{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.336 visninger | Oprettet:

Projekt red min Kawa. ZXR400 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Følg dette link for at få hele historien: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/225759-motorcykel_problematik__?t=1433247942&unread=1#lastViewed

Så fik jeg motorcyklen hjem fra mekanikeren. Jeg tog den beslutning selv at skifte karburatoren på den (har fundet en anden brugt). Jeg står så igår og skiller de forskellige dele fra hinanden så jeg kan komme til karburatoren. Men stødte på dette syn:

Har den karburator overhovedet været taget af? - Det silikone ser gammelt ud. Jeg betale i første omgang for en karburator rensning (1500 kr.) Men så vidt jeg ved skal karburatoren af og skilles ad. Derefter renser man de forskellige dele.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projekt red min Kawa. ZXR400
  • #1   2. jun 2015 Billede 2

    profilbillede
  • #2   2. jun 2015 Billede 3

    profilbillede
  • #3   2. jun 2015 billede 4

    profilbillede
  • #4   2. jun 2015 Det ligner da noget der er løgn det der, er det en mekaniker der har taget penge for det?

  • #6   2. jun 2015 #4 Ja det har jeg betalt en mekaniker for at lave. Hvis det er ham der har lavet det ? Det kan jo sagtens tænkes at han slet ikke har haft karburatoren af ? Har kvittering på en karburatorrensning 1500 kr.

  • #8   2. jun 2015 #7 Okay. det er svært for mig at bedømme, men måske er det frisk silikone. Men burde jeg klage over det ? Jeg har løsenet spændeskiverne, og kan ikke få karburatoren af. Skal jeg bare hive til, eller er der noget jeg har glemt at løsne ?

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #9   2. jun 2015 De skal være lidt svære at få af ja, men pil spændebåndene helt af så er du sikker på at de ikke binder. Silikonen ser ret ny ud, så det er nok ham mekanikeren som har udført den del. Silikonen binder også ret stærkt, så den vil gøre det sværere at få kabuerne af.

  • #10   2. jun 2015 #9 Det vil jeg forsøge mig med. Men forstår ikke hvorfor han ikke har gjort det på denne måde. For det virker jo ikke en gang det han har udført.

  • #11   2. jun 2015 Jeg havde godt nok skullet have en alvorlig snak med den "mekanikker" hvis han havde lavet sådan noget klamp på min cykel!! Men der er jo helt klart en grund til at han ikke kan få den til at køre, han aner jo ikke hvad han laver smiley

  • Snorrason
    Snorrason Tilmeldt:
    jun 2005

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 12
    #12   2. jun 2015 Sikke noget fusk.... Det gør helt ondt i sjælen at se det der. Hvis du ikke kan få det silikone af, så skal du skifte gummi flangerne. Evt giv mekanikeren et ring og spørg om han har brugt silikone som "godkendt" reservedel og bed om 4 nye gummi flanger. På hans regning ( Hvis det er ham der har gjort det ).



  • #13   2. jun 2015 Hej. Ikke for at gnide salt i såret, men den maskine kræver en total gennemgang af motoren.
    Der er ingen af de små 400cc racerraketter fra den årgang som kunne holde. Hverken dengang eller nu.
    Du har købt en maskine som er 21 år gammel, og først ringer ud ved 18000 omdrejninger. = den har fået prygl.

    Du er nødt til at finde en som ikke fusker, som vil gå den totalt igennem med kompressionstest ved varm motor, og som nødvendigt kan skifte skaffe og skifte stempelringe og lign hvis det viser det er der problemet ligger.

    Derudover er indstilling af karburator alfa omega, de er virkelig følsomme overfor ubalance og ændret modstand i udstødningssystemet. Vacumdåserne i toppen skal være smurte og tætte, og alle o ringe skal være i perfekt stand.


  • #14   2. jun 2015 #12 Jeg har allerede bestilt de karburatorholdere og o-ringe. Men ja ærgerligt jeg har betalt penge for sådan et stykke arbejde, og så må ende med at gøre det selv. Spørgsmålet er bare om jeg så kan finde ud af at få det fikset på egen hånd.

    #13 Jeg er klar over at det er en gammel maskine og at den har fået prygl. Men det retfærdigøre da ikke måden det er blevet forsøgt lavet på ?


  • #15   2. jun 2015 Nej, jeg prøver bare at få dig til at forstå det kommer til at koste mange timer og penge gør du er godt og stabilt kørende.

    At kaste gode penge efter dårlige, så at sige.


  • #16   2. jun 2015 må man være så fræk at spørge hvem der har lavet det der på din cykel?

  • #17   2. jun 2015 #16 Det er ikke frækt at spørge om det smiley Jeg er sgu også snart nysgerrig, om ikke andet for at advare andre om at komme i nærheden af den fusker smiley

  • #19   3. jun 2015 # 16 og 17 Jamen det er Blacha MC. Fik faktisk mekanikeren rekommanderet af en herinde fra.

    #18 Jeg klager ikke herinde. Jeg deler mine frustrationer omkring et udført stykke arbejde, hvilket jeg ikke kan se at der er noget galt i.

    Jeg fik min nye/brugte karburator hjem igår. Min plan er så nu at få den renset. Men af hvad jeg har kunne læse mig frem til. Er der en af dyserne som skal være indstillet på en bestemt måde. Når den er strammet forsigtigt i bund, bliver den løsenet 2.5 omgange tilbage igen. Skal jeg gøre det samme på min model, eller er der andre regler gældende. Og er der andre at dyserne som skal tages specielle hensyn til, eller kan jeg stille det af og ligge det i blød i karburatorrens.


  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
  • #22   3. jun 2015 # 20 - Mener du sådan en her ? smiley

    http://www.carbtune.com/


  • #23   3. jun 2015 #20 Blandings skruen er også benævnt som pilot jet right ? smiley

  • #25   3. jun 2015 Ja blandings skrue eller mixture screw, er den dyse du indstiller med en Carb tuner ?

  • #27   7. jun 2015 Hej,

    Nej er i gang med at udskifte de slidte dele. karburatorer holdere, med O-ring. samt gennemrensning af karburator med rens. og påsat igen. Den startede fint faktisk, men den var utæt i det ene bundkar. Så jeg måtte lige skille det ad og fikse den problematik. Og så jeg fået anskaffet et nye benzinfilter, et universalt filter til MC. Det var hvad jeg kunne nå i dag. Ligger lige et par billeder ud, så folk kan få det virsuelle perspektiv. smiley


    profilbillede
  • #28   7. jun 2015 Ny renset Bundkar, fra den brugte karburator jeg fik købt.

    profilbillede
  • #29   7. jun 2015 Dyser har været forsigtet skruet ud og er blevet lagt i blød. Derefter renset.

    profilbillede
  • #30   7. jun 2015 Gamle karborator cykler kan ikke lide ekstra benzin filtre.
    Du har jo kun det tryk tyngdeloven laver, til at presse benzin ud til alle 4 karboratorer


  • #31   7. jun 2015 #30 Jesper. Jamen kan det ikke erstatte der sidder på i forvejen ? ?

  • #33   8. jun 2015 Hej alle,

    Her er så lidt billeder af den rensning jeg betalte 1500,- for (ironi kan forekomme) smiley


    profilbillede
  • #34   8. jun 2015 Bundkar og dyser

    profilbillede
  • #35   8. jun 2015 sandkorn og snavs fra bundkar.

    profilbillede
  • #36   8. jun 2015 Fy for satan, det er sgu en tarvelig standard den mekaniker har lagt for dagen.
    Synes godt nok du skal reklamere over for ham, og høre hvad han har at sige til sit forsvar.


  • #39   8. jun 2015 Hej Alle,

    Ja det er noget sjusk. Men jeg må videre med projektet. Igår fik jeg sat den nye karburator på, men som sagt var den utæt. Jeg forsøgte mig så med noget flydende pakning og satte den på en gang til. Det virkede heller ikke, men her var lækagen ikke så stor som tidligere, men stadigvæk utæt. smiley

    Jeg vil så høre jer, hvor den kan være utæt ? De pakninger der er placeret på bundkaret ser ubeskadiget ud, men kan de stadig være slidte nok til ikke at holde tæt, og selv med flydende pakning ?

    Nu vil jeg gøre mig endnu et forøg, men bestille de nødvendige dele hjem, for at være 100 % sikker på at det holder tæt.

    Den positive ting, er at motoren køre super fint, efter at jeg selv har renset karburatoren. Min problem nu er så bare at den lækker med benzin.


  • #41   9. jun 2015 #40 Det er også blevet fjernet igen. smiley

  • #42   9. jun 2015 Update: Nå mekanikeren, mener han har renset den op til flere gange, men at der bare bliver ved med at løbe skidt ned i karburatoren, fra tanken af.

    Angående utætheden. Jeg tror ikke det kommer fra bundkaret, men omme bag fra. Det er ekstremt svært at se. Så tænker om det kan være de pakninger der forbinder de 4 karburatorer sammen, så de får benzin. Der er jo kun en tilslutning fra tank til karburator. Så jeg tænker om der kan være nogle lækage der hvor benzinen bliver ført til de andre, og hvad hedder disse dele ?


  • #43   9. jun 2015 Ind og finde en eksploderet tegning så du kan se delene og navnene, måske en reservedels side med navne og numre.

  • #44   9. jun 2015 Der skal sidde et benzinfilter mellem tank og benzinpumpe.
    Sådan et filter vil aldrig tillade sådan noget snask at flyde igennem, så det er da en lam undskyldning!?!?

    http://www.cmsnl.com/kawasaki-1994-l4-zx400_model12792/partslist/


  • #47   10. jun 2015 #44 - Jeg har bestilt et nyt benzinfilter hjem smiley - Men ja, han er jo tilsynladende fuld af løgn.

    #45 Jeg har anvendt den side til at bestille dele hjem, men her har jeg altså bestilt til 1994 L4: ZX400 ??


  • #48   10. jun 2015

    profilbillede
  • #49   10. jun 2015

    profilbillede
  • #51   10. jun 2015 #47 - Perfekt..
    Anders fik lige en hjerneprut - din ER en L-model..


  • #52   10. jun 2015 #51 - Tak, der var jeg ellers lige ved at blive godt nervøs. Men hvad er forskellen enlig på de to modeller ? smiley


  • #54   10. jun 2015 #53 du er velkommen Oliver smiley

  • #55   10. jun 2015 Det er godt at se du selv giver dig i kast med det efter den omgang smiley

    Nu du renser dem ordentligt, så renser du vel også din tank? Selvom der sidder et filter så er en hurtig skyller det værd. Jeg har lige gjort det på en gammel svend min kæreste har købt og den var fyldt med orange slam smiley


  • #56   10. jun 2015 #55 Ja det var faktisk min plan at skylle tanken grundigt igennem også. Jeg har bare en enkelt problematik og det er, at der er en enkelt rustplet inde i tanken som jeg meget gerne vil have lavet. Har set at man kan købe noget coating til det. Men det ser en smule kompliceret ud i henhold til de processer man skal igennem. Så hvis der er nogen der har erfaring med det, må de meget gerne melde ud og dele dem smiley


  • #57   10. jun 2015 Kan du se om det er bare er overflade rust? Jeg brugte møtrikker og hvad jeg ellers havde ved hånden til at få skidtet løs. Der var også et par pletter.

  • #58   11. jun 2015 #57 - Der er en enkelt lille plet på størrelse med en 5 krone. Men dvs. at du har udført sådan en coating ? smiley

    Men ellers lige en lille succes opdatering, jeg fik motorcyklen ud at køre igår, det var så lækkert ! Den var stoppet med at lække benzin, af en eller anden årsag ?

    Så nu venter jeg bare på de sidste dele kommer hjem og så burde den køre helt perfekt. smiley


    profilbillede
  • #60   11. jun 2015 Ja, godt at høre at den kører igen, men det siger godt nok meget om den såkaldte "mekanikker" - håber næsten at han læser med, så burde han godt nok skamme sig!

  • #61   11. jun 2015 Nej, jeg har ikke coatet tanken. Jeg rensede den bare for rust.

    Godt du er ude at køre. Det var sikkert bare en flyder der sad fast.


Kommentér på:
Projekt red min Kawa. ZXR400

Annonce