{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

CBF1000 problem med at starte {{forumTopicSubject}}

Hey, min papmor har lidt bøvl med hendes CBF 1000. Når hun prøver at starte den står kører den fint en 3-4 gange på starteren, herefter begynder den at lyde som om der ikke er strøm nok på batteriet - naturligvis startede vi med at teste batteriet ved at lade det helt op med en CTEK lader. Dagen efter hvor den havde ladet hele natten, startede den fint, og for at være helt sikker, kørte jeg en tur på 200 km ringkøbing-retur smiley

Efterfølgende har hun taget cyklen til arbejde to gange. Altså 15km x4 hvor den hver gang har skulle starte 'fra kold'.

Da hun ville afsted i går, ville den igen ikke starte. Jeg satte den til at lade hele natten endnu en gang, og i morges da jeg skulle starte den for at køre op til den lokale forhandler (hvor batteriet er købt efteråret 2014) ville den igen ikke starte. Jeg lånte en jumpstarter af en ven og kørte den varm og derefter op til forhandleren. Her fik vi testet batteriet på flere måder. Resultatet viste at den lader med 14.6A, og at batteriet pt. holder 89% endnu og ikke melder nogen fejl. Vi konkluderede derfor at det ikke er batteriet, men cyklen som fejlen ligger i.

Hvad kan det være? Den begynder ikke at klikke på relæet som om der ingen strøm er på, men som sagt tidligere, kører den almindeligt på starteren de første 4-5 'omgange', hvorefter den bare stille og roligt dør hen og lyder som om der ikke er strøm på.


Nærlokale nyheder til Ringkøbing og omegn
Læser du heller ikke den fysiske avis mere, så kan du på Vores ringkøbing få alle opdaterede nyheder fra lokallivet i Ringkøbing. Det gælder alt fra den lokale sportsklub til artikler om de dyreste villaer i byen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBF1000 problem med at starte
  • Niels-Joergen A
    Niels-Joergen A Tilmeldt:
    mar 2007

    Emner: 9 Svar: 19
    #1   29. maj 2015 Da min cbf havde samme problem satte jeg nyt batteri på, det løste problemet.

    Man kan måle sig frem til at der er meget strøm på, men det er bare indtil at batteriet bliver belastet


  • #2   29. maj 2015 Hmm, hvor belastet skal den være? Vi prøvede at give godt med gas mens vi testede, jeg holdte den på 5000 rpm mens vi testede, og prøvede også at gasse op i mens.

    Men uanset hvad, ville jeg jo næsten kun kunne mene det er batteriet, iom. jumpstarteren virker hver gang.


  • Niels-Joergen A
    Niels-Joergen A Tilmeldt:
    mar 2007

    Emner: 9 Svar: 19
    #3   30. maj 2015 Med belastning, mener jeg på batteri, ikke ved at belaste motorcyklen ved at give gas.

    Ved start kræves stor startstrøm "belastning" af batteri. Hvis batteriet er dårligt, er "startkapaciteten" hurtigt brugt, også selvom der målt 12-14v på batteri.

    Hvis du tager et lille 12v batteri fra ungernes legetøj, kan det sikkert ikke starte motorcyklen, selvom det er 12v, kapaciteten er simpelthen for lille. Og jeg tror at det er det samme der er galt med motorcykelbatteriet



  • #4   30. maj 2015 Ja det havde vi også tænkt på, batteriet er et 10Ah så vidt jeg ved, og det blev testet til at kunne holde hvad det skulle når vi startede den. Batteriet skulle kunne levere en startstrøm på mindst 150 et-eller-andet, og batteriet smed 186.

  • #5   30. maj 2015 Hvad er ladespændingen på cyklen? Det kunne da godt lyde til at det er fordi den ikke lader ordentligt når alt fungere på et frisk-opladet batteri og problemet så først kommer efter noget tids brug.

    Mål lige spændingen over batteriet med motorcyklen startet - den skal gerne være omkring 13,5V-14V i tomgang.


  • #6   30. maj 2015 HeJ jeg har haft samme problem køb ikke et th batteri. I går aftes skulle jeg starte mc. Der var ikke noget strøm har købt et nyt som stod i garagen satte start kabler op til det gamle da jeg ikke havde tid til at skifte .Kom til at sætte kablerne omvendt, Nu kan den ikke noget. Alt lys samt tænding er borte??>:(

  • #7   30. maj 2015 Hvordan kan den fejl 40 tillægges et TH batteri?

  • #8   30. maj 2015 Det er ikke et Thansen (som jeg antager du mener), men derimod enten et Yuasa eller Varta batteri fra efteråret 2014..

  • #9   30. maj 2015 har du fået tjekket hvor mange volt din MC lader med?

  • #10   30. maj 2015 Den lader med 14.6V som jeg skrev i starten smiley

  • #11   30. maj 2015 sorry, var lidt i tvivl om hvad du mente, da du skrev at det var test af batteriet.

  • #12   30. maj 2015 Ingen årsag smiley

  • #13   30. maj 2015 Det kan være at jeg læser med røven, men du skriver i første indlæg at i testede batteriet og det har 89% kapacitet og lader med 14,6A. Jeg går nu ud fra at der her menes V og ikke A? I givet fald var det en spændingsmåling mens cyklen stod i tomgang? Hvis ja så tydet det på at der lades men at batteriet ikke har kraft nok til en start, dette er dog lidt i modstrid med at du kan lade det med en anden lader og starte cyklen.

  • #14   30. maj 2015 Ved du hvad, nu bliver jeg sgu helt i tvivl om hvorvidt det var en spændingsmåling eller en måling af strømstyrken. Vi prøvede at lade den stå i tomgang og holde den på 4500rpm i et stykke tid - alt så eftersigende fint ud på daværende tidspunkt.

    Det som jeg finder mest mærkeligt, er at den starter hver gang med det samme når der kommer en jumpstarter på, som jo i bund og grund bare er et 'eksternt batteri', om man vil. Så jeg tror ikke forhandlerens teori holder vand her, mit bud ligger på at batteriet skal skiftes.


  • #15   30. maj 2015 enten det, eller at din MC ikke lader ordentligt, som så gør at batteriet stille og roligt bliver tappet.

    Har du selv et multimeter så gør dig selv den tjeneste at mål spændingen på batteriet mens det sidder på cyklen og den står i tomgang - så kan du se om der lades ordentligt.


Kommentér på:
CBF1000 problem med at starte

Annonce