen og lader den køle af.. Afmonter tændrør og lig den i rækkefølge.. Ta et billed og lig op af dem smiley så ka vi diagnotisere lidt bedre smiley


  • #18   27. mar 2015 Mange tak for de gode og guide, det vil jeg prøve på søndag, så skal jeg nok ligge et billede op her. Det eneste jeg nok ikke kan er at lad vær med at bruge chocker for så går den ud.? Tak

  • #19   27. mar 2015 Ka du ikk holde den i live med lidt gas uden choker? smiley

    Ellers må vi lige få kigget på den smiley


Kommentér på:
Søger mekaniker/hjælp med når jeg giver den gas går den ud.

Annonce