{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.133 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
27. aug 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 105

X-ring VS O-ring kæde {{forumTopicSubject}}

MC kæde

Jeg står og skal til og købe en ny kæde til min Kawasaki 636 2004

Men hvad er forskellen på en X-ring og en O-ring
Og hvad skal min køre med ..?


Desuden er jeg interesseret i og lære hvordan jeg måler om det en 520, eller 530 feks.

Byd gerne ind..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  X-ring VS O-ring kæde
  • #1   10. dec 2015 x og O rings forklaringer er der nok af på Google hvis du har 10minutter selv... smiley

    men om det er en 530 eller 20 fremgår for det meste af dine tandhjul ofte står det på dem.... men du skal vel bare have et helt nyt kædekit?


  • #3   10. dec 2015 520 og 530 er målene på kæden, dem og flere andre typer kan du finde tabeller for som denne smiley

    profilbillede
  • #4   10. dec 2015 Kan anbefale dig at købe en D.I.D. kæde, dem har jeg super gode erfaringer med, de plejer også at være billigst i længden, altså kr/km. De gange jeg har købt et kædekit (kædehjul og kæde bør altid skiftes sammen) er jeg kommet af med ca. 1000kr (altså for de to kædehjul og kæden)
    Man kan nok gøre det billigere, men men min erfaring er at D.I.D. kæder holder næsten dobbelt så længe. Har pt kørt ~25.000km med det kit jeg har på pt, tror stadig der er ~7.000-8.000km tilbage i det.


  • #5   10. dec 2015 Tusind tak for alle indlæg..

    Men har stadig ike fanget forskellen på en X kæde og en O kæde


  • #7   10. dec 2015 Perfekt tusind tak for hjælpen..


    Så det bare om at finde den bedste kæde til prisen .. Jeg har allerede bestilt tandhjul nemlig ..


  • #8   11. dec 2015 Hvis du allerede har bestilt tandhjul, så ved du også hvilken kæde du skal købe, da de skal være af samme type 520, 525 osv.....

    Dernæst skal du være opmærksom på længden, specielt hvis du skifter op eller ned i tænder på et af tandhjulene.

    Mht slid kan der være en smule forskel i de enkelte producenters design pga tolerancer i standarden for de enkelte typer, dette kan give kortere levetid hvis tingene ikke passer helt perfekt sammen.

    Biltema leverer generelt ok produkter, men lige præcis deres mc kæder, har fået en del kritik af diverse brugere pga dårlig kvalitet. Prøv at søg på: broken Chain hole i engine / gearbox.....

    Det kan være dyrt at spare lige præcis på kæde kit, derfor vil min anbefaling være at du placerer dit fine nye tandhjul på hylden og køber et nyt did eller rk komplet kæde kit specifikt til din cykel.

    X-ring er det nye sort, i virkeligheden er det blot en o-ring kæde hvor o-ringen ikke er rund i tværsnittet, men x formet. Det er selvklart en bedre løsning for at adskille fedt i kædeleddet og udefra kommende snavs, da der er to paklæber i stedet for en, men dermed ikke sagt at en almindelig o-ring kæde ikke fungerer aldeles fint til de allerfleste brugere.


  • #9   11. dec 2015 Du skal selvfølgelig også være opmærksom på om du køber endeløs eller åben kæde du selv skal nitte sammen.

  • #10   11. dec 2015 Henrik O

    Det var sådan en forklaring, jeg ønsket .. Fyldestgørende og forstående ...

    Jeg har bestilt et 60t bagtandhjul 520 ..
    Så var bare forbi biltema for at se hvad de havde af kæder ..


  • #11   12. dec 2015 kører med biltemas 520 kæde til 400 dask , det er måske ikke mærkekram og skifter når jeg syntes den trænger - et sæt tandhjul klarer 3-4 kæder inden jeg skifter det hele

    kører dog den alm. uden ringe og gider ikke køre i regnvejr smiley husk at smøre ofte


  • #12   12. dec 2015 Hej kristian -

    Du jo endelige den perfekt at spørge, for det til min 636 stunt 04

    Jeg har bestilt tandhjul fra Forstunt'

    Men ved du om 120 led er nok.. Til et 60t


  • #13   12. dec 2015 Hey Thomas smiley ja mener 120 passer ret præcist , så vidt jeg husker savede jeg intet af min og kørte 14-60

  • #14   12. dec 2015 Perfekt .- så det bare om at holde øje med posten..

    Har du evt. Dele liggende til en 636?..


  • #15   12. dec 2015 har intet tilbage der står kwak på desværre

    hviloke dele mangler du , kender måske nogle der kunne ha noget liggende fra skader , tjek eventuelt ved de forskellige ophug og Krystian


  • #16   12. dec 2015 Jeg mangler endeligt kun - left hand rear brake kit og 12 o'clock bar eller round bar

    Har bestilt det mest nødvendige

    Cage
    Sub cage
    60t sprocket
    Fat bar styr

    Tænker det fint indtil videre .. Ingen grund til og gå amok med ombygning som jeg gjorde på min K1



  • #17   13. dec 2015 tag en roundbar hvis du vil ha noget på ...

    bagbremse masteren , tror Mike har noget liggende


  • #18   13. dec 2015 749kr for en kæde i biltema ..Også der ikke kæde samler i .!!!!

    Og for 749kr så håber jeg fandme den holder ..

    Jep jeg holder mig os til en round bar .. Det siger de fleste er bedst ..


  • #19   13. dec 2015 749 for en 520 kæde hos biltema ?


    gav vist 299 for 520ere sidst jeg var der inkl. clipsled - nitteled sælger de oppe i shoppen ved udgangen


  • #20   13. dec 2015 Jep- men det nok fordi jeg valgte den dyre. de havde os nogle billige .. Nu håber jeg bare den er lang nok til mit 60t

    profilbillede
  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #21   16. dec 2015 mykettenkit.de er ganske glimrende. søg på motorcykeltype og du får varen der passer.

  • #22   20. dec 2015 ja Anders - til standard tandhjulene , nu kører makkeren her med 60tænder bagtil ... så skal kæden strækkes en del

Kommentér på:
X-ring VS O-ring kæde

Annonce