{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Frederik Ø
Frederik Ø
Tilmeldt:
12. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Blinklys på Suzuki GSF 600 N {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg opdagede igår at blinklyset på min MC er gået - alle fire.

Når jeg kigger på instrumentbrættet, blinker lamperne her heller ikke.

Jeg overvejede om det bare var lamperne der skulle skiftes, men det undrer mig at instrumentbrættet heller ikke viser noget.

Har I nogle gode bud på hvordan jeg fejlsøge? Jeg kiggede i min haynes-manual, men kunne ikke finde noget om diagnosticering af det.

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men det er ikke originale lamper, der sidder på, men nogle led-lamper som forrige ejer har monteret.

Mvh
Frederik


Kommentarer på:  Blinklys på Suzuki GSF 600 N
  • #2   19. aug 2015 det speedy skriver

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #3   20. aug 2015 Nu har jeg investeret i et multimeter og har kigget lidt på spændingen på ledningerne (se vedhæftet). Der er ikke meget spænding på (kan ses på billedet).

    Sikringerne ser fine ud (de er ikke brudt inden i), så det kunne være relæet.

    Hvordan tjekker jeg om det er kaput?

    Mvh Frederik


    profilbillede
  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #5   20. aug 2015 Altså jeg sikringerne kigger jeg bare på.
    Der går en tråd igennem og jeg tænker at den burde være brændt over, hvis sikringen er gået. Er dette ikke korrekt opfattet?

    Jeg bor på Amager.


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #8   20. aug 2015 Jeg har fundet relæet. Det sidder under venstre panel ved sædet. Det er ikke det originale, men et rundt et. Jeg kan sagtens pille det ud, men jeg ved ikke hvordan jeg tjekker status på det.

    Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med sikringerne. Jeg tager lige et billede af dem, når jeg kommer hjem. Jeg tror ikke det er muligt at måle på dem, mens de sidder i.

    I øvrigt, tusinde tak for hjælpen. Jeg er helt grøn på området, så det er fedt at få lidt sparring.

    Mvh Frederik


  • #9   21. aug 2015 Du måler spændingen på begge sider af sikringen, med minus på batteri'et. Så prøver du at måle om der er en konstant + nede ved relæet, er der også det, skal du måle om der kommer noget ud af relæ'et, hvilket jeg mistænker der ikke gør. Men hvis du kan alliere dig med en der ved lidt mere og så kører der over,, så må du bruge cykel metoden med at række armen ud indtil da smiley

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #10   21. aug 2015 Så har endelig fået målt lidt mere i min søgning.

    Jeg målte med sort ledning på minus på batteriet og med rød på skiftevis den ene eller anden side af sikringen. Jeg er lidt usikker på on jeg har gjort det rigtigt, så jeg har taget et billede af måleopsætningen.

    Herefter ville jeg måle på relæet, men her fandt jeg ud af at der var en ledning der havde revet sig løs. Hvor skal den sidde? Det kunne jo forklare en del. Jeg tog også billede af relæet, men jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal måle på det? Er det bare ligesom med sikringen? Altså sort på minus og rød på de forskellige indgange?

    Mvh Frederik


    profilbillede
  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #11   21. aug 2015 Billede af relæet

    profilbillede
  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #13   22. aug 2015 Nu har jeg kigget lidt mere rundt og kan ikke finde ud af hvor ledningen stammer fra. De stik fra relæet er mærket med P, G og L. Det er G der er røget ud.
    Jeg tænkte at det måske stod for Ground og satte den til batteriets minus-pol. Det resulteret i en masser klikkeri fra relæet - stadig ingen blink.

    Nogle bud på hvor ledningen hører til?


    profilbillede
  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #14   26. aug 2015 Hej med jer.

    Jeg fik en kammerat til at hjælpe mig med at skrue lidt og tænkte at jeg lige ville runde emnet af.

    1. Fejl:
    Sidst jeg havde den til mekaniker, ladte han batteriet op. Han havde desværre glemt at sætte relæet til igen (G til minus/stel). Så speedy havde ret i antagelsen om at den løse ledning skulle til minus.

    2. fejl
    Løs forbindelse ned til de bagerste lamper. Jeg smed nogle nye samlinger på og så virkede de smiley

    Tusinde tak for jeres gode input. smiley

    Mvh
    Frederik


Kommentér på:
Blinklys på Suzuki GSF 600 N

Annonce