{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.423 visninger | Oprettet:

Henrik T
Henrik T
Tilmeldt:
18. jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kædeværktøj til MC kæder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg skal skifte kæden på min SV650 årgang 2010, jeg har kæden men mangler værktøjet til at skille ad og samle. Kæden er en DID 525, jeg har set at man kan få en kædesprænger beregnet til opgaven i thansen for 699, jeg er generelt lidt skeptisk til kvaliteten af værktøjet hos thansen men har også købt ganske OK reservedele til biler hos dem.. er der nogen der har det sæt værktøj og kan fortælle om det funker eller man skal købe noget andet?

Go' lørdag aften derude!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædeværktøj til MC kæder?
  • #1   4. jul 2015 Vinkelsliber og et par hammere virker lige så fint.. har jeg brugt mange gange....
    Men er sikker på at det fra Onkel Hansen, fint kan klare opgaven... hvis man vil bruge 700,- på det...


  • Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jun 2009

    Emner: 2 Svar: 60
    #2   4. jul 2015 Et sæt magen til det i thansen kan købes på eBay til ~ 200 inkl fragt og virker fint ??

  • #4   4. jul 2015 Jeg har kæde vrk fra biltema , det virket rigtig godt , den ene gang jeg har brugt det

  • I-bike-cph
    I-bike-cph Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #6   4. jul 2015 Det sæt du har fundet virker helt fint, 700 er dog overpris, det kan fås billigere flere steder, også i DK:
    http://olietryk.dk/mc/kadesplitter.html


  • #7   5. jul 2015 #3
    Hvorfor skulle man specifikt på en SV650 ikke kunne montere en kæde enten med samleled eller nitteled?


  • #8   5. jul 2015 Vil nu også sige at lige meget hvilke mc det drejer sig om så køb org. kædekit som er samlet fra fabrikken også brug de 3 timer Extra til af afmontere bagsvinger også når den er af så tjek bøsninger/lejer så få dem smurt op eller skiftet.
    Fordelen ved lukket kæde er at den er samlet korrekt man kan nemt kommet til ved brug af hammer enten banke kæden for hårdt sammen med et stift led til følge eller det modsatte hvor den ikke bliver nittet rigtig og med store chance for kæden springer.
    Og pris på org. og uorg. er som rel ikke mange kr.


  • #10   5. jul 2015 Er der nogen der ved hvor jeg får højest mulige skrotpræmie for min Transalp? Den har tilbagelagt ihvertfald 20.000km med uoriginalkæde med samleled(!)

  • #11   5. jul 2015 Hvor er det typisk her inde lige så snart man skriver et indlæg så kommer der altid dumme svar tilbage.
    Jeg har aldrig skrevet org kæde med skrev org kæde kit der er DID kæde men med org tandhjul og kæden er i den længde den skal være og ikke som uorg der er i en passende længde også tager man de led af så kæden passer i længden.
    Måske det ville være for meget at forlange at folk læser indlæggene
    En extra gang inden de flyver i blækhuset og svare på noget helt andet ind det der er skrevet.


  • #12   5. jul 2015 Det var stadig ment til #3..
    Køb tandhjul og kæde af anerkendt fabrikat - DID, RK, EK osv.
    Om den er endeløs, skal nitter, eller med samleled afgør hvor meget arbejde der skal lægges i det.
    Folk der mener den SKAL være endeløs er dem med for meget tid, der skal være på tværs - eller folk der ikke kan finde ud af nitte selv.


Kommentér på:
Kædeværktøj til MC kæder?

Annonce