{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Miina H
Miina H
Tilmeldt:
13. apr 2016
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5

Yamaha Dt 175 1996 Haynes manual {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige anskaffet mig en Yamaha Dt 1996- har ellers kørt på en lidt tungere Honda Cb 500. Nu ville jeg gerne skrue lidt mere på den nye og har ledt med lys og lygte efter en Haynes manual- men det ser ud som om den ikke findes for denne årgang. Er det fordi den ligner de andre årgange så meget? Og hvilken af dem vil så være velegnet til 96-modellen?
Mit andet spørgsmål går på at det jo er en totakter, hvilket jeg ikke er vant til- Jeg har tænkt på at skifte stemplet- da jeg helst ikke vil have det sætter sig og den har kørt 29000 - er der nogen der har et bud på om der er en farveforskel på røgen når stemplet er ved at ryge versus når det bare er totaktsolieblandingen der er for fed- jeg kan ikke helt gennemskue det endnu! Eller alternativt hvordan jeg kan se at stemplet skal skiftes uden at skille den ad?
På forhånd tak for svar!


Kommentarer på:  Yamaha Dt 175 1996 Haynes manual
  • #1   13. apr 2016 Ta kompressionen på den!

  • #2   13. apr 2016 Prøv Birger, hvis der findes noget har han det smiley
    http://www.birgersbilligebilboeger.dk/


  • #4   13. apr 2016 Tak for tippet Tom. Det viste sig at Birger har manualen til min GPX 600 R smiley

  • Miina H
    Miina H Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #5   13. apr 2016 Tusind tak for svar til jer alle.
    Jens jeg ved ikke hvor gammelt det stempel er, så det var derfor jeg tænkte at det skulle skiftes- Jeg er en novice med de her totaktere- og har måske forstået noget helt forkert- eksempelvis med tanken om at røgen skulle være anderledes ved slidt stempel :)- Det er derfor jeg så desperat har brug for en håndbog smiley
    Jeg har søgt hos Haynes, men årgangen eksisterer ikke som en selvstændig manual- og umiddelbart heller ikke sammen med andre modeller. Nu har jeg skrevet til dem, for at høre hvilken manual der kan anvendes. Det vender jeg tilbage med hvis andre skulle kunne bruge den oplysning.
    Tak for jeres tid og svar smiley



  • #6   13. apr 2016 Ro på. Sådan en gammel totakter er jo bare en stor knallert... Det er simpelt, og lige ud ad landevejen: Hvis det virker, så lad være med at skille det ad for at se hvorfor det virker så godt

  • #7   13. apr 2016 De fleste køber en DT 175 fordi det skal være billigt, så kører den fint og uden mislyde, så lad den dog køre smiley

    Hvis der kommer mislyde skal man derimod se at få gjort noget ved motoren , inden andet tager skade. Evt afmonter forrør for at kigge ind til stemplet, og se i forrøret om drosling er fjernet, der ligger en guide herinde et sted.


  • #9   14. apr 2016 Måske du kan have bedre held med at finde en Clymer til den i stedet.

  • Miina H
    Miina H Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #10   14. apr 2016 Tak for svar!!
    Jeg skrev til Haynes og fik svar idag. Som formodet publiceres manualen for denne årgang+fabrikat+model ikke. De var meget venlige og linkede til an masse hjemmesider, hvor andres manualer muligvis er tilgængelige. Jeg linker, såfremt andre kunne anvende denne info:

    For other manual options try:
    - www.repairmanual.com
    - www.helminc.com
    - www.autobooksbishko.com
    -FAXON publications at (800) 458-2734
    - http://www.nastf.org/i4a/pages/index.cfm?pageid=3292.
    Tak Søren for tippet om Clymer- kender den ikke rigtigt- men vil prøve at tjekke den ud!
    Hvorfor tænker du på drosling Mikkel? Har den en indvirkning på røgudvikling? Eller var det bare i forbindelse med at kunne se ind til stemplet?
    Jeg troede iøvrigt at såden en maskine skulle have skiftet stempel ca hver 30.000 km- Så Jens E- du må da virkelig have givet den gas smiley
    Tak for de gode svar og kommentarer!


  • #11   14. apr 2016 Jeg tænkte at der er flere der har fundet drosling i forrøret og ved afmontering kunne man samtidig kigge ind på stemplet.Selvfølgelig kan man ikke se alt, men hvis det ligner lort---er det nok lort. Hvis det ser fint ud-- formoder man vel at det er fint smiley

    Når man fjerner en drosling , skulle MCen køre bedre smiley Der ligger flere fotoalbum , der omhandler DT 175, også nogle specifikt på udstødning. Husk at søge både på DT175 og DT 175 osv.


  • Miina H
    Miina H Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #12   15. apr 2016 Tak for at uddybe Mikkel!! Du har nok ret ; hvis det ligner lort er det lort! Jeg skal alligevel have en ny pakning på forrøret- så muligheden er oplagt.
    Og tak for søgetippet- jeg er meget ny herinde, så det hjælper meget at få lidt vejledning smiley


  • #13   15. apr 2016 #8 Er det ikke mest når stemplet varmesætter sig , at der ikke kommer lyde ?
    Varmesætning som i nyt stempel der ikke er kørt helt til endnu og manglende køling/smøring ?
    Vil slidt stempel og ringe ikke kunne høres som en " klirren" eller "klikken" der følger omdrejninger ?
    På min hældte jeg noget 2 takts olie i tanken , indtil jeg var sikker på at den seperate oliesmøring virkede.


Kommentér på:
Yamaha Dt 175 1996 Haynes manual

Annonce