{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  karb problem.
  • #1   23. apr 2015 En slidt flydernål er nok mere sandsynligt.. dvs du køber 4 stk nr 15 smiley

  • #2   23. apr 2015 Jeg havde dem skilt ad i går og de så fine ud. Jeg tænker at jeg har lavet en eller anden monterings/justeringsfejl.

    Hvis der ikke er synligt grater i den spidse gummistuds, er det så ikke umiddelbart ok?

    Jeg testede faktisk carbs ved at fylde dem op med benz inden jeg monterede på cyklen, og der holdte de tæt, så jeg er lidt i syv sind.


  • #3   23. apr 2015 Sådan en flydenål koster 500,- per styk, så det bliver nok ikke lige det første jeg gør, @Stjernebarnet

  • #4   23. apr 2015 det er flydernål...ja.
    du har nok monteret en af flyderne eller nålen lidt skævt.
    tag nålen ud og se den kan bevæge sig frit.

    Jeg fandt til mine karbs sådanne rep kits på amazon som inkluderede nål og pakninger mener de kostede ca. 50,- per styk


  • #6   23. apr 2015 Ja de skal i hvert fald ikke koste 500 pr stk.. til 100,- er det bare ClickAndBuy smiley De kan også være hårde i gummiet, have microrevner osv.. byt til nyt, men hvis du kan justere flyder højde, så checker du self det inden køb smiley

  • #7   23. apr 2015 Hvad med O-ring nr. 14 ?
    Hvis den er kaput har svømmerventilen ingen lukkefunktion og benzinen vil bare fosse ind i svømmerhuset og til sidst løbe over


  • #8   23. apr 2015 Nu tog jeg dem ud af mc'en og testede igen ved at hælde benzin igennem. Nu lukker de fint af for flowet og løber ikke over nogen steder.. lidt mærkeligt. Måske havde en af nåleventilerne sat sig lidt fast under monteringen. Jeg skiller dem lige ad igen i løbet af dagen og ser hvordan de sidder. Og får monteret højden ordenligt.

  • #9   23. apr 2015 Ja også godt bud Tino smiley dem skifter man self når man alligevel skifter de andre smiley

  • #10   23. apr 2015 Ja, jeg kigger lige på de o-ringe. Ellers må det jo blive rep kits...

  • #11   23. apr 2015 Jeg kan lige tilføje:

    Det er STORE mængder benz der løber ud. Det tyder (i min verden) ikke på en halvsløj o-ring eller en næsten lukket svømmeventil. Det tyder på totalt frit løb gennem en af karburatorerne.


  • #12   23. apr 2015 Ja hvis en nål ikke går op og lukker, så løber det sq hurtigt. En anden ting, du har ikke en utæt svømmer vel? Prøv at lade dem være under overfladen i benzin i 5 minutter, og se om de bliver fyldt. Og nej du kan ikke lave testen med vand, vand har for stor overfladespænding. smiley

  • #13   23. apr 2015 Jeg tror det ikke, de lukkede jo tydeligvis da jeg testede det for lidt siden. Men jeg vil teste.

    Svømmerne i mine karbs har to separate "pontoner" , så jeg tænker, at det er usandsynligt, at begge to bliver utætte på en gang. Men jeg tjekker lige.


  • #14   23. apr 2015 Ja tager ikke lang tid, når det er skilt ad smiley Og jo hvis den ene af svømmerne er utæt, vil den ikke lukke ordenligt, så skal den der virker jo trække den anden op af benzinen, og det spiller ikke smiley Er jo ligesom, hvis du tager en spand med på stranden, og fylder den ½vt med vand, den vejer ikke noget, før spandens vandspejl kommer over havets vandspejl. Men derefter løfter du jo på mængden der er over smiley

  • #15   23. apr 2015 Ah, ja. God pointe.

    Men jeg satser nu på, at det er en nål der uheldigvis har kørt skævt eller sådan noget. Det virker jo fint når jeg tester karburatorerne uden for mc'en ...

    Jeg opdaterer senere


  • #16   23. apr 2015 Okay, update.

    Svømmerne virker fint. Jeg testede dette ved først at puste i benzintilførslen og lukke svømmerne på skift. Jeg kan ikke, med egen kraft, puste så hårdt at der slipper noget igennem.

    Derefter satte jeg tanken op på et par bukke med karbs stående nedenunder. Åbnede for hanen.. Og så løb der benzin ud af samlingen mellem den ene benzinslange og karbs. Så jeg skifter lige slanger og ser om det løses smiley Gammelt mørt lort.


  • #17   23. apr 2015 Sjovt den havde jeg også forleden. Moderne benzin ødelægger slanger smiley

  • #18   23. apr 2015 nu har jeg købt armerede slanger i biltema, og ekstra spændbånd til samlingen. Tester i morgen smiley

  • #19   24. apr 2015 Opdatering:

    Nu er der ikke noget benzindryp mere. Og svømmerne virker. Nu har jeg imidlertid et andet problem.

    Tomgangen ligger ved minimum 2000 omdr. Og jeg kan slet ikke få den ned under, selvom tomgangsskruen er helt ude.

    Da jeg havde kørt 20 minutter, og stoppede cyklen, var det helt ekstremt svært at få den startet igen.

    Er det falsk luft et sted? jeg har jo haft karbs af... Det er i hvert fald mit eget umiddelbare bud.


  • #20   24. apr 2015 Er der nok fri leg i gas / choke kablet?

    Tim


  • #21   24. apr 2015 Yep, kabler er fine. Det vil give mening, hvis det er vacuum leak. Altså, hvis jeg ikke har fået monteret karbs ordentligt. Mht hvordan den opfører sig. Det må jeg lige ned og hive lidt i.

  • #22   24. apr 2015 Jeg tror du har justeret svømmerhøjden for lavt dvs. den ikke lukker nok benzin ind i svømmerhuset og vil derfor ikke falde i tomgang + den er svær at starte.

    Hvis man har prøvet at lade en motor løbe tør for benzin vil man opdage at den stiger i omdrejninger lige før den går ud.

    Svømmerhøjden skal justeres og det plejer at stå i manualen hvor den ca. skal stå.
    Hvis svømmerhøjden er ok ligger fejlen sikkert i en utæthed ved indsugningen mellem karburator og motor


    profilbillede
  • #23   25. apr 2015 Så hvis man stiller svømmerne for højt oversvømmer karbs, og hvis man stiller dem for lavt lukker den ikke benzin ind?

    Jeg har stadig samme problem. Den gå på alle cylindre, umiddelbart er der ingen af karburatorerne der oversvømmer. Men den vil ikke falde i tomgang.

    Jeg har makket en del med indsugningsgummierne mellem kassen og karbs, og dem mellem karbs og cylindre. Men intet held. Er der andre steder det kan være værd at eftertjekke om der suges falsk luft?

    Alle gummier ser umiddelbart fine ud.


  • #24   25. apr 2015 Og i onsdags monterede jeg hele svineriet og prøvekørte. Der var tomgangen fin, men en af karbs oversvømmede. Så skilte jeg det ad og samlede igen. og bum, træls.

  • #25   25. apr 2015 Nåh, jeg skylder lige en opdatering:

    Efter mange timers undren, pillen og skille ad og samle igen fandt jeg problemet.

    Når jeg monterede tanken, trykkede den ned på gaskablerne og derved åbnede gashåndtaget lidt. Hvis ellers svømmerne gider at lukke ordentligt, vil jeg tro at mine frustrationer er forsvundet som dug for solen.

    Tak for inputs - beklager at det var så simpelt smiley


  • #26   25. apr 2015 Tak for opdateringen. Sådanne kommer for sjældent. smiley

  • #27   28. apr 2015 Ja thumbs up for opdateringer smiley

Kommentér på:
karb problem.

Annonce