{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Honda dax? {{forumTopicSubject}}

hejsa
jeg købte for nogle år siden en Honda dax med en japansk motor på, jeg mente ikke at den kunne synes med denne og valgte derfor senere at købe en original Honda 50cc motor. Jeg fik Honda motoren renoveret og byggede den om til 90cc med større karburator og anden udstødning. I går fik jeg den så synet. Men den kan maks kører 60km i timen desværre. Den trækker fint i første og andet gear, men i tredje gear sker der ikke meget. Min gearing er 17-31 er det der problemet ligger? Jeg kan se at en std 70cc Honda dax er opgivet til 75km i timen. Jeg har et 13 tands motor tandhjul liggende, men jeg skal korte kæden op før jeg kan kører med dette så jeg vil gerne være sikker på at det er der problemet ligger. Evt forslag til en passende gearing? eller skal jeg gå efter en std gearing?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda dax?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #1   10. jan 2016 Start med at kontrollere om tænding og karburering er iorden så den trækker ordentligt stabilt, og godt langt ud i omdrejningerne.

    Gør den det, så prøv den lavere gearing.


  • #2   10. jan 2016 der er sat cdi tænding på og alt andet ventil spillerum og knasttiming er tjekket. Har stillet karburatoren som den skal. Den trækker også fint i første og andet gear. I andet gear går den nemt 55km i timen. Men når jeg skifter til tredje får jeg den maks op på 60km i timen.

  • #3   10. jan 2016 Jeg ved ikke hvad den har af hk., men man skal nok ikke forvente det helt store af så lille en motor. Min Geely vintercykel på 150 ccm. har 15 hk. og kan i medvind, sol i ryggen og publikum der hepper lige klare 110 km/t. I modvind er det svært at holde den på 80 km/t

  • #4   10. jan 2016 hmm .. det kunne godt lyde til at den er lidt overgearet ..

  • #5   10. jan 2016 Har selv haft både 50 ccm DAX og CD i 80+90'erne.
    De var blot "knallerter" uden plomben, ændret svinghjul samt den gamle Kehin karburator.
    Begge gik uden problemer hurtigere end du beskriver.
    CD'en blev købt af en gammel gut som 100% uspoleret, fik et ændret svinghjul og plomben ud og en ny udstødning. -den gik over de 80 på speedometret.

    Hvis den ellers trækker som den skal indtil den skifter i 3. ja så tyder det jo på den går fint og en omgearing vil hjælpe.
    Det er fine maskiner, når jeg bliver gammelt skal jeg have en Volvo P1800 samt en CD og rode med i værkstedet.


  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #6   10. jan 2016 Skær en vikling af begge fjedre i svinghjulet (variator) så får du det du leder efter. smiley smiley

  • #7   10. jan 2016 Det er ikke med avanceret tænding så der er ikke fjedrer i svinghjulet

  • #8   10. jan 2016 Ups jeg mener det ER med avanceret tænding

Kommentér på:
Honda dax?

Annonce