{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Problemer med Benz på Suzuki RF 900 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har lige et lille problem med min RF 900.

Kort efter jeg købte den i April mdr. begyndte den at dryppe benzin, dette kunne ske i både kold og varm tilstand. Det holdte op så snart jeg enten gav gas (selv meget lidt) eller slukkede for den.

Jeg var ude ved forhandleren og han mente det kunne vær noget skidt ved en eller flere af nålene i kaburatorene. Han forklarede at selv en meget ille smugle skidt, kunne få nålene til at hænge hvorved benzinen så at sige bare løber ud.

Han rensede den og den gik herefter rigtig fint nogle hundrede km.

Men nu kom broblemet igen bare at nu nøjes benzinen ikke med at løbe over/ud nu begyndte den at gå på 3 cyl.!

Igen mente mekkeren det kunne være samme problem, jeg kørte nemlig en lille tur hvorefter alle problemerne forsvandt! = skidtet blev skyllet ud!!

Men så forleden var den gal igen bare meget slemt, benzen pissede ud og den gik kun på 3 eller 2 cyl.!
og jeg skyndte mig at smide den på en trailer og ud til mekkeren, han var der ikke med det samme (Fredag eftermiddag) så vi aftalte at han skulle se på den mandag (i dag) og han ringede til mig her kl 9 til morgen. resultat: den gik fint, startede med det sammen smider ikke benzin og går på alle cyl.!!!???
Vi aftalte at han i løbet af de næste par dage skulle starte den et par gange og køre en lille tur for at se om der skulle dukke noget op, jeg kan nemlig først hente cyklen på torsdag.

Og efter denne lange tekst mit sp. er der nogen der har prøvet noget lignende?? og mere vigtigt, hvad gjore i for at afhjælpe problemet???
Jeg har haft 3 andre cykler og der har aldrig være disse problemer på dem!

Håber i evt. har nogle gode ideer!!

Ps mekkeren er utrolig hjælpsom og dygtig, men lige her kunne han/vi godt bruge nogle ideer til en løsning!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Benz på Suzuki RF 900
  • #1   18. sep 2006 Skidt i tanken? Hvis nu du fx har noget rust, så kan du jo fortsætte nok så lang tid, da der bare vil komme ny skidt i karburatorerne. Sidder der evt. et benzinfilter mellem tanken og karburatorerne? Prøv at skift dette.

  • #2   18. sep 2006 Puuhhh - den med nålene køber jeg ikke, hvis du/I mener nålene i dysserne. Der skal jo sug på, før benzinen kommer op til nålene.
    Idet jeg går ud fra, at benzinen kommer ud af karboratorne, må det være et svømmer problem af en eller anden slags. Det er jo svømmerne der bestemmer hvor meget benzin der kommer ned i svømmerhuset. Så svømmerhøjde og/eller en eller anden O-ring til at lukke for benzinen.
    Har du prøvet at sætte benzin hanen på OFF mens du køre, og har du en PRI 'funktion' på din hane?

    CB


  • #3   18. sep 2006 Hvor drypper det fra? Svømmerhuset, benzinslangen...?

    Svømmerventilerne burde vel stoppe benzintilførsel selv om hanen står på PRI, men der vil ligge benzin hele vejen fra ventilerne til tanken.

    Jeg vil også mene du bør se hvordan dit filter har det, som Steffen er inde på. Rens derefter karburator hele vejen igennem - evt med karb.renoveringssæt. Der følger de små "riste" med, som virker som filtre nede i svømmerhusene + nye pakninger til husene. Rens med karburatorrens. Husk at vende svømmerne rigtigt!


Kommentér på:
Problemer med Benz på Suzuki RF 900

Annonce