{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Spondon stel {{forumTopicSubject}}

Hej ville høre om der er nogle af jer herinde der har erfaringer med disse stel. De er meget brugt i England til opbygning af streetfightere. Jeg har selv en drøm om at bygge min egnen mc på et tidspunkt og vil meget gerne anvende et sådan stel. Mht. til reglerne ved anvendelse af et sådan stel, er der vel også nogle regler. Er det overhoved muligt, at få et sådan indreg. i Dk? Eller skal man købe en cykel der har været indreg. i et andet EU land for, at det overhoved kan lade sig gøre.

Her et lille link til de intresserede:

http://www.bikeperformance.de/frame.html


På forhånd tak

Bjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spondon stel
  • #1   11. okt 2006 Det nemmeste må helt klart være at den har været indregistreret i et andet EU land først, nu ved jeg ikke om der kører andre i .dk med de stel, men ellers kan man sikkert få fornøjelsen af en enkelt typegodkendelse med tilhørende betaling af test osv.

  • #2   11. okt 2006 Hvordan er det med det der Tüv godkendelse. Tror da stellene er tüv godkendte, men er de så accepteret i dk.
    Og hvad med selve cyklen...den overholder vel ikke nogle specifikationer for noget som helst ved syn...eller...er det anderledes hvis den har været indreg. i f.eks. tyskland.


  • #3   11. okt 2006 Hej bjørn

    Jeg har selv været tæt på at starte hele det cirkus et par gange, og tror stadig det egentlig kan trække i begge retninger. Hvis man bliver stædig skulle der findes enkelte paragraffer der byder Skat og synshallerne at godkende hvad der har været godkendt i f.eks Tyskland, men det kan vist godt blive besværligt....
    Var selv igennem det med min Bimota, men jeg slap nådigt. De to største problemer var at synsmanden havde problemer med at få synet igennem, da han ikke kunne kategorisere den. Bimota fandtes ikke i deres system. Han måtte skrive motorcyklens oprindelse som en bemærkning på synssedlen... Og det samme skete ved Skat da de skulle vurdere afgiften, der var ingen fortilfælde.
    Men nu ligner Bimota jo også mere en almindelig mc end Spondon, Rau, Moko, Egli, Harris osv, så måske bare synet af en "rigtig" fighter vil anspore i hvert fald synsfolkene til en grundigere gennemgang...?!
    Der er en gut herinde som har en rigtig lækker Martin CBX turbo, måske han kunne fortælle lidt?!

    MvH - Allan


  • #5   11. okt 2006 JA det har jeg også tænkt på...begge er fede....skal bare lige have solgt min fireblade først...

    Er helt vild med Hayabusaen.

    Men så kan man jo med fordel bygge lidt videre på den..


  • #6   11. okt 2006 Hej Bjørn
    Jeg købte min Martin CBX i Holland og fik den synet samt betalt afgift uden problemer.
    Mit bedste råd er at gøre som jeg; Find en cykel i et EU-land med det stel og motor som du gerne vil have. Du skal ikke tænke så meget på standen, da du skal syne og betale afgift før du begynder ombygningen. Herved står du med en komplet mc på danske plader. Så kan du ellers skille den til atomer og bygge den som du vil have den. Det er helt klart den nemmeste løsning.


  • #7   11. okt 2006 HEJ OLE

    Ved du om de vurdere afgiften ud fra motoren eller hvad...eks. vis det er en hayabusa motor, tror du så, at man skal betale afgift, som hvis det var en alm. busa.


  • #8   11. okt 2006 Hej Bjørn
    Har ikke førstehånds erfaring med spondon.
    Men har en bekendt der selv bygger mcer i eget navn i England. Han har haft dårlige erfaringer med Spondon.
    Havde en på værkstedet som de mente måtte være skadet da kronrøret var helt ude af "kurs" med flere mm.
    Forhørte sig lidt om omkring og det viste sig at stellet var skævt direkte fra Spondon og at det ikke var et særsyn.
    Spondon er oprindelig bare en samling smede (intet ondt om smede) der ikke altid havde helt styr på materialet.
    Skal ikke kunne sige om det er løgn hva jeg har hørt eller ondsindet sladder.
    Eller måske har Spondon lært af erfaringer.


    Any way spondon stelene og svingere er pisseflotte.

    Måske var Harris et hit


  • #9   11. okt 2006 Hej
    Det er ikke motorens fabrikat, men hele cyklens id som tæller.
    Du kan slet ikke regne med afgiften på en standard mc og en special mc. Med mindre, at stelnummeret på specialstellet er fra en standard. Hvis det er til en Suzukimotor, at du vil have et stel, så ville jeg søge et Harris Magnum 4 stel med GSXR motor.


Kommentér på:
Spondon stel

Annonce